Byggmaxin yt-neuvottelut päätökseen – myymälä jatkaa Lahdessa

Byggmax jatkaa toimintaansa tutussa osoitteessa Launeenkatu 70:ssä.

– Olen todella iloinen voidessani kertoa, että Byggmax jatkaa toimintaansa Lahdessa. Pääsimme yhteisymmärrykseen vuokranantajan kanssa uuden vuokrasopimuksen ehdoista, mikä oli ratkaisevaa. Tältä pohjalta meidän on hyvä jatkaa Byggmaxin kehittämistä myös Lahdessa, sanoo Byggmax Suomen maajohtaja Aleksi Virkkunen.

Filialen Byggmax AB Finland käynnisti 1.10.2019 yhteistoimintaneuvottelut Lahden myymälän osalta. Byggmax harkitsi myymälän sulkemista, sillä myymälän liiketoimintaa ei saatu kannattavaksi yrityksistä huolimatta.

– Pitkän aikavälin tavoitteenamme Suomessa on luoda 20–25 myymälän verkosto, mutta kasvupohjaa pitää ensin tervehdyttää ja keinoja pitää muokata nykytilanteeseen sopiviksi, sanoo Virkkunen.

Byggmax-konsernilla on yhteensä 160 myymälää, joista 11 myymälää on Suomessa. Henkilöstön määrä Suomessa on yt-neuvotteluiden jälkeen noin 80.

Aleksi Virkkunen, Byggmax Suomen maajohtaja
puh. 040 137 7001, aleksi.virkkunen@byggmax.fi

Byggmax-konsernista lyhyesti

Byggmax-konserniin kuuluu Byggmax, Skånska Byggvaror ja Buildor. Konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli 5,3 miljardia kruunua. Byggmax Group on vuodesta 2010 noteerattu Nasdaqissa.

Vuonna 1993 perustetulla rakennustarvikekauppaketju Byggmaxilla on 160 myymälää: 108 myymälää Ruotsissa, 41 Norjassa ja 11 Suomessa. Byggmaxin koko myymälätuotevalikoima löytyy yrityksen verkkosivuilta, jossa on lisäksi myös laaja valikoima tilaustuotteita. Byggmaxin liikeideana on olla paras ja edullisin vaihtoehto laadukkaissa rakennustarvikkeissa. Kaikissa myymälöissä on ns. Drive In -piha, mikä mahdollistaa erityisesti painavien tavaroiden lastaamisen suoraan autoon tai peräkärryyn. Asiointi Byggmaxissa on nopeaa ja helppoa. Viime vuosina Byggmax on yrityskauppojen kautta hankkinut Skånska Byggvaror -konsernin sekä Buildor AB:n. Skånska Byggvaror on etä- ja verkkomyyntiin erikoistunut yritys, joka myy mm. lasitettuja ulkohuoneita ja kasvihuoneita. Skånska Byggvaror toimii Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, jonka lisäksi sillä on useita showroom-myymälöitä. Buildor on nopeasti kasvava rakennustarvikkeiden sekä koti- ja puutarhatuotteiden verkkokauppatoimija.