DuPont Sustainable Solutions aloittaa itsenäisenä globaalina konsulttiyrityksenä

Dupont Sustainable Solutions (DSS) on aloittanut toimintansa itsenäisenä liikkeenjohdon konsulttiyrityksenä. Aiemmin DSS toimi osana emoyhtiö DuPontia, josta se irrottautui keväällä 2019. Uusi yritys tarjoaa ratkaisuja työ- ja laitosturvallisuuteen, toimintojen tehostamiseen, nopeampaan innovointiin ja työntekijöiden kehittämiseen.

”Dupont ja Dupont Sustainable Solutions ovat tehneet yhteistyötä yli 50-vuotta parantaakseen asiakkaidensa turvallisuutta, tehokkuutta ja riskien hallintaa. DSS on nyt valmis toimimaan itsenäisenä yrityksenä”, kertoo Dupont Sustainable Solutions toimitusjohtaja Davide Vassallo

”Maailmanlaajuisilla talouden heilahteluilla voi olla merkittävä vaikutus organisaatioiden globaalien tuotanto- ja jakelukanavien turvallisuudelle ja jatkuvuudelle. Itsenäisenä toimijana DSS:llä on paremmat mahdollisuudet tarjota joustavammin ja ketterämmällä otteella konsulttipalveluita sekä tuoda markkinoille nopeammin uusia asiakasinnovaatioita”, Vassallo jatkaa.

Päätös muodostaa itsenäinen firma vastaa kasvavaan tarpeeseen saada nopeasti ratkaisuja kehittyviin globaaleihin haasteisiin, joita muodostavat nopeasti kehittyvä teknologia, vanhentuvat järjestelmät ja prosessit, työvoiman murros, digivallankumous ja taantunut tai pysähtynyt turvallisuuskehitys.

Itsenäisenä yrityksenäkin DSS tulee säilyttämään tiiviin yhteyden DuPontin perintöön. DSS säilyttää oikeutensa aineettomaan omaisuuteen myymiensä palveluihin liittyen. Yrityksellä on myös edelleen DuPont-logon käyttöoikeus, pääsy tuotantolaitoksille ja resursseihin määräajaksi.

DSS:n hallitus:

• Davide Vassallo, toimitusjohtaja, DSS
  • Vladimir Kral, talousjohtaja, DSS
  • Guy Semmens, perustaja, Gyrus Capital
  • Robert Watson, perustaja, Gyrus Capital
  • Cedric Perlet, partneri, Gyrus Capital
  • Rose Lee, hallituksen puheenjohtaja, DuPont Safety & Construction

Uuden yrityksen johto säilyy ennallaan. Johtoa tukee Gyrus Capital -pääomasijoitusyhtiö. DSS valittiin vuonna 2018 #1 EHS -konsulttibrändiksi toista kertaa peräkkäin riippumattoman Verdantix-tutkimusyrityksen tutkimuksessa. DSS:llä on 40 toimipistettä eri puolilla maailmaa ja sen pääkonttori on Genevessä Sveitsissä. Alueelliset pääkonttorit sijaitsevat Singaporessa, Sao Paolossa ja Wilmingtonissa Delawaressa. DSS työllistää tällä hetkellä yli 900 työntekijää maailmanlaajuisesti. Yrityksen tavoitteena on laajentaa työvoimaansa sekä maantieteellistä kattavuutta asiakkaiden tarpeiden kasvun myötä.

About DuPont Sustainable Solutions

DuPont Sustainable Solutions (DSS) is a leading provider of operations management consulting services that enable organizations to protect their employees and assets, realize operational efficiencies, innovate more rapidly and build workforce capability. By leveraging its DuPont heritage, deep industry and business process expertise and diverse team of expert consultants, DSS helps clients turn operations management into a competitive advantage. Additional information is available at www.consultdss.com.

Press Contact:

Kelly Carson

804-316-5472

Kelly.Carson@consultdss.com

DuPont, the DuPont Oval Logo and certain trademarks and service marks that include  “DuPont” are owned by affiliates of DuPont de Nemours, Inc. and licensed to DSS  for a limited period of time.