Capgemini kasvatti vuoden 2010 tulostaan 57 prosentilla

Konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluja tarjoava Capgemini on julkistanut tänään tilikauden 2010 taloudelliset lukunsa. Yhtiön liikevaihto oli 8,7 miljardia euroa, mikä on 3,9 prosenttia enemmän kuin vuotta aiemmin. Tilikauden 2010 tulos oli 280 miljoonaa euroa, mikä on 57 prosenttia enemmän kuin aiempana vuonna. Osakekohtainen tulos oli 1,80 euroa osakkeelta (2009: 1,16 euroa/osake). Tilikauden 2010 käyttökate oli 587 miljoonaa euroa, mikä on 6,8 prosenttia liikevaihdosta (2009: 595 miljoonaa euroa).

Capgeminin henkilöstön määrä kasvoi maailmanlaajuisesti 108 698 työntekijään, mikä on 20 prosenttia enemmän kuin tilikauden 2009 lopussa. Tilikaudelle 2011 Capgemini odottaa 9 - 10 prosentin kasvua liikevaihtoonsa.

Suomessa Capgeminillä oli toinen hyvä vuosi peräkkäin. Tulos kasvoi 38 prosenttia ja myynti 24 prosenttia vuoden 2009 vastaaviin lukuihin verrattuna.

Konsernin tulostiedote on kokonaisuudessaan luettavissa osoitteessa http://www.capgemini.com/news-and-events/news/2010-full-year-results/

Capgemini, Piia Pietilä

Sähköposti: piia.pietila@capgemini.com

Capgemini

Capgemini tarjoaa konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluja maailmanlaajuisesti. Yhtiön palveluksessa on 100 000 työntekijää, joista yli 1000 tekee töitä suomalaisille asiakkaille. Capgeminillä on toimipisteitä yli 35 maassa muodostaen kattavan verkoston maailmanlaajuiselle Rightshore®-toimitusmallille. Se mahdollistaa asiakkaillemme optimoidut ratkaisut huippuosaamisen ja kustannustehokkuuden ansiosta. Konsernin yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2010 oli 8,7 miljardia euroa. Lisätietoa osoitteista www.capgemini.com ja www.fi.capgemini.com.

Rightshore® on Capgeminin rekisteröimä tavaramerkki.