20-vuotias Solita työllisti jälleen 100 uutta työntekijää

Liikevaihto kasvoi lähes 20 prosenttia ensimmäisellä vuosipuoliskolla

Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys Solitan kasvu jatkuu vahvana. Yhtiö palkkasi elokuussa vuoden sadannen uuden työntekijän. Yritys työllistää nyt 470 osaajaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa. Solita juhlii syyskuussa 20-vuotista taivaltaan.

”Intohimoiset huippuosaajat ovat yrityksen tärkein pääoma – kaikki mitä meillä on, lähtee ihmisistä. Monessa IT-yrityksessä vaikeus löytää osaavaa henkilöstöä on haaste liiketoiminnalle. Olemme nöyrän kiitollisia hakijoiden kiinnostuksesta ja solitalaisten antamista rekryvinkeistä, jotka ovat mahdollistaneet kasvun”, kertoo Solitan ’kulttuuriministeri’, henkilöstöjohtaja Jonne Seppä. Solitan rento, huippuosaamiseen panostava työkulttuuri vetää edelleen puoleensa ja yritys on elokuuhun mennessä palkannut jo yli 100 uutta työntekijää tänä vuonna. IT-alan työvoiman kovasta kysynnästä huolimatta henkilökunnan vaihtuvuus on säilynyt pienenä.

Kasvu jatkuu

Solitan liikevaihto kasvoi vuoden 2016 ensimmäisellä vuosipuoliskolla 19 prosenttia edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna ja oli 28,2 miljoonaa euroa. Vuoden 2015 liikevaihto oli 49,7 miljoonaa euroa.

Solitan uusiin asiakkaisiin kuuluvat mm. Evira, Finnair, Laattapiste, Oulun kaupunki ja ST1. Solita rakentaa asiakkailleen digitaalista liiketoimintaa ja sähköistä asiointia digistrategioista, konseptoinnista ja palvelumuotoilusta vaativiin teknisiin toteutuksiin, integraatioihin ja ylläpitoon saakka.

”Digitaalisen liiketoiminnan markkina kehittyy kovaa vauhtia. Monilla toimialoilla on huomattu digitalisaation mahdollisuudet, kun etsitään uusia kasvupolkuja ja uusia liiketoimintamalleja. Kokonaispalvelutarjoamamme aina strategisesta suunnittelusta palveluiden operointiin asti mahdollistaa aidon kumppanuuden asiakkaiden kanssa. Tehtävämme on toimia asiakkaidemme digitaalisen maailman matkaoppaana”, kertoo Solitan toimitusjohtaja Jari Niska.

20 vuotta digitalisaation matkaoppaana

Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvanut reippaalla tahdilla lähes koko 20-vuotisen taipaleensa ajan. Solita palkittiin yhtenä Suomen nopeimmin kasvavista teknologiayrityksistä (Deloitte Technology Fast 50) myös viime vuonna. Yrityskulttuuriaan vaaliva Solita on saanut tunnustusta useita kertoja myös hyvänä työnantajana Great Place to Work -kisassa. Tällä hetkellä Solita etsii lisää esimerkiksi ohjelmistokehittäjiä, ennakoivan analytiikan ns. data science -ammattilaisia sekä ohjelmointitaitoisia tietoturvaosaajia.  Solitan avoimet työpaikat löytyvät osoitteesta www.solita.fi/hae-meille.

Solita Oy
toimitusjohtaja Jari Niska, p. 040 5246 400,
jari.niska[a]solita.fi
henkilöstöjohtaja Jonne Seppä, p. 040 844 1892, jonne.seppa[a]solita.fi

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Luomme uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti yli 20 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 49,7 miljoonaa euroa. Solita työllistää 470 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa.