Ii osallistuu historian ensimmäisiin Rakennusluvan haun SM-kisoihin 13.10.2016 FinnBuild-messuilla

Iin rakennusvalvonta osallistuu Lupapisteen järjestämään leikkimieliseen, mutta äärimmäistä rakentamisen asiantuntemusta sekä näppäilytarkkuutta vaativaan kilpailuun FinnBuild-messuilla 13. lokakuuta 2016. Ainutlaatuisessa mittelössä Iin joukkueella on vastassa kaksi muuta sähköisessä lupakäsittelyssä ansioitunutta organisaatiota: Järvenpään/Hyvinkään rakennusvalvonta sekä Vantaan rakennusvalvonta.

Lupapiste järjestää ensimmäiset Rakennusluvan haun SM-kisat FinnBuild-messujen yhteydessä 13. lokakuuta 2016. Suomen suurin rakennus-ja talotekniikka-alan tapahtuma pidetään Helsingin Messukeskuksessa. Live-kisaa pääsee seuraamaan kisapäivänä kello 10 lähtien Lupapisteen messuosastolla (7F10). Iin joukkueen menestystä ja kisan kulkua voi myös seurata kotisohvalta suoran videolähetyksen kautta.

Leikkimielisen kilpailun tavoitteena on lisätä tietoutta rakennuslupaprosessista sekä näyttää, kuinka luvanhaku onnistuu sähköisesti ilman papereiden pyörittelyä – yhteistyössä kaikkien hankkeen osapuolten kesken.

Rakennusluvat täysin sähköistänyt Ii selkeä valinta SM-kisoihin

Rakennusluvan haun SM-kisoissa toisista mittaa ottavat organisaatiot on valittu etukäteen sähköisessä rakennuslupakäsittelyssä ansioituneiden kuntien joukosta. Iissä rakennuslupakäsittely on siirretty verkkoon ennätysvauhdilla ja asiakaslähtöisesti - näin kunta oli itsestään selvä valinta kisaan.

Kisassa ottavat mittaa toisistaan seuraavat joukkueet:

• Blondit-003 - “Lupa luvittaa” (Iin rakennusvalvonta)

• Lupakäsittelijät ilman rajoja – ”Rajat auki” (Järvenpään/Hyvinkään rakennusvalvonta)

• Pisteen viilaajat ”Pyörivä ei sammaloidu!” (Vantaan kaupunki)

Koska rakennuslupa-asiointi on joukkueurheilua, koostuvat kisajoukkueet kunnan viranomaisista, lupia työkseen hakevista ammattilaisista sekä muista luvanhaun sidosryhmistä.

”Kisasta tulee varmasti kova, mutta vielä kovempi on meidän tiimin tahto voittaa. Etelän väki voi jäädä nuolemaan näppejään, kun Iin tiimi tulee ja putsaa palkintopöydän”, uhoaa Blondit-003 joukkueen johtaja, rakennustarkastaja Hannu Paasovaara.

Nopeimmin rakennusluvan myöntänyt kunta saa kunniakirjan ja oikeuden käyttää titteliä ”Rakennusluvan myöntämisen Suomen mestari 2016”.

Hannu Paasovaara | Blondit-003 -joukkueen johtaja

hannu.paasovaara@ii.fi | 050 3950 361