Soveltuvuusarviointien ja rekrytointien huippuosaaja Personnel Group osaksi VMP Groupia

Henkilöstöpalvelualan yritys VMP Group vahvistaa asemaansa ja palvelutarjontaansa uudella yrityskaupalla. VMP Group on hankkinut henkilöarviointeihin, rekrytointeihin ja suorahakuihin erikoistuneen Personnel Groupin osake-enemmistön.

Personnel Group on vuonna 1985 perustettu yritys, joka työllistää 40 alan ammattilaista. Yrityksellä on toimistot Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Seinäjoella ja Oulussa. Personnel Group tekee mm. valtionhallinnon soveltuvuusarviointeja. Personnel Group jatkaa omana yksikkönään ja omalla nimellään omistajavaihdoksen jälkeen.

VMP Group haluaa yrityskaupalla palvella nykyisiä ja tulevia asiakkaitaan entistä monipuolisemmalla palvelupaketilla. Myös työelämän murros vaatii yrityksiltä laajentumista ja henkilöstöpalveluala on jatkanut voimakasta kasvuaan myös tänä vuonna.

– Personnel-kauppa on luonteva jatko VMP:n kehityksessä. Asiakkaamme haluavat laajempia palvelukokonaisuuksia. Toisaalta työntekijät vaihtavat alaa ja työpaikkoja entistä nopeammalla tahdilla. Esimerkiksi julkinen ja yksityinen työnvälitys tulee muuttumaan ja tämä yritysosto antaa meille mahdollisuuksia osallistua tähän kehitykseen, VMP Groupin toimitusjohtaja Heimo Hakkarainen arvioi.

Toimitusjohtaja Ari Juvonen uskoo Personnelin ja VMP:n yhteistyön hyödyttävän molempia osapuolia. Myös VMP:n valtakunnallinen verkosto antaa yrityksen toiminnalle lisää mahdollisuuksia.

­ – Työelämän murros näkyy työpaikkojen hauissa ja rekrytoinneissa ja me tuomme uusia digitaalisia työkaluja VMP Groupin toimintaan. Henkilöstöpalveluala keskittyy entistä suurempiin yksiköihin ja esimerkiksi kilpailutuksissa täytyy olla riittävän iso toimija. VMP:llä  on vahva asiakasverkosto ja se tietysti kiinnostaa meitä, Personnel Groupin toimitusjohtaja Ari Juvonen sanoo.

Vuonna 1988 perustettu VMP Group on yksi Suomen johtavista henkilöstöpalvelualan yrityksistä. Yritykseen kuuluvat henkilöstöpalvelualan yritysketju VMP Varamiespalvelu, erilaisia koti-, hoiva- ja sairaanhoitopalveluja tarjoava Alina, johtamisen, organisaatioiden ja inhimillisten resurssien kehittämiseen erikoistunut Romana Management ja laskutuspalveluyritys Eezy sekä nyt Personnel Group.

VMP Groupilla on lähes sata toimipistettä noin 50 paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Romaniassa. Yrityksen vuosittainen liikevaihto on noin 150 miljoonaa euroa. VMP Group työllistää vuositasolla noin 18 000 henkilöä ja sillä on 5000 asiakasta.

Heimo Hakkarainen, toimitusjohtaja VMP Group, puh: 040-307 5001
Ari Juvonen, toimitusjohtaja Personnel Group, puh: 040-721 7799