DELSEY keksi vetoketjun uudelleen - uudella vetoketjutekniikalla matkustaminen on turvallisempaa

Matkustusturvallisuus koskettaa jokaista matkailijaa. Matkailijan laukku voidaan kuitenkin murtaa helposti auki ja laukusta voidaan varastaa omaisuutta tai laukkuun voidaan asettaa laittomia esineitä. Matkalaukun vetoketjun voi murtaa auki tavallisella kuulakärkikynällä muutamassa sekunnissa. Maailman toiseksi suurin matkalaukkujen valmistaja DELSEY on kehittänyt turvallisemman vetoketjuratkaisun nimeltään ZIP SECURI TECH.

Suomen lentokenttien läpi kulkee kuukaudessa noin 1,2 miljoonaa matkustajaa*, ja Suomen junissa tehtiin vuonna 2009 noin 67,6 miljoonaa matkaa**. Viime vuonna koko maailmassa oli yhteensä 921,5 miljoonaa turistia. Useimmilla näistä turisteista oli vähintään yksi matkalaukku mukanaan. – Nämä luvut edustavat kaikkia niitä tilanteita, joissa matkalaukusta voidaan varastaa tavaraa tai laukkuun voidaan asettaa vieraita esineitä. Useimpien laittomasti avattujen laukkujen vetoketju on murrettu tavallisella kuulakärkikynällä, myös silloin, kun vetoketjussa on ollut riippulukko, DELSEYN Suomen maajohtaja Jari Arkimo kertoo. ZIP SECURI TECH on uusi ja ainutlaatuinen turvatoiminto, joka perustuu DELSEYn kehittämään innovatiiviseen, lujaan ja kohtuuhintaiseen tuplavetoketjuun. ZIP SECURI TECH -järjestelmä pitää vetoketjun visusti kiinni ja tekee matkalaukun lukitusjärjestelmästä luotettavan. – Monien matkailijoiden matkalaukkuja murretaan auki, mikä voi pilata koko matkan, johtaa yritysasiakirjojen päätymiseen vääriin käsiin tai pahimmassa tapauksessa jopa laittomaan salakuljetukseen. Pidämme entistä turvallisempien matkatavararatkaisujen kehittämistä yhtenä vastuualueenamme. Sen vuoksi DELSEY on kehittänyt erittäin lujatekoisen ZIP SECURI TECH turvatoiminnon, joka suojaa tehokkaasti ilkivallalta ja varkauksilta, Arkimo jatkaa. Laukkuja uudella vetoketjutekniikalla löytyy DELSEYn kaikista tuoteryhmistä DELSEY valmistaa matkalaukkuja neljässä eri tuoteryhmässä: turismi, lyhyet ja pitkät matkat sekä liikematkat. Jokaisesta tuotekategoriasta löytyy laukkuja, jotka on varustettu uudella ZIP SECURI TECH turvatoiminnolla. ZIP SECURI TECH -toiminto ei juuri vaikuta laukun hintaan. Se on keskimäärin viisi euroa pehmeissä ja 14 euroa kovissa laukuissa. DELSEYn laukut ZIP SECURI TECH -toiminnolla alkaen 149,90 euroa. Tuote-esite sekä Painokelpoisia kuvia DELSEYn ZIP SECURI TECH -toiminnoilla varustetuista laukuista löytyy tämän viestin lopussa olevasta linkistä. Näin Delseyn uusi vetoketju toimii: http://www.youtube.com/watch?v=YLxZbcGKGT8 Katso miten helppoa on murtaa vetoketju kuulakärkikynällä: http://www.youtube.com/watch?v=6wCwmYQRTrg Lisätietoja Delseystä ja ZIP SECURI TECH -toiminnosta sekä testituote ja -kuvapyynnöt: Jari Arkimo DELSEY/ Delcase Oy Puh. +358 (0)400 406024 Sähköposti: jari.arkimo@delsey.fi *Lähde: Finavian liikennetilastot http://www.finavia.fi/tietoafinaviasta/liikennetilastot/liiktil_matkustajat **Lähde: VR-konsernin taloustietoja http://www.vr-konserni.fi/fi/index/vr_konserni/Taloustietoja/henkiloliikenne08.html