Capgeminille tunnustusta eettisyydestään: sai Ethisphere Instituten 2014 World’s Most Ethical Company®  -palkinnon jo  toisena vuonna peräkkäin

21.3. 2014, Espoo – Konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluita tarjoava Capgemini julkisti  tänään saaneensa Ethisphere Instituten myöntämän 2014 World’s Most Ethical Company® - palkinnon. Ethisphere Institute on itsenäinen tutkimuskeskus, joka tutkii ja edistää parhaita käytäntöjä yritysten eettisyyteen ja hyvään hallintotapaan liittyen.

Capgemini saa jo toista kertaa tämän palkinnon, joka huomioi organisaatioita jotka jatkuvasti nostavat vaatumustasoa eettiseen johtajuuteen ja yritystoimintaan liittyen. World’s Most Ethical Company –tunnustuksen saaneet yritykset ymmärtävät kuinka eettisyys, maine ja päivittäinen vuorovaikus heidän brändinsä kanssa riippuvat toisistaan, ja palkinto kuuluukin yhtälailla palkittujen yritysten yhteistyökumppaneille. Capgemini on yksi kuudesta liiketoiminnan palvelut –kategoriassa tänä vuonna palkitusta yrityksestä.

Hervé Canneva, Capgeminin Ethics and Compliance -johtaja sanoo: “olemme erittäin iloisia, että saimme tämän palkinnon jo toisena vuonna peräkkäin, ja että globaalit, eettiset liiketoimintatapamme on huomattu. Capgeminillä eettisyys, lakien, sääntöjen ja määräysten noudattaminen sekä yritysvastuu ovat sekä konsernin toimintamallien, että asiakastyön keskiössä. Eettisyys ei ole vain laki- tai mainekysymys, vaan avainasia 2000-luvun liiketoiminnassa.”

“Kaikki maailman eettisimpien yritysten joukkoon kuuluvat uskovat, että asiakkaat, henkilöstö, sijoittajat ja lainsäätäjät arvostavat luotettavuutta, ja että eettisyys ja hyvä hallintatapa ovat avain luottamukseen,” sanoo Ethispheren toimitusjohtaja Timothy Erblich. “Capgemini on osa erityistä yhteisöä joka on sitoutunut parhaisiin liiketoimintatapoihin. Onnittelemme kaikkia Capgeminiläisiä tästä erinomaisesta saavutuksesta.”

World's Most Ethical Company -arviointi perustuu Ethisphere Instituten Ethics Quotient™ -malliin. Ethics Quotient -malli on kehitetty vuosien työn tuloksena pyrkimyksenä tarjota objektiivinen, johdonmukainen ja standardisoitu tapa arvioida organisaation suoriutumista. Kerätty tieto tarjoaa laajan näytteen määritellyn alueen ydinosaamisesta sen sijaan, että mittaisi jokaista kohtaa liittyen yrityksen hallintoon, riskeihin, kestävään kehitykseen, lakien, sääntöjen ja määräysten noudattamiseen sekä eettisyyteen liittyen. Ethics Quotient –malli ja metodologia on määritetty, tarkastettu ja jalostettu Ethispheren ajatusjohtajien verkoston sekä World’s Most Ethical Companyn Methodology Advisory Panelin asiantuntemuksen pohjalta.

Pisteytys tapahtuu viidessä kategoriassa: ethics and compliance -ohjelma (25%), maine, johtajuus ja innovaatio (20%), hallinto (10%), yrityskansalaisuus ja -vastuu (25%) sekä eettisyyden kulttuuri (20%).

­­

Koko lista 2014 World's Most Ethical Companies -palkituista yrityksistä löytyy täältä: http://ethisphere.com/worlds-most-ethical/wme-honorees/.

Capgeminin Ethics & Compliance –ohjelma julkistettiin vuonna 2009 konsernin hallituksen aloitteesta. Ohjelma perustuun eettisyyden kulttuuriin, joka on ollut tärkeä osa konsernia sen perustamisesta lähtien Serge Kampfin toimesta vuonna 1967. Osana tätä ohjelmaa Capgemini perusti Ethics and Compliance –vastuullisten verkoston ja julkisti eettisen liiketoimintatavan määrittelevän Code of Business Ethics -ohjeiston, antikorruptiopolitiikan ja kilpailulakipolitiikan vahvistaakseen arvojaan kaikissa maissa joissa se toimii. Ohjelmaa tuetaan merkittävällä globaalilla koulutusohjelmalla, jossa jokaista kolmea toimintamallia kohden on oma verkkokoulutuksensa sekä useita eri vaihtoehtoja henkilökohtaiselle koulutukselle.

Lisätietoa:

Capgemini, Leena Lahti, p. 050 367 3304, leena.lahti@capgemini.com

About Capgemini

With more than 130,000 people in over 40 countries, Capgemini is one of the world's foremost providers of consulting, technology and outsourcing services. The Group reported 2013 global revenues of EUR 10.1 billion. Together with its clients, Capgemini creates and delivers business and technology solutions that fit their needs and drive the results they want. A deeply multicultural organization, Capgemini has developed its own way of working, the Collaborative Business ExperienceTM, and draws on Rightshore®, its worldwide delivery model.

Learn more about us at www.capgemini.com.

Rightshore® is a trademark belonging to Capgemini

About the Ethisphere Institute

The Ethisphere® Institute is an independent center of research, best practices and thought leadership that promotes best practices in corporate ethics and governance and enables organizations to improve compliance, mitigate risk, and enhance relationships with employees, business partners, investors and the broad regulatory community. Ethisphere evaluates and benchmarks compliance and governance programs, honors superior achievement through its World’s Most Ethical Companies® recognition program and publishes Ethisphere Magazine. Ethisphere is also the leading provider of independent verification of corporate ethics and compliance programs that include: Ethics Inside® Certification, Compliance Leader Verification™ and Anti-Corruption Program Verification™. More information about Ethisphere can be found at: www.ethisphere.com.