Redesigning habits – puhetta muotoilusta, terveydestä ja huijaamisesta

Kun hissin ovet lipuvat kiinni tuskastuttavan hitaasti ja tekisi sittenkin mieli pyrähtää portaat ylös, sinua on ehkä huijattu. Melkein huomaamatta joku on saattanut tuupata sinua kohti terveempiä tapoja nokkelan palvelumuotoilun avulla.

Osana Helsinki Design Weekin ohjelmaa Yksi elämä -terveystalkoot tuo palvelumuotoilun ja terveyden ykkösosaajat saman pöydän ääreen. Salaisuuksia (hyvästä) huijaamisesta, terveydestä sekä muotoilusta jaetaan Kaartin maneesille rakennettavassa HDW HOP: Enter -installaatiossa tiistaina 12.9.2017 klo 16–18.

Napakan kahden tunnin aikana eri alojen raudanlujat ammattilaiset paljastavat kuulijoille, miten pienikin muutos voi tarkoittaa suuria vaikutuksia terveydelle – ihan tutkitusti. Lavalla ässiä hihoistaan vetelevät muun muassa Sydänliiton pääsihteeri Tuija Brax, terveystaloustieteeseen perehtynyt professori Janne Martikainen sekä suunnittelutoimisto Nordkappin luova johtaja Sami Niemelä. Tilaisuuden juontaa Image-lehden päätoimittajan tehtävästä Yle Uutisten Hyöty ja tiede -tiimin esimieheksi syyskuun alussa siirtynyt Heikki Valkama.

Tervetuloa mukaan!

• MITÄ? Redesigning habits – puhetta muotoilusta, terveydestä ja huijaamisesta
  • MILLOIN? 12.9.2017 klo 16–18
  • MISSÄ? Kaartin maneesi, HDW HOP: Enter -installaatio (Kasarmikatu 15, 00130 Helsinki)

Ilmoittauduthan mukaan pe 8.9. mennessä: marjut.niemisto@sydanliitto.fi.

Huom! Tila on katettu, mutta ulkoilmassa. Lämmin ja säänmukainen pukeutuminen suositeltavaa!

OHJELMA

Yksi elämä -terveystalkoot – uudenlaista terveysviestintää ilon ja tekojen kautta
Tuija Brax, pääsihteeri, Sydänliitto

Kuinka StopDia-hankkeen ”Tuuppaus työelämässä” -projekti johdattaa ihmiset huomaamattaan kohti terveempiä valintoja
Saara Pentikäinen, tutkija, Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy

Paneeli: Mikä saa työikäisen tekemään terveyttään edistäviä muutoksia arjessaan? Voisiko ihmisen “huijata” pitämään itsestään parempaa huolta oivaltavalla palvelumuotoilulla
Paneelin alustaa Nordkappin luova johtaja Sami Niemelä, joka puhuu palvelumuotoilun mahdollisuuksista tuloksekkaassa terveyden edistämisessä.

Paneelissa mukana myös:

• Tuija Brax, pääsihteeri, Sydänliitto
  • Heli Alén, HR-asiantuntija, business coach ja valmentaja
  • Leena Silfverberg, Helsingin kaupunki, Case kaupunkipyörät
  • Tiina Laatikainen, terveyden edistämisen professori, Itä-Suomen yliopisto

Pienillä päätöksillä miljoonasäästöt – huijausta, haaveita vai kovaa faktaa?
Janne Martikainen, professori, Itä-Suomen yliopisto

Ilmoittautuminen ja lisätietoa tapahtumasta:

Marjut Niemistö
markkinointipäällikkö, Yksi elämä -terveystalkoot
marjut.niemisto@sydanliitto.fi
puh. 09 7527 5289, 0400 448 291

Yksi elämän tavoitteena on terveempi Suomi. Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton yhteiset terveystalkoot edistävät ihmisten terveyttä ja hyvinvointia läpi elämän. www.yksielama.fi