Joonas Berghällin ja Katja Gauriloffin koskettava elokuva tukee Roosa nauha -keräystä

Syöpäsäätiön vuosittainen Roosa nauha -keräys käynnistyy tänä vuonna jo maanantaina 16.9. Nyt on mahdollisuus hankkia rusetti rintaan ja olla valmiina osoittamaan tukensa  rintasyöpään sairastuneille heti syyskuun lopussa. Keräystä vauhdittaa Joonas Berghällin ja Katja Gauriloffin ohjaama vaikuttava dokumenttielokuva Voimanlähde, joka antaa rintasyövälle kasvot.

”Toivomme, että dokumentti saa katsojissa aikaan välittämisen tunteen – sen, että tämä todellakin koskettaa meistä jokaista”, ohjaajat summaavat. Liikuttavassa elokuvassa neljä naista kertoo taistelustaan rintasyöpää vastaan.

Rintasyöpä on naisten yleisin syöpä. Vuosittain yli 4 800 naista – jonkun isoäiti, äiti, puoliso, sisar tai ystävä – sairastuu rintasyöpään. Joka 8. suomalainen nainen sairastuu rintasyöpään jossain vaiheessa elämäänsä.

Syöpäsäätiön Roosa nauha kerää varoja rintasyövän vastaiseen taisteluun. Lahjoitusvarojen avulla tuetaan kotimaista rintasyöpätutkimusta, tarjotaan neuvontaa potilaille ja heidän läheisilleen sekä edistetään tietoisuutta rintasyövästä. Virallinen Roosa nauha -kampanjakuukausi on lokakuu.

”Roosa nauha on rintasyövän vastaisen taistelun symboli kaikkialla maailmassa. Ostamalla joka vuosi uuden vaaleanpunaisen nauhan ja kantamalla sitä rinnassamme näytämme tukemme ja osallistumme samalla yhä useamman rintasyövän ehkäisemiseen ja parantamiseen. Haastan kaikki mukaan ostamaan roosa nauhan ja kantamaan sitä rinnassaan koko lokakuun ajan!”, rohkaisee Syöpäsäätiön varainhankintajohtaja Mervi Perkinen.

Voimanlähde-dokumenttielokuva MTV3-kanavalla 29.9. klo 16.30

Joonas Berghällin ja Katja Gauriloffin Roosa nauha -keräyksen tueksi ohjaama dokumenttielokuva Voimanlähde saa ensi-iltansa MTV3-kanavalla 29.9. klo 16.30.

”Kyllä se oli sellainen romahtamisen hetki. Olisi pitänyt olla onnellinen synnytyksen lähestyessä, mutta sitten kerrotaan, että sulla on pahanlaatuinen, aggressiivinen syöpä.” kertoo kolmen pienen lapsen äiti elokuvassa.

Elokuva on nähtävissä MTV3n ensi-illan jälkeen AVAlla 30.9. klo 16.00–16.30. ja 5.10. klo 17.00–17.30. sekä roosanauha.fi-sivustolla.

Roosa nauha -keräykseen voi osallistua ostamalla roosan nauhan rintaan, lahjoittamalla tekstiviestillä tai perustamalla oman keräyksen.

Valitse oma tapasi auttaa osoitteesta www.roosanauha.fi

Osta vuoden 2013 roosa nauha

Lahjoita 10 euroa tekstiviestillä : ROOSA numeroon 16499
Lahjoita 10 euroa kuukausittain:
ROOSAKK numeroon 16499
Lahjoita tilisiirtona Syöpäsäätiön tilille: FI202344 1800 0032 29 (BIC: NDEAFIHH).

Käytä maksaessasi viitenumeroa 5445, joka kohdentaa lahjoituksesi Roosa nauha –rahastoon.

Syöpäsäätiön keräystä tukee tuotemyynnillä lähes kolmekymmentä yritystä, joiden Roosa nauha -tuotteet tulevat syyskuussa kauppoihin. Kampanjan pääyhteistyökumppanit ovat AIG, Fazerin Geisha, Me Naiset ja Nestle Fitness. Uusia kampanjatuotteita tuovat myyntiin mm. Lumene, Sagaform, Valintatalo ja käsityönharrastajien Taito Shopit.

LISÄTIETOJA JA HAASTATTELUPYYNNÖT:

Pääsihteeri Sakari Karjalainen, sakari.karjalainen@cancer.fi, 0400 818 910
Varainhankintajohtaja Mervi Perkinen, mervi.perkinen@cancer.fi, 050 569 7154
Neuvontapalvelun vastaava hoitaja Taina Häkkinen, taina.hakkinen@cancer.fi, 09 1353 3268 Syöpäjärjestöjen viestintä: Tiedottaja Anu Kytölä 050 3828968, anu.kytola@cancer.fi

www.facebook.com/roosanauha