Capgeminin vuoden 2013 tulos odotettua parempi

Pariisi 20.2.2014 – Konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluita tarjoava Capgemini on julkistanut tilikauden 2013 taloudelliset lukunsa. Yhtiön liikevaihto kasvoi orgaanisesti (kiintein valuuttakurssein) 0,9 prosenttia 10,1 miljardiin euroon. Tilikauden tulos nousi 25 prosenttia 442 miljoonaan euroon. Käyttökate kasvoi hieman odottua enemmän 857 miljoonaan euroon, mikä on 8,5 prosenttia liikevaihdosta (2012: 8,1%).

Haastavasta taloustilanteesta ja epäsuotuisista valuuttakurssivaihteluista huolimatta Capgemini paransi kannattavuuttaan miltei kaikilla maantieteellisillä toimialueillaan. Capgeminin liiketoimialueista teknologiapalveluiden liikevaihto kasvoi 1,6 prosenttia ja käyttökate nousi 8,7 prosenttiin. Ulkoistuspalveluiden liikevaihto kasvoi kaksi prosenttia, ja käyttökate parani merkittävästi 9,2 prosenttiin. Sogetin 10,6 prosentin käyttökate pysyi käytännössä samana kuin vuonna 2012. Konsultointipalveluiden toiminnot vähenivät 7,5 prosenttia heijastaen alan haastavaa tilannetta globaalisti sekä etenkin Manner-Eroopassa.

Capgemini rekrytoi kuluneena vuonna 32,000 uutta työntekijää ja sen henkilöstön määrä vuoden 2013 lopussa oli 131,000.

Konsernin tulostiedote kokonaisuudessaan on saatavilla osoitteessa http://www.capgemini.com/investor/results.

Leena Lahti, leena.lahti@capgemini.fi, puh. +358 50 367 3304

Capgemini

Capgemini tarjoaa konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluja maailmanlaajuisesti. Yhtiön palveluksessa on 130 000 työntekijää, joista yli 1000 tekee töitä suomalaisille asiakkaille. Capgeminillä on toimipisteitä yli 40 maassa muodostaen kattavan verkoston maailmanlaajuiselle Rightshore®-toimitusmallille. Se mahdollistaa asiakkaillemme optimoidut ratkaisut huippuosaamisen ja kustannustehokkuuden ansiosta. Konsernin yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2013 oli 10,1 miljardia euroa. Lisätietoa osoitteista www.capgemini.com ja www.fi.capgemini.com.

Rightshore® on Capgeminin rekisteröimä tavaramerkki.