EmCe rikkoi ensimmäistä kertaa 7 miljoonan euron liikevaihtorajan

Taloushallinnon ja toiminnanohjauksen ratkaisuja pk-yrityksille toimittava EmCe Solution Partner Oy:n liikevaihto vuonna 2015 oli 7,1 miljoonaa euroa ja tulos verojen jälkeen 432 000 euroa. Vastaavasti liikevaihto vuonna 2014 oli 6,9 miljoonaa euroa ja tulos 549 485 euroa.

- Kalenterivuoden 2015 tilikausi oli EmCen ensimmäinen, jonka aikana liikevaihto nousi yli 7 miljoonan euron rajan. Tämä ylitti ennusteemme ja olemme siten hyvin tyytyväisiä tulokseen. Menestyimme erinomaisesti EmCe Taloushallinto ja Palkkahallinto -ratkaisujen alueilla sekä erityisesti Microsoft Dynamics NAV -toiminnanohjausjärjestelmien liiketoiminnassa, jossa kasvumme oli yli 25 prosenttia vuoden 2015 aikana, EmCe Solution Partner Oy:n toimitusjohtaja Markus Backlund sanoo.

Suomalainen EmCe toimittaa pk-yrityksille talous- ja palkkahallinto- sekä toiminnanohjausjärjestelmiä. EmCe Taloushallinto ja EmCe Palkkahallinto -ratkaisut perustuvat yhtiön omaan tuotekehitykseen. EmCe on myös yksi Suomen suurimmista Microsoft Dynamics NAV -toiminnanohjausjärjestelmän jälleenmyyjistä. Se on toimittanut Dynamics NAV -ratkaisun jo yli sadalle yritykselle sekä Suomessa että ulkomailla. EmCe myös jälleenmyy Baswaren laskutusautomaatiotuotteita asiakkaille.

- Liiketoiminnan lähtökohdat vuodelle 2016 ovat hyvät ja ennustamme EmCen kasvun jatkuvan. Vuonna 2016 haemme kasvua kilpailukykyisistä pilvipalveluratkaisuista kuten EmCeTMPilvipalvelu Easysta. Lisäksi kehitämme jatkuvasti tuotteitamme ja osaamistamme pysyäksemme edellä kilpailijoitamme. Esimerkiksi vuoden lopussa tuomme markkinoille uuden asiakasportaalin, Backlund kertoo.

EmCe asiakas saa maaliskuun alusta alkaen käyttöönsä tutun EmCe Taloushallinto –sovelluksen pilvipohjaisena palveluna. EmCen markkinoille tuomalla EmCe™ Pilvipalvelu Easylla voi hoitaa yrityksen taloushallintoa kustannustehokkaasti ja vaivattomasti missä ja milloin vain. Palvelu skaalautuu joustavasti niin tilitoimiston, yrityksen, liiton kuin järjestön tarpeisiin. Asiakas voi valita käyttöönsä tarvitsemansa sovellukset kuukausihinnalla halutulle käyttäjämäärälle. Tilitoimistoasiakas voi myös jakaa pääsyn palveluun omille asiakkailleen ja tarjota heille sujuvampaa taloushallintoa.

- Kasvun myötä palkkaamme uusia asiantuntijoita tiimiimme, erityisesti Microsoft Dynamics NAV -asiakkuuksiin. Pk-yritysten investoinnit toiminnanohjausjärjestelmiin jatkuvat niiden etsiessä ratkaisuja kilpailukykynsä kasvattamiseen. Taloushallinnon automatisointi ja digitalisoituminen eivät osoita hiipumisen merkkejä, Backlund arvioi.

EmCe Solution Partner Oy, toimitusjohtaja Markus Backlund
markus.backlund@emce.fi, puh. +358 405520900

EmCe Solution Partner Oy

Vuonna 1980 perustettu EmCe Solution Partner Oy toimittaa taloushallinnon ohjelmistopalveluja ja toiminnanohjausjärjestelmiä pk-yrityksille. Lisäksi se tarjoaa asiakkailleen monipuolisia asiantuntija-, konesali-, koulutus- ja tukipalveluita. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2014 6,9 miljoonaa euroa. EmCe Solution Partner Oy työllistää noin 60 työntekijää ja sillä on toimipisteet Helsingissä, Oulussa ja Lahdessa.