Basware Discount tarjoaa liukuvat maksuehdot ja aikaisen maksamisen edut ostajille ja myyjille

-          Uusi ratkaisu mahdollistaa yrityksille jopa 30 prosentin maksualennukset

Espoo, 17.2.2015. Basware on lanseerannut uuden ratkaisun rahoituspalveluissaan. Basware Discountin avulla yritykset voivat optimoida maksuehtojaan ja saavuttaa tehokkaammin toimivan kassahallinnan. Basware Commerce Network –verkoston avulla jo yli miljoona yritystä maailmanlaajuisesti voi hyötyä reaaliaikaisesti tapahtuvista aikaisen maksamisen eduista. Palvelu tarjoaa liukuvat maksuehdot – mitä aikaisemmin maksu suoritetaan, sitä enemmän maksaja saa alennusta.

”Syyskuussa lanseeratut Baswaren uudet rahoituspalvelut tuottavat yrityksille todellista lisäarvoa. Basware Commerce Network –verkoston kautta voimme yhdistää laskuautomaation innovatiivisiin uusin rahoituspalveluihimme. Asiakkaillamme on tarve reaaliaikaisiin online- sekä aikaisen maksamisen ratkaisuihin. Basware Commerce Network –verkostolla on yli miljoona käyttäjää ja sen kautta lähetetään yli 80 miljoonaa verkkolaskua tai muuta sähköistä sanomaa. Uudet palvelut kytketäänkin luonnollisesti juuri tähän verkostoon. Basware Discount vastaa suoraan yritysten tarpeeseen – pyrkimykseen käyttää uusia innovatiivisia maksu- ja rahoitusratkaisuja, jotka auttavat kaikenkokoisia yrityksiä kautta maailman optimoimaan kassavirtaansa ja käyttöpääomansa hallintaa”, kertoo Ad van der Poel, SVP, Basware Financial Services.

”Viime vuonna toteutettu Creating Payment Energy -tutkimus, johon osallistui yli 1000 strategista taloushallinnon päättäjää, osoitti, että 80 prosenttia toimittajista on valmiita antamaan ostajilleen alennusta aikaisin suoritetuista maksuista. Tämä ei ole kovin yllättävää huomioiden, että tällä hetkellä laskun prosessointi kestää noin 13,5 päivää ja maksun saaminen 55 päivää. Tutkimus osoitti myös hieman yllättäen, että moni yritys onkin melko ”raharikas”. Tämä kertoo suorasta yhteydestä ostajien panttaaman käteisen ja myyjien myöhässä saatavien maksujen välillä.”

Basware Discount on saatavilla maailmanlaajuisesti Basware Commerce Network –verkoston kautta. Ratkaisu hyödyttää sekä ostajia että myyjiä optimoimalla kassavirran koko hankintaketjussa. Basware Discount -ratkaisun kautta myyjät voivat perustaa aikaisen maksamisen ohjelman asiakkailleen ja kutsua heitä siihen mukaan.

Läpinäkyvyys sekä aikaisten maksujen varmistus on myyjien liiketoiminnalle erittäin tärkeää. Basware Discount vähentää asiakkaiden kyselyjä ja tämä vapauttaa taloushallinnon resursseja tuottavampaan työhön. Ostajaorganisaatioille ratkaisu merkitsee enemmän alennuksia, jotka näkyvät suoraan yrityksen viivan alla, mahdollistaen korkeammat katteet sekä kasvun.

Basware Discount: www.basware.fi/dynaaminen-kassa-alennus
Baswaren rahoituspalvelut: www.basware.fi/ratkaisut/rahoituspalvelut

Sirje Ahvenlampi-Hyvönen
Puh: +358 50 557 3822
sirje.ahvenlampi at basware.com

Basware
Basware on maailman johtava hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen toimittaja. Baswaren avulla organisaatiot voivat tehostaa talousohjaustaan ja talous- ja hankintatoimintojaan sekä yksinkertaistaa ja sujuvoittaa niihin liittyviä prosesseja. Paremmalla talousohjauksella autamme asiakkaitamme menestymään ja tuottamaan lisäarvoa liiketoiminnalle. Basware Commerce Network on maailman suurin yritysten välinen verkosto, joka mahdollistaa vaivattoman yhteistyön ja kaupankäynnin miljoonalle ostajalle ja myyjälle yli sadassa eri maassa. Baswaren ratkaisujen avulla kaikenkokoiset organisaatiot nousevat uudelle tasolle kulukontrollissaan ja tehokkuudessaan, muodostaen tiiviitä kauppasuhteita muiden verkostoon kuuluvien organisaatioiden kanssa. Baswaren ratkaisut tuovat merkittäviä kustannussäästöjä sekä tehostavat kassavirtaa täysin uudenlaisella tavalla ostaa ja myydä.
Lue lisää Baswaren tavasta tehostaa rahankiertoa sekä liiketoimintaa:
www.basware.fi.

www.twitter.com/BaswareFinland