Ellun Kanat julkaisi startup-kirjan – yritys aikoo sijoittaa 150 000 euroa muutosta synnyttäviin startupeihin

Viestintätoimisto Ellun Kanat julkaisee Slushin jälkilöylyissä Marco Mäkisen kirjoittaman kirjan Mitä tapahtuu huomenna – kun startup ja korporaatio kohtaavat. Ellun Kanat aloittaa kirjan julkistamisen myötä startup-yhteistyön, jossa yritys sijoittaa seuraavan kolme vuoden aikana 150 000 euroa muutosta aikaansaaviin startupeihin.

Maanantaina 4.12. julkaistavan Mitä tapahtuu huomenna – kun startup ja korporaatio kohtaavat -kirjan on kirjoittanut Ellun Kanojen hallituksen jäsen ja yritysjohtaja Marco Mäkinen, joka kertoo yritysten kiinnostuksen startup-yhteistyöhön olevan Suomessa heti Piilaakson jälkeen maailman kärjessä.

Usein raha sekä erilaiset työskentelytavat hiertävät startupien ja korporaatioiden yhteistyötä. “Suurin syy startupien ja korporaatioiden yhteistyön epäonnistumiselle on kuitenkin keskinäinen kunnioituksen puute. Kunnioitusta on vaikea synnyttää ilman luottamusta ja avointa viestintää”, Mäkinen avaa.

Ellun Kanat on päättänyt sijoittaa seuraavan kolmen vuoden aikana 150 000 euroa muutosta ajaviin startupeihin. “Ellun Kanojen olemassaolon tarkoitus on muutos. Siksi haluamme investoida startupeihin, jotka ravistelevat muutokseen, niin kuin mekin omalla toimialallamme teemme”, Ellun Kanojen hallituksen puheenjohtaja Kirsi Piha sanoo.

Ellun Kanat on ottanut ensimmäisen askeleen kohti yhteistyötä startupin kaltaisen toimijan kanssa jo kuluneena syksynä. Jotta viestintätoimisto voi palvella asiakkaitaan entistä paremmin, se on kumppanoitunut Fourkindin kanssa, joka tarjoaa muun muassa liiketoiminta- ja teknologiakonsultointipalveluita dataan ja tekoälyyn liittyen. ”Kommunikaationkin maailma on dataistumassa. Haluamme nojata tulevaisuuteen ja luoda strategisen kumppanuuden uuden lupaavaan yrityksen kanssa. Kutsuimme Fourkindin meidän tiloihin työskentelemään yrityksen alkutaipaleen ajaksi, sillä uskomme fyysisen törmäämisen voimaan”, Kirsi Piha valottaa.

Ellun Kanat on kasvava strateginen viestintätoimisto, jonka olemassaolon tarkoitus on ravistella muutokseen, on kyse sitten kommunikoinnista, yrityskulttuurista tai palvelukonsepteista. Twitter: @sokeakana, Facebook: Ellun Kanat, ellunkanat.fi

Tutustu startup-kirjan sähköiseen versioon tästä.
Liitteen kuvat: Kira Hagström

Kirsi Piha