Baswarelta mobiilivaihtoehto pk-yritysten taloushallintoon

~ InvoiceReady™ Mobile ja eOffice Mobile tuo laskujen käsittelyn ja talousprosessit käyttäjien ulottuville myös tien päällä ~

Espoo, 13.6.2013 - Johtava verkkolaskutus- sekä hankinnasta maksuun -ratkaisujen toimittaja Basware tuo automatisoidun laskujen käsittelyn täyden potentiaalin pk-yritysten ulottuville lanseeraamalla maailmanlaajuisesti InvoiceReady-mobiilisovelluksen, sekä Suomessa tuhansien organisaatioiden käytössä olevan eOffice–ohjelmiston mobiilisovelluksen.

Ottamalla mobiilisovelluksen laskujen käsittelyn tueksi pienet ja keskikokoiset yritykset voivat lyhentää laskujensa kiertoaikaa merkittävästi vähentämällä talousohjausprosessin pullonkauloja, jotka aiheuttavat usein viivästysmaksuja tai käteisalennusten menettämistä. InvoiceReady Mobilen/eOffice Mobilen avulla käyttäjät voivat helposti ja yksinkertaisesti käsitellä ostolaskuja, matkasuunnitelmia, matka- ja kululaskuja, sopimuksia ja hankintaehdotuksia mobiililaitteella ajasta ja paikasta riippumatta.

“Jatkuvuuden puute aiheuttaa painetta päivittäistä maksuliikennettä hoitavista työntekijöistä aina budjetointia ja ennusteita tekeviin, organisaation huipulla toimiviin henkilöihin asti. Näin ollen operatiivisen työnkulun tehokas hallinta on ehdottoman tärkeää, eikä sitä saa haitata se, ettei päätöksentekijä istu toimistolla”, Baswaren toimitusjohtaja Esa Tihilä sanoo. "Käyttö millä tahansa selainta tukevalla puhelimella tekee laskujen käsittelystä helppoa, ja sen avulla voi hallita kassavirtaa paremmin ja jatkaa asiakkaiden palvelemista. Tämän seurauksena työntekijät voivat keskittyä aidosti lisäarvoa tuottavaan työhön ja hoitaa laskuihin liittyvät tehtävänsä nopeasti ja helposti esimerkiksi matkustaessaan. Vastaavasti päällikkötaso voi luottaa, että tiedot liiketoiminnan edistämisen kannalta elintärkeästä kassavirrasta ovat ajantasaisia.”

Baswaren omassa alkuvuonna tehdyssä SMB Finance tutkimuksessa selvisi, että pienen yrityksen työntekijä käyttää kuukausittain keskimäärin lähes 17 tuntia talousprosessien parissa, mikä vastaa kahta täyttä työpäivää varsinaisiin työtehtäviin liittymättömien toimintojen parissa. Kun laskuja voi tarkistaa ja hyväksyä, hylätä tai merkitä lisäselvitystä odottavaksi ja lisätä laskuun kommentteja muutamalla kosketusnäyttölaitteen napsautuksella, talousprosesseihin käytetty aika voi lyhentyä merkittävästi ja vapauttaa pienyritysten omistajien aikaa ydintoimintojen hoitamiseen.

Koska uusi mobiililiittymä perustuu HTML5-standardiin, sitä voi käyttää lähes kaikilla nykyaikaisilla älypuhelimilla ja tableteilla valmistajasta ja käyttöjärjestelmästä riippumatta.

Mobiilitoiminnallisuuden lanseerauksen lisäksi Basware on lisännyt myös muita uusia ominaisuuksia InvoiceReady™-palveluun ja eOffice-ohjelmistoon, sekä parantanut niiden käyttäjäkokemusta merkittävästi. Uusi kuluttajasovellusten tapainen käyttöliittymä sisältää päivitetyn värimaailman, uusia kuvakkeita ja yhteistyössä käyttäjien kanssa kehitetyn parhaiden käytäntöjen mukaisen ergonomian.

Maksujärjestelmästä voi nyt tuoda maksupalauteena todellisen maksupäivän lisättäväksi osto- ja matkalaskun käsittelyhistoriaan. Tämän seurauksena InvoiceReady™/eOffice on todellinen “yhden pysähdyksen kauppa” kaikkien laskuihin liittyvien tietojen saamiseksi. Lisäksi sopimus- ja hankintamoduulia on parannettu sopimuksen luomisen, arkistoitujen aineistojen selailun ja raportoinnin käytön helpottamiseksi.

Icelandic Norway on esimerkki laskujen käsittelyprosesseihinsa parempia toimintapoja etsineestä organisaatiosta. Icelandic Norwayn talouspäällikkö Odd Arne Klefstad kertoo: "Basware InvoiceReady osoittautui meille parhaaksi ratkaisuksi laskujen käsittelyn automatisointiin. Sen edut ovat huomattavat, sillä käytämme nyt 40 prosenttia vähemmän aikaa saman laskumäärän hoitamiseen. Basware InvoiceReady sisältää paljon muutakin kuin automatisoidun laskujen käsittelyn, sillä se tarjoaa suuria etuja muihinkin taloushallinnon prosessehin. Monet työntekijöistämme ovat koko ajan tien päällä, joten on merkittävä etu, että on myös mobiililaitteilla toimiva laskujen käsittely. Uuden mobiilisovelluksen myötä Basware InvoiceReady on entistäkin valmiimpi. Odotamme innolla, että pääsemme hyödyntämään InvoiceReady Mobilea mahdollisimman pian.”

Basware InvoiceReady: http://www.basware.fi/ratkaisut/laskuautomaatio/invoiceready

Basware eOffice: http://www.basware.fi/ratkaisut/laskuautomaatio/osto-ja-matkalaskut-sahkoisesti

Lisätietoja: Esa Tihilä, toimitusjohtaja, Basware Oyj, puh. 040 4807 098, esa.tihila@basware.com

Basware

Basware tarjoaa avoimia, turvallisia, pilvipalveluihin perustuvia ratkaisuja kaikenkokoisille organisaatioille. Ratkaisujen avulla organisaatiot voivat tehostaa hankinta-, ostoreskontra-, laskutus-, maksuliikenne- ja talousohjausprosessejaan.

Eri toimialojen yritykset, pienistä suuryhtiöihin, käyttävät Baswaren ratkaisuja saavuttaakseen huomattavia kustannussäästöjä, parantaakseen rahavirran ennustettavuutta ja tiivistääkseen asiakas-toimittajasuhteita. Basware Commerce -verkoston perustana on avoimuus, joka mahdollistaa erilaisten organisaatioiden välisen kaupankäynnin sähköisen asioinnin ja tekee verkostosta maailman kattavimman. Verkosto yhdistää miljoonia käyttäjiä yli 100 maassa ja 900 000 organisaatiossa.

Basware on maailman johtava helpomman ostamisen ja paremman myymisen ratkaisujen toimittaja. Lue lisää Baswaren tavasta tehostaa talousprosesseja ja kannattavuutta verkkosivuiltamme www.basware.fi.