Omakustantajapäivä 2015 -tapahtuma 25.4.

–  Avaimet menestyksekkääseen omakustantamiseen

Omakustannekirjailijoille suunnattu Suomen ensimmäinen Omakustantajapäivä 2015 järjestetään lauantaina 25.4.2015 Kulttuurikeskus Korjaamossa, Helsingissä. Tapahtuman tarkoitus on vahvistaa omakustannekirjailijoiden osaamista markkinoida teoksiaan. Ohjelma koostuu ammattilaisten puheenvuoroista ja paneelista, joissa käsitellään kirjan kokonaisvaltaista markkinointia aina kannen suunnittelusta kirjan markkinointiin eri kanavissa.

Maailmalla omakustanteet täyttävät bestseller-listoja. Myös suomalaiset omakustannekirjailijat ovat yhä ammattimaisempia ja tulevaisuudessa yhä useampi myyntimenestys tulee nousemaan omakustannekirjailijoiden parista.  Omakustannekirjan julkaisu onkin nykytekniikoiden ansiosta helppoa ja edullista, mutta myyntimenestykseen ei riitä pelkkä kiinnostava sisältö. Tekijän tulee luoda teoksestaan kokonaisvaltaisesti kiinnostava paketti – niin kannen suunnittelun kuin erottuvien markkinointi- ja myyntitoimenpiteiden avulla.

Menestyksekkään omakustanteen resepti

Omakustantajapäivä 2015 (www.bod.fi/omakustantajapaiva) tarkoituksena on tarjota omakustannekirjailijoille, ja sellaiseksi haluaville sekä kaikille kirja-alasta kiinnostuneille, tärkeimmät opit oman kirjan menestyksekkääseen markkinointiin.

Ohjelma koostuu viidestä asiantuntijapuheenvuorosta ja paneelista. Asiantuntijapuheenvuoroissa kuullaan mm. Elisa Kirjan Essi Mannerta, joka on kertoo parhaat markkinointitoimet, kun kyseessä on perinteisen painetun kirjan sijaan e-kirja. Sosiaalisen median menestysreseptit -kirjan kirjoittanut Marika Siniaalto ohjeistaa miten valjastaa sosiaalinen media osaksi kirjan markkinointia. Useasti suunnittelemistaan kirjan kansista palkittu graafikko Tuomo Parikka puolestaan kertoo miten suunnitella kirjalle myyvä kansi. Muissa asiantuntijapuheenvuoroissa käsitellään mediasuhteiden rakentamista ja kirjan kiinnostavuutta kirjastojen näkökulmasta. Päivän päättää paneelikeskustelu, jossa kolme kokenutta omakustantajaa kertoo kokemuksistaan ja onnistumisen avaimistaan.

Omakustantajapäivä 2015 järjestetään lauantaina 25.4.2015 klo 10-16 Kulttuurikeskus Korjaamossa. Liput maksavat alk. 20€ /kpl ja niitä voi ostaa Tiketistä.

Omakustantaminen yhä ammattimaisempaa

Digitaalinen kirjanjulkaisija BoD (Books on Demand) sai ajatuksen Omakustantajapäivä 2015 järjestämisestä kirjailijoiltaan.

”Järjestimme viime vuonna Suomen ensimmäisen omakustannekirjailijoille suunnatun kirjoituskilpailun, Indie Book Awardsin, jonka tiimoilta huomasimme, että omakustannekirjailijat kaipaavat lisätietoa siitä, miten he voivat markkinoida ja myydä teoksiaan yhä ammattimaisemmin.  Päätimme tehdä jotain konkreettista omakustannekirjailijoiden menestymisen mahdollisuuksien vahvistamiseksi ja siksi järjestämme Omakustantajapäivä 2015 -tapahtuman”, kertoo BoD:n Suomen markkinoista vastaava Saara Golombek.

Golombek tietää suomalaisten kirjoittavan paljon ja yhä useampi suhtautuu kirjan julkaisuun kunnianhimoisesti, vaikka tavoitteena olisikin bestsellerin sijaan sukuhistoriikki läheisille.

BoD™ - Books on Demand GmbH - on digitaalisen kirjanjulkaisualan markkina- ja teknologiajohtaja Manner-Euroopassa ja omakustannepalveluiden edelläkävijä. Jo vuodesta 1997 BoD on tarjonnut kirjailijoille ja kustantamoille mahdollisuuden julkaista kirjansa sekä painettuna että e-kirjana ja painattaa sitä yhdestä kappaleesta alkaen. BoD:n 27 000 kirjailijaa ja 1 700 kustantamoa hyötyvät maailmanlaajuisista myyntikanavista, jotka sisältävät kaikki tärkeimmät kirjakaupat ja verkkokirjakaupat. Kirjailijalla on vapaus päättää itse kirjan sisällöstä, toteutustavasta ja hinnasta. Tarpeen mukaan BoD tarjoaa kirjan toteutukseen myös ammattimaisia kustantamopalveluja. BoD:lla itsenäinen kirjan julkaisu on helppoa ja nopeaa ja tarvepainatuksen ansiosta riskitöntä. Lue lisää kotisivuillamme www.bod.fi.

Lisätiedot ja kuvapyynnöt: BoD - Books on Demand GmbH, Saara Golombek, saara.golombek@bod.fi,