EmCe toteuttaa Suomen ensimmäisen täysin sähköisen taloushallinnon opetusohjelman Haaga-Helia amk:lle

Taloushallinnon ja toiminnanohjauksen ratkaisuja pk-yrityksille toimittava EmCe Solution Partner Oy toteuttaa Suomen ensimmäisen täysin sähköisen taloushallinnon opetusohjelman ammattikorkeakoulu Haaga-Helialle. EmCe-ohjelma otetaan Haaga-Helian liiketalouden opiskelijoiden käyttöön 1.1.2016 alkaen.

- Kyseessä on Suomen ensimmäinen sähköiseen muotoon muutettu valmis taloushallinnon opetusohjelma, joka on harvinainen myös maailmanlaajuisesti. Toteutimme ohjelman yhteistyössä monialakustantaja Editan kanssa muuttamalla heidän opetusmateriaalinsa sähköiseen muotoon ja opetuskäyttöön soveltuvaksi kesän 2015 aikana, kertoo EmCen tuotepäällikkö Jukka Vihtkari.

EmCe-ohjelman avulla opiskelijat tutustuvat sähköiseen taloushallintoon ja sen sovellusten käyttöön, kuten sähköisten laskujen maksamiseen ja vastaanottamiseen. Ohjelma sisältää yhden vuoden kirjanpidon ja noin neljäsataa erilaista tositetta. Vuosittain ohjelmaa tulee käyttämään 550 Haaga-Helian liiketalouden opiskelijaa, joista 110 suuntautuu taloushallintoon. Edita omistaa oikeuden materiaaliin ja hoitaa jakelun oppilaitoksille.

- Viimeisten viiden vuoden aikana sähköinen taloushallinto on tullut arkipäiväiseksi yrityksissä, kun taas oppilaitoksissa taloushallinnon ohjelmat ovat alkaneet vanhentua. EmCeä käytetään laajalti yrityksissä ja halusimme tarjota Haaga-Helialle nykyaikaisen työkalun, joka valmentaa opiskelijoita työelämässä tarvittaviin taitoihin, Vihtkari kertoo.

- Ratkaiseva tekijä kumppanin valinnassa oli se, että EmCe oli valmis kehittämään ohjelmaansa opetuskäyttöön soveltuvaksi ja muuttamaan käyttämämme Editan oppimismateriaalin kokonaan sähköiseen muotoon. EmCe on ollut erittäin joustava, palvelualtis ja kokonaisvaltainen kumppani, Haaga-Helian laskentatoimen lehtori Timo Pöysti sanoo.

EmCe-ohjelma on ollut koekäytössä syksyn 2015 aikana, mutta tulee viralliseen opetuskäyttöön 1.1.2016. alkaen. Ohjelmaa tullaan käyttämään Haaga-Helia amk:n Helsingin yksiköissä Malmilla ja Pasilassa.

EmCe ja Haaga-Helia solmivat virallisen partnerisopimuksen tiistaina 13.10. Yhteistyö sisältää mm. työpaikka- ja työharjoittelupaikkayhteistyötä, opintojaksokohtaista yhteistyötä, opintonäytetöiden välitystä, rekrytointi- ja markkinointitilaisuuksia sekä yhden Haaga-Helian luokan nimeämisen ja sisustamisen EmCe-luokaksi.

EmCe Solution Partner Oy, tuotepäällikkö Jukka Vihtkari
jukka.vihtkari@emce.fi, puh. 0400 802369

Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, laskentatoimen lehtori ja EmCen partnerimanageri Timo Pöysti
timo.poysti@haaga-helia.fi, puh. 040 488 7137

EmCe Solution Partner Oy

Vuonna 1980 perustettu EmCe Solution Partner Oy toimittaa taloushallinnon ohjelmistopalveluja ja toiminnanohjausjärjestelmiä pk-yrityksille. Lisäksi se tarjoaa asiakkailleen monipuolisia asiantuntija-, konesali-, koulutus- ja tukipalveluita. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2014 6,9 miljoonaa euroa. EmCe Solution Partner Oy työllistää noin 60 työntekijää ja sillä on toimipisteet Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Lahdessa.