Snellmanin, Mäkelän, Holman ja yli kolmenkymmenen muun kirjoittajan tuore tulkinta rakkaudesta

Suuri joukko tunnettuja yhteiskunnallisia vaikuttajia on mukana väitekirjassa Mitä tapahtuu huomenna rakkaudelle. Mukana on muun muassa kirjailijoita, taiteilijoita, toimittajia ja tutkijoita.

Tiistaina 19.4. julkaistavan Mitä tapahtuu huomenna rakkaudelle -kirjan kirjoittajat saivat vapaat kädet rakkauden tulkitsemiseen. Kirja käsittelee rakkautta esimerkiksi yhteiskunnan, kulttuurin, perheen, parisuhteen ja ajan näkökulmasta. Lisäksi kirjaan on koottu rakkausaiheisia listoja matkakohteista, elokuvista, musiikista ja ruoasta.

Kirjan tuotot lahjoitetaan HelsinkiMissiolle työhön välittämisen ja lähimmäisenrakkauden puolesta.

“Rakkaus on elämän haastavinta kommunikaatiota. Halusimme tehdä kirjan rakkaudesta aikaan, jossa mielipiteet kärjistyvät ja vihapuhe saa rakkautta enemmän huomiota”, sanoo kirjan toimittanut Ellun Kanojen hallituksen puheenjohtaja Kirsi Piha.

Kirjan julkistamisviikolla kirjan kirjoittajat Anja Snellman, Saara Aalto, Tuomas Enbuske ja Frank Martela haastavat suomalaiset puhumaan rakkaudesta ja ryhtymään tekoihin omassa elämässä, jotta rakkaus säilyisi vielä huomennakin. Haasteeseen voi osallistua sosiaalisessa mediassa hashtagilla #rakkaushuomenna kertomalla, mitä rakastaa ja mitä aikoo tehdä rakkauden eteen.

Mitä tapahtuu huomenna rakkaudelle -kirjan on Ellun Kanojen kustantama ja se kuuluu yrityksen Ajatushautomon väitekirjasarjaan. Ellun Kanat on viestintätoimisto, jonka tavoite on tehdä maailmasta ymmärrettävä ja parempi.

Kirja tulee myyntiin Akateemiseen Kirjakauppaan ja sen voi löytää osasta Helsingin kahviloita ja putiikkeja.

Kirja: Mitä tapahtuu huomenna rakkaudelle
Julkaisu: 19.4.2016
Kustantaja: Ellun Kanat

Kirjoittajat: Saara Aalto, Matti Apunen, Susanne Björkholm, Johanna Catani, Tuomas Enbuske, Alexander Gullichsen, Pekka Haavisto, Antti Holma, Hanna Jensen, Jukka Jusula, Katja Kallio, Saila-Mari Kohtala, Mika Koivula, Anna Kontula, Riku Korhonen, Arno Kotro, Marko Kulmala, Lasse Kurki, Jyrki Lehtola, Yazka Love, Frank Martela, Hannu Mäkelä, Marco Mäkinen, Meiju Niskala, M.A. Numminen, Göte Nyman, Hilkka Olkinuora, Kirsi Piha, Panu Rajala, Jaana Rinne, Jari Sarasvuo, Anja Snellman, Johanna Sumuvuori, Iina Thieulon, Heikki Valkama ja Tiia Vanhatapio.

Sitaatteja kirjasta:

"Modernin rakkauden käsite on fiktiivinen ja julkinen rakennelma". – Antti Holma, viihdetaitelija

"Ja sitten meidän rakkaus-sana, niin kuin joku löisi kakkosnelosella kasvoihin." – Jyrki Lehtola, kolumnisti

"Siitäkin olen kiitollinen, että saan elää niin paljon esiäitejä vanhemmaksi. Vasta nelikymppisenä alkaa päästä jyvälle, miten parisuhteessa pitää elää." – Anna Kontula, kansanedustaja

"Suljetussa systeemissä harjoitettu rakkaus ei falskaa vieraille tai harakoille, mutta ennen pitkää se homehduttaa, niin oman talon kuin yhteisönkin." – Meiju Niskala, taitelija

Liitteenä: kirjan kuva ja kansi

Lisätiedot:
Kirsi Piha, 045 878 6557, kirsi.piha@ellunkanat.fi@kirsipiha

Haastattelupyynnöt ja arvostelukappaleet:
Anniina Sulku, 050 4911 182, anniina.sulku@ellunkanat.fi tai haastattelupyynnöt suoraan kirjan kirjoittajille