Ambientia ja Shero Commerce laajentavat yhteistyötä – Ambientia osti viidenneksen amerikkalaisesta Shero Commercesta

Suomalainen liiketoiminnan muotoilun ja teknologian asiantuntijayritys Ambientia Group Oy ja verkkokauppapalvelun suunnitteluun ja toteutukseen erikoistunut yhdysvaltalainen Shero Commerce ovat syventäneet yhteistyötään. Yhtiöiden tavoite on pystyä palvelemaan asiakkaitaan jatkossa entistä kokonaisvaltaisemmin sekä kasvaa yhdessä niin Euroopan kuin Amerikan markkinoilla. Yhteistyön tiivistymisen vuoksi Ambientia osti Shero Commercen osakekannasta viidenneksen. Kummatkin yritykset jatkavat toimintaansa omalla brändillä ja nimellä.

Amerikkalainen Shero Commerce on kaupan alan digitalisoitumiseen erikoistunut teknologiayritys. Yhtiö on keskittynyt suosiota kasvattavien Magento- ja BigCommerce-ratkaisuiden hyödyntämiseen. Shero Commerce myy verkkokaupan asiakaskohtaisia ratkaisuita suunnittelusta toteutukseen ja digitaaliseen markkinointiin sekä toimii muun muassa Amazonin kumppanina.

Ambientia ja Shero Commerce ovat tehneet aiemmin projektikohtaista yhteistyötä. Ambientia on vastannut hankkeissa konsultoinnista tuoden niihin esimerkiksi liiketoiminta- ja palveluosaamistaan sekä asiakasymmärrystään.

Muutos Shero Commercen omistajuudessa nähtiin välttämättömänä edellytyksenä yhteistyön aidolle ja pitkäkestoiselle tiivistymiselle.

Strateginen yhteistyö vauhdittaa Ambientian kansainvälistymistä sekä vahvistaa entisestään yhtiön asiantuntemusta verkkokaupan suunnittelijana, kehittäjänä ja toteuttajana.

”Yritysosto palvelee jalkautumistamme erityisesti Amerikan markkinoille. Shero Commercen ja Ambientian strateginen kumppanuus myös asemoi meidät kotimaan markkinalla uudella tavalla”, Ambientian toimitusjohtaja Johan Sandell kertoo.

Ambientian osaamisen ja näkemysten ansiosta voimme tarjota asiakkaillemme enemmän kuin yksin voisimme. Yhteistyö avaa meille mahdollisuuden palvella asiakkaitamme entistä kokonaisvaltaisemmin tuomalla esimerkiksi tekoälyn sovellukset valikoimaamme. Ambientia on myös monin verroin meitä isompi organisaatio, ja hyödymme heidän mukanaolostaan johtamiseen ja strategiaan liittyvissä kysymyksissä”, Shero Commercen toimitusjohtaja ja perustaja Gentian Shero kertoo.

Johan Sandell ja Gentian Shero nimeävät oston mahdollistajaksi yhteisen näkemyksen markkinasta sekä yhteneväiset arvot ja työkulttuurin.

“Sherolla ja Ambientialla vallitsee työntekijälähtöinen kulttuuri. Työntekijämme tekevät asiakaskokemuksen, joka tekee meille bisneksen. Kummassakin yhtiössä työskentelee toisiaan kunnioittavia ja kovaa bisnestä tekeviä osaajia”, Sandell kertoo.

Vuonna 2010 perustetun Shero Commercen palveluksessa on 36 työntekijää ja sen vuoden 2019 liikevaihto oli 1,9 miljoonaa dollaria. Yritys toimii hajautetusti useissa eri lokaatioissa.

Ambientian liikevaihto viime vuonna oli 20,2 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 200 työntekijää. Ambientialla on toimistot Helsingissä, Tampereella, Hämeenlinnassa, Turussa, Joensuussa ja Tallinnassa.

Johan Sandell

Ambientia Group Oy

Toimitusjohtaja 050 414 6864
johan.sandell@ambientia.fi