Baswarelta ja MasterCardilta uusi ratkaisu yritysten maksuliikenteeseen

-        Uusi maksamisen ratkaisu vauhdittaa toimittajien kassavirtaa ja pidentää ostajien maksuaikoja

Espoo, 23.9.2013 – Johtava verkkolaskutuksen sekä hankinnasta maksuun -ratkaisujen toimittaja Basware on aloittanut yhteistyön MasterCardin kanssa. Kumppanuus yhdistää MasterCardin yhden maailman suurimmista maksuverkostoista Basware Commerce Network -verkostoon.  Yhteistyö mahdollistaa täysin uudenlaisen sähköisen yritystenvälisen maksutavan, joka tarjoaa toimittajille nopean rahan kotiuttamisen ja ostajille pidemmän maksuajan.

Yritykset ympäri maailmaa etsivät uusia tapoja hyödyntää verkkolaskun sekä hankinnasta maksuun -ratkaisujen mahdollistamia etuja. Pitkät maksuajat, erityisesti kalliissa kansainvälisissä maksuissa, aiheuttavat ongelmia jopa hyvin menestyneille isoillekin yrityksille. Ongelmat johtuvat paperiin perustuvista paljon työaikaa vievistä laskujen käsittelyn prosesseista, huonolaatuisista laskutustiedoista sekä heikosta kassavirran hallinnasta, joka pahimmillaan heikentää jopa yrityksen luotettavuutta toimittajana. MasterCardin ja Baswaren yhteistyö tuo yrityksille täysin uudenlaisen maksamisen ratkaisun, joka takaa että toimittajat saavat suoritukset nopeasti ja joka antaa ostajalle lisää maksuaikaa.

Uusi maksutapa tukee verkkolaskutuksen ja sähköistymisen kehitystä maailmanlaajuisesti

Uusi maksamisen ratkaisu on tarjolla Basware Commerce Networkin kautta, joka on liitetty MasterCardin globaaliin maksuverkostoon. Yhteistyö hyödyntää MasterCardin monipuolista maksamisen tuotevalikoimaa, ja tuo välittömiä kustannus- ja tehokkuushyötyjä kaikenkokoisille yrityksille.

”Tämä on erittäin tärkeä ja merkityksellinen yhteistyö paitsi Baswarelle ja meidän asiakkaillemme, mutta myös kaikille muille organisaatioille sekä hankinnasta maksuun- ja verkkolaskutusratkaisujen toimialalle. Tämä on hieno osoitus siitä, kuinka verkkolaskun ympärille voidaan kehittää uusia liiketoimintahyötyjä tuottavia palveluja. Tämäntyyppisten ratkaisujen tulisi kuulua kaikkien yritysten talousstrategian keskiöön. Uusien maksutapojen kehitys voi kokonaan uudistaa maailmanlaajuisen yritysten välisen maksuliikenteen ja näin vaikuttaa positiivisesti talouden suureen kuvaan”, kertoo Baswaren toimitusjohtaja Esa Tihilä.

Baswaren Commerce Networkin kautta kulkee vuosittain jo yli 50 miljoonaa tapahtumaa, verkkolaskua ja hankintasanomaa. Verkostossa välitettyjen laskujen loppusumma on yhteisarvoltaan yli 420 miljardia dollaria. Verkostossa on noin 900 000 aktiivista toimijaa yli sadassa eri maassa. MasterCardin maksuverkosto puolestaan koostuu yli 150 valuutasta yli 210 maassa ja noin 20 000 eri finanssialan toimijasta.

”MasterCard on tyytyväinen julkaistessaan tämän kumppanuuden. Muutamme yhdessä Baswaren kanssa yritysten tavan maksaa ja vastaanottaa suorituksia globaalisti – tuomme nopeutta ja prosessin hallintaa sekä ostajille että heidän toimittajilleen. MasterCardin maailmanluokan maksuverkosto, tietomme ja teknologiamme yhdistettynä Baswaren hankinnasta maksuun -tarjoamaan ja Basware Commerce Networkiin takaa näiden tavoitteiden saavuttamisen. Kumppanuutemme yhdistää yhden maailman suurimmista maksuverkostoista vastaavankokoiseen transaktioverkostoon, joten yhdessä pystymme yksinkertaistamaan maksamista ja parantamaan kassavirtaa kaikenkokoisille yrityksille,” sanoo Hany Fam, President, Global Strategist Alliances, MasterCard.

www.basware.com/e-payment

Lisätietoja: Esa Tihilä, toimitusjohtaja, Basware Oyj
esa.tihila@basware.com

Basware

Basware tarjoaa avoimia, turvallisia, pilvipalveluihin perustuvia ratkaisuja kaikenkokoisille organisaatioille. Ratkaisujen avulla organisaatiot voivat tehostaa hankinta-, ostoreskontra-, laskutus-, maksuliikenne- ja talousohjausprosessejaan.

Eri toimialojen yritykset, pienistä suuryhtiöihin, käyttävät Baswaren ratkaisuja saavuttaakseen huomattavia kustannussäästöjä, parantaakseen rahavirran ennustettavuutta ja tiivistääkseen asiakas-toimittajasuhteita. Basware Commerce -verkoston perustana on avoimuus, joka mahdollistaa erilaisten organisaatioiden välisen kaupankäynnin sähköisen asioinnin ja tekee verkostosta maailman kattavimman. Verkosto yhdistää miljoonia käyttäjiä yli 100 maassa ja 900 000 organisaatiossa.

Basware on maailman johtava helpomman ostamisen ja paremman myymisen ratkaisujen toimittaja. Lue lisää Baswaren tavasta tehostaa talousprosesseja ja kannattavuutta verkkosivuiltamme www.basware.fi.

MasterCard

About MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, is a technology company in the global payments industry. We operate the world’s fastest payments processing network, connecting consumers, financial institutions, merchants, governments and businesses in more than 210 countries and territories. MasterCard’s products and solutions make everyday commerce activities – such as shopping, traveling, running a business and managing finances – easier, more secure and more efficient for everyone. Follow us on Twitter @MasterCardNews, join the discussion on the Cashless Pioneers Blog and subscribe for the latest news on the Engagement Bureau.