Byggmax palkkaa kesätyöntekijöitä Jyväskylässä

Rakennustarvikekauppaketju Byggmax jatkaa kasvuaan ja palkkaa kevät- ja kesäkaudeksi yhteensä 12 kesätyöntekijää Suomessa. Tarve henkilöstömäärän lisäämiseksi koskee kaikkia Suomen Byggmax-paikkakuntia, myös Jyväskylää. Byggmaxin tavoitteena on tuplata myymälöidensä määrä Suomessa neljästä kahdeksaan toimipisteeseen tämän vuoden aikana. Tällä hetkellä ketjulla on Suomessa jo kuusi myymälää, joista uusimmat avattiin Poriin ja Porvooseen vajaa viikko sitten. Jyväskylään Byggmax avasi myymälän viime kesänä.

Suomalaisten mielenkiinto kunnostamiseen sekä jälleen- ja lisärakentamiseen jatkuu vahvana. Tee se itse -trendi saa huhtikuussa uutta puhtia, kun rakennustarvikealan sesongin vilkkain aika alkaa.

– Byggmax kasvaa voimakkaasti sekä olemassa olevien että uusien myymälöiden voimin. Kevät ja kesä ovat huippusesonkia meille ja silloin tarvitsemme lisähenkilökuntaa. Olemme iloisia, että voimme tarjota kesätyöpaikkoja yhä useammalla nuorelle Byggmax-paikkakunnillamme, kertoo Byggmax Suomen aluepäällikkö Rainer Sundkvist.

Byggmax työllistää yhteensä 40 henkilöä Suomessa. Yhden Byggmax-myymälän pyörittämiseen tarvitaan keskimäärin neljästä kuuteen henkilöä, ja kevät- ja kesäkautena henkilöstön tarve kasvaa 1–5 henkilöllä. Myös Jyväskylän myymälään tarvitaan apukäsiä kesäksi.

Asiakkaat ovat löytäneet Byggmaxin – edullisten rakennustarvikkeiden konsepti kiinnostaa jyväskyläläisiä

– Jyväskylän myymälän ensimmäinen vuosi on mennyt hyvin ja asiakkaat ovat löytäneet meidät. Byggmaxin edullisten ja laadukkaiden rakennustarvikkeiden konseptille on selkeä kysyntä vaasalaisten keskuudessa. Rahan säästäminen kiinnostaa ihmisiä sekä matala- että korkeasuhdanteessa, Sundkvist kommentoi.

Sundkvistin mukaan Byggmaxin laajentuminen Suomessa on onnistunut hyvin.

– Viime vuonna tuplasimme myymälöidemme määrän kahdesta neljään. Tavoitteenamme on tuplata myymälöiden määrä neljästä kahdeksaan toimipisteeseen myös vuoden 2011 aikana, hän kertoo.

Byggmaxin kaksi uusinta myymälää avattiin vajaa viikko sitten Porissa ja Porvoossa. Myöhemmin keväällä ketju avaa vielä toisen liikkeensä Turun seudulle Raisioon. Byggmaxilla on entuudestaan liikkeet Jyväskylässä, Lahdessa, Turussa (Itäharju) ja Vaasassa.

Rainer Sundkvist, aluepäällikkö, Byggmax Suomi, p. 0400 104 122, sähköposti rainer.sundkvist@byggmax.fi

Vuonna 1993 perustettu rakennustarvikekauppaketju BYGGmaxilla on 54 myymälää Ruotsissa, 16 Norjassa ja kuusi Suomessa. BYGGmaxin liikevaihto
oli
2 773,0 miljoonaa kruunua (SEK) vuonna 2010 ja konserni jatkaa vahvaa kasvuaan. BYGGmaxin liikeideana on olla edullisin vaihtoehto laadukkaita rakennustarvikkeita ostaville kuluttajille. Kaikissa myymälöissä oleva ns. Drive In -kaista mahdollistaa erityisesti painavien tavaroiden lastaamisen suoraan autoon tai peräkärryyn, mikä tekee BYGGmaxissa asioimisesta helppoa ja tehokasta. BYGGmax listautui Tukholman pörssiin kesäkuussa 2010. Lisätietoja: www.byggmax.fi