Basware kertoo ennätyskasvusta: yli 50 miljoonaa välitettyä transaktiota Basware Commerce -verkoston kautta

Espoo, 29.4.2013 - Verkkolaskutus- sekä hankinnasta maksuun -ratkaisujen johtava toimittaja Basware kertoo ennätyskasvusta: sen verkoston kautta on välitetty yli 50 miljoonaa verkkolaskua ja tilausta. Yhtiö uskoo, että keskeisenä tekijänä virstanpylvään saavuttamisessa on sen asiakkaiden sitoutuminen Baswaren ratkaisuihin, jotka mahdollistavat helpot yhteydet verkostoon yrityksien koosta ja paikasta riippumatta. Verkosto yhdistää miljoonia käyttäjiä yli 100 maassa ja 900 000 organisaatiossa, ja sen kautta liikkuu sähköisiä sanomia vuosittain 420 miljardin dollarin arvosta.

Basware lanseeraa nyt kolme lisäinnovaatiota Basware Commerce -verkostoon: Basware Portal for Receiving, Basware Portal for Tracking sekä Basware e-Invoice Email Lite. Ratkaisut on suunniteltu toteuttamaan Baswaren strategiaa ja mahdollistamaan vuorovaikutteinen kaupankäynti pienille, suurille ja maailmanlaajuisesti toimiville yrityksille. Lisäksi sen odotetaan tuovan kestäviä kustannussäästöjä, paremman näkyvyyden kassavirtaan ja parempia ostaja-toimittaja-suhteita.

Basware Commerce -verkoston kasvun taustalla on useita tekijöitä. Julkishallinto ja suuryritykset vaativat yhä useammin toimittajiaan lähettämään laskunsa sähköisesti. Kaupankäynti rajojen yli lisääntyy yhtiöiden siirtyessä toimimaan kansainvälisesti, ja kaikenkokoiset yritykset toteuttavat verkkolaskutuksesta saatavia kustannus- ja aikasäästöjä. Vuonna 2012 tehdyn maailmanlaajuisen verkkolaskutustutkimuksen mukaan noin kaksi kolmasosaa aitoja verkkolaskuja verkkolaskupalveluntoimittajan kautta vastaanottavista yrityksistä kertoi laskujensa käsittelykustannusten laskeneen merkittävästi.

“Verkkolaskutuksen käyttöönotto kasvaa maailmanlaajuisesti, ja jo nyt yhä useampi yritys mikroyrityksistä suuryrityksiin hyödyntää verkkolaskutuksen tarjoamia etuja. Täysin automatisoidusta verkkolaskutuksesta ja hankinnasta maksuun -prosessista on tulossa normi", Baswaren toimitusjohtaja Esa Tihilä kertoo. “Tämä vaikuttaa suoraan Baswaren verkoston kautta laskuja lähettävien ja vastaanottavien ostajien ja toimittajien määrään. Verkoston kautta yritykset voivat hoitaa liiketoimintaansa nopeammin, helpommin ja kannattavammin. Yrityksien hankinnasta maksuun -prosessien kehittäminen kokemuksemme ja asiantuntemuksemme avulla tulee auttamaan myös meitä tavoitteessamme säilyä maailman suurimpana avoimena verkostona ja käsitellä yli 150 miljoonaa verkkolaskua vuoteen 2015 mennessä."

Basware Commerce Network perustuu avoimeen verkkoon, joka kannustaa kaikenlaisia organisaatioita tekemään yhteistyötä ja käymään kauppaa. Tällä hetkellä verkostossa on yli 900 000 aktiivista ostajaa ja toimittajaa. Saumaton yhteistyö yli 160 kansainvälisen verkkolaskutusalustan kanssa tekee Baswaren verkosta maailman suurimman operaattorien välisen verkoston, jossa ostajat ja toimittajat välittävät verkkotilauksia ja verkkolaskuja yli 100 maassa sijaitsevien organisaatioiden välillä.

Baswaren uudet palvelut on suunniteltu varmistamaan, että kaikenkokoiset yhtiöt voivat tavoittaa toimittajansa ja asiakkaansa verkkolaskutusohjelmilla. Etuja ovat parempi näkyvyys, hallinta ja automaatio niin asiakkaille kuin toimittajillekin.

