Capgemini raportoi vuoden 2012 vakaasta liiketoiminnan kasvusta

Pariisi, 20.2.2013 – Konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluita tarjoava Capgemini on julkistanut tilikauden 2012 taloudelliset lukunsa. Yhtiön liikevaihto ylitti 10 miljardin merkkipaalun, noussen 10,3 miljardiin euroon. Liikevaihto kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna 5,9 prosenttia. Tilikauden tulos oli 370 miljoonaa euroa. Käyttökate kasvoi tavoitteiden mukaisesti 787 miljoonaan euroon, mikä on 7,7 prosenttia liikevaihdosta (2011: 7,4 %). Yhtiön käteisvarannot kasvoivat merkittävästi edelliseen vuoteen verrattuna 872 miljoonaan euroon (2011: 454 ME).

Capgeminin tavoitteena ollut kannattavuuden kasvu toteutui vuonna 2012. Huomattava muutos tilikauden luvuissa oli myös käteisvarantojen kasvu 418 miljoonalla eurolla, mikä johtui menestyksekkäistä toisen vuosipuoliskon toimenpiteistä. Hallitus suosittelee yhtiökokoukselle osakkeenomistajille jaettavaksi yhden euron osakekohtaista osinkoa. Tämä tarkoittaa 44 prosentin jakoa tilikauden voitosta. Aikaisemmin jako-osuus on ollut yksi kolmasosa.

Konsernin tulostiedote kokonaisuudessaan on saatavilla osoitteessa http://www.capgemini.com/news-and-events/news/full-year-results-2012/.

Piia Pietilä, puh. +358 40 162 3805, piia.pietila@capgemini.com

Capgemini

Capgemini tarjoaa konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluja maailmanlaajuisesti. Yhtiön palveluksessa on 125 000 työntekijää, joista yli 1000 tekee töitä suomalaisille asiakkaille. Capgeminillä on toimipisteitä yli 40 maassa muodostaen kattavan verkoston maailmanlaajuiselle Rightshore®-toimitusmallille. Se mahdollistaa asiakkaillemme optimoidut ratkaisut huippuosaamisen ja kustannustehokkuuden ansiosta. Konsernin yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2012 oli 10,3 miljardia euroa. Lisätietoa osoitteista www.capgemini.com ja www.fi.capgemini.com.

Rightshore® on Capgeminin rekisteröimä tavaramerkki.