Capgemini perustaa tietoturvapalveluiden liiketoiminta-alueen Suomeen

Vastaus asiakkaiden tietoturvapalveluille asettamien vaatimusten kasvavaan kysyntään

Konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluita tarjoava Capgemini laajentaa IT-palvelutarjontaa Suomessa perustamalla Security Services -liiketoiminta-alueen. Aiemmin muiden palveluiden yhteydessä asiakkaille toimitetut tietoturvapalvelut keskitetään uuden liiketoiminta-alueen alle. Perustetun Security Services -liiketoiminta-alueen keskeinen tavoite on toimittaa asiakkaille laadukkaita ja entistä monipuolisempia IT-tietoturvapalveluita.

Capgemini laajentaa tietoturvapalveluiden tarjontaa vastatakseen asiakkaidensa yhä kasvaviin tietoturvavaatimuksiin. Organisaatioiden liiketoiminnan turvaamisen perusedellytys on ennaltaehkäistä tietojärjestelmien ydinprosesseja uhkaavat tietoturvariskit sekä noudattaa viimeisimpiä tietoturvalainsäädäntöjä, -standardeja sekä yleisiä käytäntöjä. Capgeminin vastikään Suomeen perustaman Security Services -liiketoiminta-alueen myötä Capgeminin kyky toimittaa monipuolisempia tietoturvapalveluita kasvaa entisestään.

Asiakaskunnassamme tietoturva-asioihin liittyvä tietoisuuden lisääntyminen näkyy IT-palveluiden kysyntänä, minkä vuoksi juuri nyt oli oikea aika perustaa Security Services -liiketoiminta-alue”, sanoo Petri Pehkonen, Capgeminin infrastruktuuripalveluista vastaava johtaja.

Capgemini toimittaa tietoturvapalveluita suomalaisille asiakkaille Capgeminin globaalin Security Services -palveluportfolion tukemana. Hankintapäätösten tekemistä on pyritty helpottamaan sillä, että tietoturvan osa-alueet on jaoteltu selkeiksi kokonaisuuksiksi, joista asiakas voi valita ja sisällyttää toimitettavaan palveluun organisaatiolleen parhaiten sopivat elementit.

Portfoliomme laajuus ja ajoittain moniulotteisilta tuntuvien tietoturvalainsäädäntöjen, standardien ja yleisten käytäntöjen yksinkertaistaminen asiakasystävälliseen muotoon ovat vahvuuksia, joilla uskon Capgeminin saavuttavan kasvua tietoturvapalveluiden toimittajana Suomessa. Tämän lisäksi huomioimme erityisesti julkisen sektorin asiakkaita koskevat tiukat vaatimukset, joita noudattamalla Capgemini varmistaa asemansa vaatimukset täyttävänä IT-palvelutoimittajana. Myös kustannusmielessä tietoturvan hankkiminen Capgeminin palveluna on perusteltua organisaatioille, joille se on kannattavampaa ulkoisen kumppanin toimittamana”, sanoo Mikko Lantto, Capgeminin tietoturvaliiketoiminta-alueesta vastaava päällikkö.

Security Services -liiketoiminta-alueen palveluiden pariin on nimitetty Capgeminin tietoturva-alan erikoisosaajista koottu tiimi, jonka tehtävänä on ollut kartoittaa aiheeseen liittyvät asiakkaiden vaatimukset sekä alan yleisimmät trendit, tähdäten liiketoiminta-alueen strategiaa tukevaan palvelumalliin. Formalisointivaiheen valmistumisen myötä Capgeminin Security Services on tällä hetkellä tilanteessa, jossa palveluiden kysynnän kasvamiseen pyritään vastaamaan rekrytoimalla vuoden 2011 aikana lisää erikoisosaajia.

Piia Pietilä, puh. +358 40 162 3805, piia.pietila@capgemini.com

Capgemini

Capgemini tarjoaa konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluja maailmanlaajuisesti. Yhtiön palveluksessa on 100 000 työntekijää, joista yli 1000 tekee töitä suomalaisille asiakkaille. Capgeminillä on toimipisteitä yli 35 maassa muodostaen kattavan verkoston maailmanlaajuiselle Rightshore®-toimitusmallille. Se mahdollistaa asiakkaillemme optimoidut ratkaisut huippuosaamisen ja kustannustehokkuuden ansiosta. Konsernin yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2009 oli 8,4 miljardia euroa. Lisätietoa osoitteista www.capgemini.com ja www.fi.capgemini.com.

Rightshore® on Capgeminin rekisteröimä tavaramerkki.