DuPont Sustainable Solutions juhlistaa yksivuotistaivaltaan itsenäisenä yrityksenä

Yrityksen ensimmäinen vuosi on ollut vahva. Yritys laajentaa digitaalista osaamistaan panostaessaan tulevaisuuden kasvuun.

DuPont Sustainable Solutions (DSS) juhlistaa tänään yksivuotistaivaltaan itsenäisenä globaalina liikkeenjohdon konsulttiyrityksenä emoyhtiö Dupontista irtautumisen jälkeen. DSS on nuorena yrityksenä ketterä ja hyvin asemoitunut toimija, mutta sillä on samalla pitkät perinteet ja vankka kokemus. DSS on toiminut jo vuodesta 1968 asti.

“DSS:n toiminta on lähtenyt hienosti käyntiin. Meillä on hyviä onnistumisia Suomessa ja olemme tunnettu, luotettava toimija markkinoilla”, kertoo Sami Karvinen, DSS:n Pohjoismaiden aluejohtaja.

”COVID-19 on koetellut tänä vuonna maailmaa ja kaikkien on pitänyt sopeutua elämään poikkeuksellisissa oloissa. DSS on selvinnyt pandemian koettelemuksista. Tarjoamamme työturvallisuuden ja toiminnan tehostamisen ratkaisut ovat yritysten avaintekijöitä myös vaikeiden aikojen koetellessa”, Karvinen jatkaa.

Viimeisen vuoden aikana DSS:ssä on tapahtunut:

• Vahvaa taloudellista menestystä ja liiketoiminnan kasvua. Itsenäisesti toimineena DSS:n liikevaihto kasvoi 8 prosenttia edellisvuoteen verrattunaensimmäisen puolen vuoden aikana. Yritys kasvatti työntekijämääräänsä globaalisti samalla aikavälillä 7 prosenttia. DSS:llä on tällä hetkellä yli 900 työntekijää ja asiantuntijaa 38 eri toimipisteessä ympäri maailmaa.

¹Aikavälillä syyskuusta 2019 helmikuuhun 2020 verrattuna syyskuusta 2018 helmikuuhun 2019.

• Strategisia toimialaosaamista laajentavia yritysostoja. DSS:llä on havaittu erityistä kasvua kaivos- ja metalliteollisuudessa, elintarvike- ja juoma-alalla sekä energia- ja vesihuollon toimialoilla. Vahvistaakseen asemaansa resurssiteollisuudessa DSS osti Lodestone Partners -konsulttiyrityksen, joka on tunnettu operatiivisesta osaamisestaan.
  • Räätälöityjä ratkaisuja auttamaan selviämään COVID-19 -poikkeustilanteessa. DSS on kehittänyt nopealla aikavälillä ratkaisuja, jotka auttavat yrityksiä ehkäisemään COVID-19 -infektion leviämistä ja pienentämään sen aiheuttamia taloudellisia haittavaikutuksia. DSS kokosi nopeasti työryhmän, joka auttoi asiakkaita työvoiman suojaamisessa sekä vähentämään taudin leviämisen riskiä työaikana. Lisäksi työryhmä auttoi etätyövoiman tehokkaassa johtamisessa, johtajuuskäytäntöjen parantamisessa ja menestyksekkäästi käynnistämään uudelleen toimintoja pitkittyneiden taukojen jälkeen sekä laatimaan suunnitelmia liiketoiminnan toipumiseksi ja jatkuvuuden takaamiseksi.
  • Vahvemmat digitaaliset työkalut ja analytiikka tulevaisuuden kasvun takaamiseksi. Liiketoiminnan digitalisaatio etenee vauhdilla. DSS on investoinut merkittävästi digitaalisten ratkaisujen kehittämiseen. Nämä ratkaisut nopeuttavat ja tehostavat turvallisuuden ja riskienhallinnan johtamisen muutoshankkeiden läpivientiä. Digitaalisen työkalut pitävät sisällään erilaisia innovatiivisia oppimisteknologioita, jotka helpottavat uuden teknologian käyttöä ja integrointia toimintaan. www.SafetyTech.ai -alusta auttaa valitsemaan ja jalkauttamaan turvallisuusteknologioita, jotka parantavat riskitietoisuutta ja tarjoavat paremman suojan työntekijöille. DSS Transform on SaaS-ratkaisu prosessien ja toimintatapojen digitalisoimiseen. Lisäksi se tukee data-analytiikkaosaamista. Tavoitteena on nopeuttaa riskienhallinnan ja toimintamallien kehitystä.
  • Toistuvaa tunnustusta osaamisesta ja tuloksellisesta asiakastyöstä. DSS sai ensimmäisenä vuotenaan paljon tunnustusta ammattitaidosta ja kyvykkyydestä. Lokakuussa 2019 riippumaton tutkimuslaitos Verdantix valitsi DSS:n suosituimmaksi ympäristö-, terveys- ja turvallisuusalojen (EHS) konsulttiyritykseksi kolmantena vuotena peräkkäin. Syyskuussa 2019 riippumaton ALM Intelligence -tutkimustoimisto nimesi ALM Vanguard of Asset Performance Management Consulting Providers -raportissaan DSS:n parhaaksi konsulttiyritykseksi, joka luo vaikuttavuutta asiakkailleen läpi eri toimialojen. Viime heinäkuussa DSS valittiin Training Industryn 2020 Training Industry Top 20™ Online Learning Library Companies Watch List -listalle.

Sami Karvinen

Sami.karvinen@i.consultdss.com

About DuPont Sustainable Solutions

DuPont Sustainable Solutions (DSS) is a leading provider of operations management consulting services that enable organizations to protect their employees and assets, realize operational efficiencies, innovate more rapidly and build workforce capability. By leveraging its DuPont heritage, deep industry and business process expertise, and diverse team of expert consultants, DSS helps clients turn operations management into a competitive advantage. Additional information is available at http://bit.ly/about-dss

DuPont, the DuPont Oval Logo and certain trademarks and service marks that include “DuPont” are owned by affiliates of DuPont de Nemours, Inc. and licensed to DSS for a limited period of time.