Basware Portal for Receiving: Mahdollistaa verkkolaskujen helpon ja turvallisen lähettämisen ja vastaanottamisen Basware Commerce -verkoston välityksellä. Tarjoaa täyden näkyvyyden kaikkien laskujen toimitustilaan ja poistaa näin epävarmuuden sekä mahdollistaa kassavirtojen paremman ennustamisen. Moduuli sopii erityisen hyvin yrityksille, joilla ei ole automatisoitua laskujen käsittelyjärjestelmää tai jotka eivät pysty vastaanottamaan aitoja verkkolaskuja. Portaalin ominaisuuksiin kuuluu sähköposti-ilmoitukset sekä joustavuus tarkastella, lajitella, arkistoida ja ladata laskuja PDF- tai XML-muodoissa. Vastaanottavat yritykset voivat helposti sitouttaa toimittajansa ja esittää kysymyksiä portaalin kautta, jolloin asioiden ratkaisu sujuu nopeasti.

Basware Portal for Tracking: Laskujen valvonta ja seuranta yksinkertaistuvat, kun toimittajat saavat paremman näkyvyyden laskujensa tilaan. Tämä lisää ostoreskontran tuottavuutta ja mahdollistaa keskittymisen ydintoimintaan toimittajien maksutilannetta koskevien kyselyiden vähentyessä. Moduuli toimii useimpien laskunkäsittelyohjelmistojen kanssa.

Basware e-invoice Email Lite: Monet organisaatiot lähettävät laskuja PDF-muodossa, joka vaatii ostajilta paljon aikaa tietojen poimimiseen ja vahvistamiseen näistä laskuista. PDF-tiedostojen lähettäjien muuttaminen aitojen verkkolaskujen lähettäjiksi voi kuitenkin olla haastavaa ja hidasta. Basware e-invoice Email Lite ratkaisee nämä ongelmat: sen avulla PDF-laskujen lähettäjät voivat edelleen lähettää PDF-laskuja. Ratkaisu poimii kaikki olennaiset ja yksityiskohtaiset rivitiedot ennen niiden lisäämistä suoraan laskuautomaatiojärjestelmään automaattista täsmäytystä ja käsittelyä varten.

“Uudet ratkaisumme tarjoavat kaikille yrityksille helpon keinon transaktioiden välittämiseen heti alusta lähtien. Niiden avulla eri osapuolet voivat lähettää, seurata ja vastaanottaa verkkolaskuja ja ostosanomia Basware Commerce -verkoston välityksellä. Yhtiömme jatkuvat innovaatiot vuorovaikutteisen kaupankäynnin esteiden poistamiseksi takaavat meille alan markkinajohtajuuden myös tulevaisuudessa. Tavoitteemme on poistaa kaikki laskutuksen ja ostojen automaation esteet, jotta asiakkaamme voivat hyödyntää täysimääräisesti ratkaisujemme tarjoamat hyödyt ja säästöt yrityksen koosta riippumatta”, Tihilä kertoo.

Invoice tracking:
E-mail lite:
Portal:
Lisätietoja portaalista:

Basware

Basware tarjoaa avoimia, turvallisia, pilvipalveluihin perustuvia ratkaisuja kaikenkokoisille organisaatioille. Ratkaisujen avulla organisaatiot voivat tehostaa hankinta-, ostoreskontra-, laskutus-, maksuliikenne- ja talousohjausprosessejaan.

Eri toimialojen yritykset, pienistä suuryhtiöihin, käyttävät Baswaren ratkaisuja saavuttaakseen huomattavia kustannussäästöjä, parantaakseen rahavirran ennustettavuutta ja tiivistääkseen asiakas-toimittajasuhteita. Basware Commerce -verkoston perustana on avoimuus, joka mahdollistaa erilaisten organisaatioiden välisen kaupankäynnin sähköisen asioinnin ja tekee verkostosta maailman kattavimman. Verkosto yhdistää miljoonia käyttäjiä yli 100 maassa ja 900 000 organisaatiossa.

Basware on maailman johtava helpomman ostamisen ja myymisen ratkaisujen toimittaja. Lue lisää Baswaren tavasta tehostaa talousprosesseja ja kannattavuutta verkkosivuiltamme www.basware.fi.