Edenred ja Hope tarjoavat 100 suomalaiselle perheelle lounaan joulun kunniaksi

Edenred Finland tarjoaa tänä jouluna yhdessä Hope ry:n kanssa 100 vähävaraiselle perheelle joululounaan  kolmessa eri kaupungissa. Perheille halutaan lahjoittaa yhteistä aikaa ja kivoja muistoja.

Työsuhde-etuja tarjoava Edenred Finland jakaa yhteistyössä Hope ry:n kanssa 500 Lounasseteliä™, yhteisarvoltaan 5000 euroa, ympäri Suomen Turussa, Joensuussa ja Rovaniemellä. Edenred haluaa muistaa perheitä jouluna ja tarjota mahdollisuuden viettää arvokasta aikaa yhdessä hyvän ruuan äärellä.

–Pohdimme Edenredissä tapoja, joilla voisimme muistaa vähävaraisia perheitä jouluna. Lounassetelien tarjoajana niiden lahjoittaminen tuntui meille luonnolliselta tavalta. Lahjoituksen avulla perheet saavat valita paikkakunnaltaan oman lempiravintolan ja käydä yhteisellä lounaalla joululoman aikana, sanoo Edenredin toimitusjohtaja Leena Hellfors.

Hope ry toimii vapaaehtoisvoimin 17 suomalaisessa kaupungissa. Avun kohteena ovat vähävaraiset tai kriisin kokeneet perheet, joita autetaan esimerkiksi tavaralahjoitusten, harrastustuen tai vapaa-ajan virkistystoiminnan kautta. Vuonna 2015 Hope auttoi 4491 perhettä ja yli 10 000 lasta ja nuorta. Toiminnassa on mukana noin 500 vapaaehtoista.

–Tämä on ensimmäinen kerta, kun lahjoitamme Lounasseteleitä, mutta erityisesti joulun alla lahjoitus otetaan varmasti ilolla vastaan kaikissa perheissä. Lapsille ravintolakokemus tarjoaa suuren ilon. Monissa perheissä rahat ovat tiukilla ja lahjoitettu lounas mahdollistaa arjesta poikkeavaa ohjelmaa ja yhdessä olemista, kertoo Hope ry:n toiminnanjohtaja Eveliina Hostila.

Joonas Hyyppä

Marketing Director

Edenred Finland Oy

joonas.hyyppa@edenred.com

tai

Eveliina Hostila

Hope ry

eveliina.hostila@hopeyhdistys.fi

Edenred Finland on Suomen johtava työsuhde-etujen tarjoaja ja suomalaisten yritysten kumppani työhyvinvoinnin edistämisessä. Ratkaisumme sitouttavat ja virkistävät työntekijöitä, mikä puolestaan vaikuttaa merkittävästi koko yrityksen suorituskykyyn. Valikoimaamme kuuluu lounas-, liikunta- ja kulttuuri- sekä työmatkaeturatkaisu. Edenredin ratkaisut käyvät yli 20 000 käyttöpaikassa ympäri Suomea. Palvelemme yli 17 000 yritysasiakasta ja tuotteitamme käyttää noin 250 000 suomalaista työntekijää. Yrittäjähenkisyys ja innovointikyky ovat Edenredin tärkeimpiä arvoja ja ne näkyvätkin yrityksemme jokapäiväisessä toiminnassa ja tuotekehityksessä. Edenred on Pariisin pörssiin listattu maailman johtava prepaid-maksuvälineratkaisujen tarjoaja. Se toimii 42 maassa noin 6 000 työntekijän voimin. Edenredillä on lähes 660 000 yritys- ja julkishallinnon asiakasta, 1,4 miljoonaa kumppania ja 41 miljoonaa edunsaajaa.

Hope toimii vapaaehtoisvoimin yhdessä yhteiseksi hyväksi. Yhdistys tekee tukijoidensa kanssa todeksi unelmaa siitä, että lapsilla olisi Suomessa tasa-arvoisemmat mahdollisuudet hyvään arkeen. Hope jakaa vähävaraisille ja kriisin kokeneille perheille konkreettisia tavaralahjoituksia sekä lapsille ja nuorille harrastustukea ja vapaa-ajan elämyksiä. Lisätietoja: www.hopeyhdistys.fi