Byggmax tuo uuden puutarhamyymäläkonseptin Suomeen

Byggmax avaa perjantaina 9. maaliskuuta Suomen ensimmäiset Byggmax Puutarha
-myymälät Turun ja Raision myymälöidensä yhteyteen. Uniikki puutarhakonsepti perustuu Byggmaxin liiketoiminta-ajatukseen, jossa yhdistyvät tunnetut kotimaiset tuotemerkit, markkinoiden edullisimmat hinnat ja asiointia helpottava drive-in-ratkaisu. Kukkien ja kasvien tavarantoimittajaksi tulee laadustaan tunnettu Huiskula Oy. Byggmax Puutarha on kiinteä osa Byggmax Suomen uutta kasvustrategiaa.

– Uusi puutarhakonseptimme on hieno juttu! Uskomme lujasti konseptiimme, sillä tietojemme mukaan Suomessa kellään muulla ei ole drive-in-ratkaisua puutarhamyymälässään. Se, että raskaat tai muuten vaikeasti kannettavat mullat, lannoitteet ja kukat voi suoraan pakata autoon

helpottaa asioimista huomattavasti. Lisäksi konseptimme tukee erinomaisesti uutta kasvustrategiaamme Suomessa, sanoo Byggmax Suomen maajohtaja Aleksi Virkkunen.

– Olemme jo useamman vuoden myyneet puutarhatarvikkeita kuten multaa, ravinteita, kesäkukkia ja puutarhavälineitä myös Suomen Byggmax-myymälöissä. Kokemuksemme mukaan puutarhatuotteiden kysyntä on kasvava ja myös saamamme asiakaspalaute drive-in-ratkaisun helppoudesta ja edullisista hinnoista on ollut rohkaisevaa, kertoo Virkkunen.

Mikäli palaute on hyvä, Byggmax Puutarha laajenee koko Suomeen

Konseptin soveltuvuutta Suomessa testataan ensin Turun alueen nykyisissä myymälöissä sekä toukokuussa Kokkolaan avautuvassa uudessa myymälässä.

­– Mikäli palaute on hyvä, laajennamme puutarhamyymäläkonseptin myös Byggmaxin muihin kotimaan myymälöihimme. Byggmax Puutarha -myymäläkonsepti on tärkeä osa Byggmaxin uutta kasvustrategiaa Suomessa, Virkkunen sanoo.

Kukkien ja kasvien laadun takaa kotimainen perheyritys Huiskula Oy

Byggmax Puutarhan yhteistyökumppani ja toimittaja on Turussa päätoimipaikkaansa pitävä Huiskula Oy, joka harjoittaa kukkien tukkukauppaa, tuotantoa ja maahantuontia. Huiskulan Turussa sijaitseva puutarha on pinta-alaltaan maan suurin kukkaviljelmä. Vuonna 1934 perustettu Huiskula on edelleen perheyritys.

Byggmax Puutarhat avaavat ovensa Byggmaxin myymälöissä Turussa ja Raisiossa perjantaina 9.3.2018. Byggmax Puutarhan puutarhavastaavaksi on nimitetty turkulainen hortonomi Camilla Näsman, joka aloitti Byggmaxilla uudessa tehtävässään maaliskuun alussa.

Aleksi Virkkunen, Byggmax Suomen maajohtaja

puh. 040 137 7001, aleksi.virkkunen@byggmax.fi

Tuotetiedot, -näytteet, -kuvat ja -kuvauslainat:

Jukka-Pekka Hares, Viestintätoimisto Manifesto

puh. 050 371 5364, jukka-pekka.hares@manifesto.fi

Byggmax lyhyesti

Vuonna 1993 perustetulla rakennustarvikekauppaketju Byggmaxilla on 133 myymälää eri maissa: 88 myymälää Ruotsissa, 36 Norjassa ja 9 Suomessa. Byggmaxin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 5,3 miljardia kruunua (SEK) ja konserni jatkaa vahvaa kasvuaan. Byggmaxin liikeideana on tarjota laadukkaita rakennustarvikkeita järkevään hintaan. Kaikissa myymälöissä oleva ns. Drive In -piha mahdollistaa erityisesti painavien tavaroiden lastaamisen suoraan autoon tai peräkärryyn, mikä tekee Byggmaxissa asioimisesta helppoa ja tehokasta. Byggmax on listautunut Tukholman pörssiin vuonna 2010. Lisätietoja: www.byggmax.fi

BYGGMAX – LAATUA JÄRKEVÄÄN HINTAAN