Barilla tuo kauppoihin gluteenittomat pastat

Laadusta ja pitkistä perinteistään tunnettu italialainen Barilla tuo odotetusti myös Suomessa kauppoihin gluteenittoman pastan. Barillan gluteeniton pasta on herkullinen sekoitus kolmea luontaisesti gluteenitonta viljaa: valkoista ja keltaista maissia sekä riisiä, ja se on saatavilla spagetin ja fusillin muodossa. Aidosta italialaisesta pastasta on nyt helppo nauttia myös ilman gluteenia.

Barilla vastaa monen keliaakikon ja gluteenitonta ruokavaliota noudattavan toiveeseen lanseeraamalla mielenkiintoisen uutuuden: ensimmäisen maukkaan ja laadukkaan aidon italialaisen pastan ilman gluteenia.

Barillan gluteeniton pasta on syntynyt pitkän kehitystyön tuloksena ja se on valmistettu yksinkertaisella ja innovatiivisella reseptillä huolella valituista raaka-aineista ilman lisäaineita ja ilman lisättyä tärkkelystä. Barillan gluteenittomien pastojen kehitystyö mahdollistaa italialaiseen henkeen oikean al dente -koostumuksen pastaa keitettäessä. Pasta on sekoitus kolmea luontaisesta gluteenitonta viljaa: valkoista maissia, keltaista maissia ja riisiä. Valitut raaka-aineet antavat pastalle miedon ja tasapainoisen maun ja sen väri on keitettynä lähellä tavallista durumvehnästä valmistettua pastaa. Barillan gluteenittomalla pastalla on lisäksi matala glykeeminen indeksi (˂ 55) maissi- ja riisitärkkelyksen ravitsemuksellisten ominaisuuksien ansiosta. Nopea ja herkullinen ateriakokonaisuus syntyy yhdistämällä pastaan valmiit Barilla pastakastikkeet, jotka ovat myös gluteenittomia.

Italialainen Barilla on valmistanut pastaa jo vuodesta 1877 lähtien, kun Pietro Barilla alkoi myydä pastaa myymälässään Parmassa. Barillan pastatehdas sijaitsee edelleen Italian Parmassa, ja se on maailman suurin pastavalmistaja. Barilla on perheyritys jo neljännessä polvessa, ja sen johdossa ovat tällä hetkellä veljekset Guido, Luca ja Paulo.

Gluteenittomat uutuudet: Barilla Spagetti 400 g ja Barilla Fusilli 400 g

Barillan gluteeniton pasta on saatavilla Suomessa kahdessa suositussa muodossa: fusillina ja spagettina.

Ainekset: valkoinen maissijauho (65 %), keltainen maissijauho (29,5 %), riisijauho (5 %), vesi, emulgointiaine: kasviperäisten rasvahappojen mono- ja diglyseridit

Ravintosisältö / 100 g: Barilla Fusilli ja Spagetti, gluteeniton

Energia: 359 kcal

Hiilihydraatit: 78,7 g

-          sokeri: 1,2 g

Proteiinit: 6,5 g

Rasva: 1,8 g

-          tyydyttyneet rasvahapot: 0,3 g

Kuitu: 1,1 g

Suola: 0,003 g

Hinnat: Barilla Spagetti 400 g, gluteeniton, noin 2,69 euroa, Barilla Fusilli 400 g, gluteeniton, noin 2,99 euroa

Barillan gluteenittomat pastat ovat saatavilla Suomessa kaikista hyvin varustelluista päivittäistavarakaupoista. Barillan tuotteiden jakelusta Suomessa vastaa Valora Trade Finland Oy.

Lisätiedot:
Katriina Kojo, Valora Trade Finland Oy, p. 045 138 3168, katriina.kojo@valoratrade.fi

Tuotekuvat ja -näytteet:
Kaisa Neittaanmäki, Viestintätoimisto Manifesto, p. 050 347 7744, kaisa.neittaanmaki@manifesto.fi

(Ajalla 24.6.−28.7.2014: jukka-pekka.hares@manifesto.fi)

Barilla. The Italian Food Company. Since 1877.