Descomin liikevaihto kasvoi 38 prosenttia 11,3 miljoonaan euroon vuonna 2009

Sähköisen liiketoiminnan ratkaisuja tarjoavan Descom Oy:n liikevaihto tilikaudella 2009 oli 11,3 miljoonaa euroa. Kasvua edellisen vuoden 8,2 miljoonasta eurosta kertyi noin 38 prosenttia. Liiketoiminnan kannattavuus parani edellisestä vuodesta ja oli hyvällä tasolla. Descomin palveluksessa tilikauden lopussa oli 100 työntekijää. ”Vuosi 2009 oli meille erinomainen vuosi. Kasvumme perustuu sille, että vuosituhannen vaihteen hype sähköinen liiketoiminta konkretisoituu nyt markkinassa. Organisaatiot, myös perinteiset, investoivat voimakkaasti sähköisen kaupankäynnin ja sähköisen asioinnin ratkaisuihin. Tämä näkyy uusien verkkokauppojen ja organisaation laajuisten portaalien käyttöönottoina”, sanoo Descom Oy:n toimitusjohtaja Juha Harju. Descom sai viime vuonna useita merkittäviä uusia asiakkuuksia, kuten muun muassa tuuliturbiinivaihteidenvalmistaja Moventasin, erikoistavarataloketju Hong Kongin ja sähköisten palvelujen jakeluverkostoa kehittävän Gridit:n. ”Kasvamme myös vuonna 2010. Viime vuoden lopulla solmimamme sopimukset luovat pohjan tämän vuoden kasvulle. Merkittävien uusien asiakkuuksien hankkeet, erityisesti verkkokaupparatkaisujen alueella, etenevät kuluvan vuoden aikana. Toisaalta yhteistyömme olemassa olevien asiakkaiden, kuten Stockmannin ja Puolustusvoimien, kanssa tiivistyy entisestään”, Harju sanoo. ”Kasvun myötä rekrytoimme jatkuvasti sekä kokeneita asiantuntijoita että kyvykkäitä ensimmäistä työpaikkaa hakevia. Uskomme henkilöstömäärämme kasvavan tänä vuonna noin 30 työntekijällä”, Harju sanoo. Nykyinen Descom syntyi kun kaksi IT-yhtiötä Descom Oy ja Integware Oy fuusioituivat elokuussa 2009. Yhtiön tavoitteena on moninkertaistaa sekä liikevaihto että henkilöstön määrä vuoteen 2014 mennessä. Descomilla on pitkä kokemus ja merkittäviä referenssejä sähköisen liiketoiminnan alueella. Se on toimittanut mm. Suomen suurimman verkkokaupan Hobby Hallille, sisäisen Torni-portaalin Puolustusvoimille ja yhteisen sisäisen portaalin Siwalle, Valintatalolle ja Euromarketille. Lisätietoja: Toimitusjohtaja Juha Harju, Descom Oy Puhelin: 050 440 8008 Sähköposti: juha.harju@descom.fi Descom Oy Descom Oy on sähköisen liiketoiminnan suunnannäyttäjä Suomessa. Vuonna 1997 perustettu Descom lisää asiakkaiden kilpailukykyä rakentamalla sähköisen kaupankäynnin ja sähköisen asioinnin ratkaisuja. Descom on vastannut maan suurimpiin kuuluvien verkkokauppojen ja portaalien toimituksista niin yrityksille kuin julkishallinnon organisaatioille. Descom toteuttaa ratkaisut IBM:n teknologialla. Yhtiön palveluksessa on yli 100 työntekijää Helsingissä ja Jyväskylässä. Descomin liikevaihto oli 11,3 miljoonaa euroa vuonna 2009. www.descom.fi