Bolt laajentaa toimintaansa Venäjälle

Bolt, johtava eurooppalainen on-demand liikkumissovellus, aloitti kyydinvälityspalvelunsa tänään Venäjällä. Palvelu julkaistiin Venäjän toiseksi suurimmassa kaupungissa Pietarissa.

Pietarissa asuu 5 miljoonaa asukasta ja se on Euroopan neljänneksi suurin kaupunki Istanbulin, Moskovan ja Lontoon jälkeen. Viime vuoden aikana Pietarissa vieraili yli 8 miljoonaa turistia.

Bolt tuo markkinoille lisää kilpailua. Venäjän markkinoita on tähän asti hallinnut paikallinen Yandex.Taxi, mikä yhdisti liiketoimintansa amerikkalaisen Uberin kanssa Venäjällä ja osassa Itä-Euroopan markkinoista vuonna 2018.

Jevgeni Beloussov, Boltin Itä- ja Keski-Euroopan Aluejohtaja, sanoi: “Venäjä on nopeasti kasvava markkina kyydinvälitysyhtiöille. Boltin laajentuminen Pietariin tuo lisää vaihtoehtoja sekä asiakkaille että kuljettajille, mikä entisestään edistää kyydinvälityspalveluiden luotettavuutta ja tekee palveluista edullisempia. Olemme iloisia, että voimme auttaa Pietarin asukkaita heidän päivittäisessä liikkumisessaan ja haluamme tarjota paikallisille asukkaille saman korkean laatu- ja palvelutason, mihin olemme näyttäneet pystyvämme ympäri Euroopan.”

Aloitusmaksu Bolt-kyydissä Pietarissa on 50 ruplaa, kilometrimaksu 13 ruplaa ja aikaveloitus 5 ruplaa per minuutti. Kyydin minimihinta on 79 ruplaa, mikä on euroissa noin yksi euro. Laajentumisen kunniaksi Bolt tarjoaa kaikille Pietarilaisille asiakkailleen kyydit jopa 50% alennuksella.

Bolt on kerännyt rahoitusta tähän mennessä 175 miljoonaa dollaria, jonka avulla se on laajentanut liiketoimintaansa uusille markkinoille Euroopassa ja Afrikassa. Viimeisimpänä Boltin kyydinvälityspalvelu on julkaistu Suomessa, Ruotsissa ja Kroatiassa. Tällä hetkellä Boltilla on yli 25 miljoonaa asiakasta yli 30 eri maassa. Kyydinvälityksen lisäksi Bolt on julkaissut myös sähköpotkulautojen vuokrauspalvelun Pariisissa ja Madridissa, sekä yritys hiljattain ilmoitti aikeistaan aloittaa ruoan kotiinkuljetus ydinmarkkinoillaan Virossa, Suomessa ja Etelä-Afrikassa.

Yhteystiedot medialle:

Karin Kase

press@bolt.eu

Boltista lyhyesti

Bolt, aiemmin Taxify, on johtava eurooppalainen on-demand liikkumissovellus, jonka tarkoituksena on tehdä urbaanista liikkumisesta helpompaa, nopeampaa ja luotettavampaa.

Boltin on perustanut Markus Villig vuonna 2013 ja se on yksi nopeimmin kasvavista liikkumisen alustoista Euroopassa ja Afrikassa. Boltin sijoittajiin kuuluvat muun muassa Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital ja TransferWise’n perustaja Taavet Hinrikus.

Boltilla on 25 miljoonaa asiakasta yli 30 maassa. www.bolt.eu

Toimitusjohtaja Markus Villigistä lyhyesti

Markus Villig on Boltin (aiemmin Taxify) perustaja ja toimitusjohtaja. Vuonna 2013, ollessaan vasta 19-vuotias, Markus rakensi Taxifyn ensimmäisen version yhdessä Skypen palveluksessa aiemmin työskennelleen veljensä Martinin kanssa. Markus on nuorin Forbes Europe 30 under 30 -listalle valittu toimitusjohtaja sekä nuorin yli miljardin dollarin arvoisen yrityksen perustaja Euroopassa.

Bolt mediapankki

Linkki mediapankkiin