EmCe yhtiöitti Microsoft Dynamics NAV -liiketoiminnan

-          Uuden yhtiön toimitusjohtajaksi Juha Kaivolainen Locigalta

20.3.2013 – Taloushallinnon ja toiminnanohjauksen sovelluksia pk-yrityksille toimittava EmCe Solution Partner Oy yhtiöitti Microsoft Dynamics NAV -toiminnanohjausjärjestelmien liiketoiminnot omaksi yhtiökseen vuoden 2013 alusta lähtien. Yhtiöittämisen taustalla on muusta EmCe Solution Partner Oy:n liiketoiminnasta poikkeava liiketoimintamalli. Uuden yhtiön, EmCe Enterprise Solution Oy:n tavoitteena on vankistaa asemaansa yhtenä suurimpana pk-yritysten ERP-toimittajana Suomen markkinoilla. Yhtiön toimitusjohtajaksi on nimitetty Juha Kaivolainen.

Kaivolainen toimi aikaisemmin Logican Senior Consultantina ja Project Managerina. Hän on uransa aikana toteuttanut isojen ERP-hankkeiden myyntiä ja projektitoimituksia. Locigan lisäksi hän on työskennellyt myös muun muassa Ixonoksella ja Merimalla.

”EmCe on jo pitkään ollut yksi suurimmista Microsoft Dynamics NAV -järjestelmien toimittajista Suomen pk-markkinassa. NAV-liiketoiminnan rinnalla toinen vahva tukijalkamme on itse kehittämiemme taloushallinnon ohjelmistojen liiketoiminta. Nämä kaksi liiketoimintaa ovat luonteeltaan erilaisia - toinen perustuu projektitoimituksiin ja toinen tuotemyyntiin. Yhtiöittämällä NAV-liiketoiminnat voimme tehdä helpommin sitä palvelevia strategisia valintoja ja hakea vahvempaa kasvua tulevina vuosina. Tarvittaessa voimme myös sitouttaa henkilöstöä tarjoamalla mahdollisuutta osakkuuksiin uudessa yhtiössä”, sanoo EmCe Solution Partner Oy:n toimitusjohtaja Markus Backlund.

EmCe Solution Partner Oy oli ensimmäisiä Microsoft Dynamics NAV -jälleenmyyjiä Suomessa. Yhtiöllä on tällä hetkellä noin 110 Dynamics NAV -asiakasta, mikä tekee siitä yhden suurimmista toimittajista Suomessa. EmCe tarjoaa asiakkailleen Dynamics NAV -järjestelmän toimitusprojektin, käyttökoulutuksen sekä ylläpito- ja tukipalvelut. EmCen Dynamics NAV -asiakkaita ovat mm. Brunberg, Vallila Interior, Lippupiste, Finpro sekä Intrum Justitia. EmCe Enterprise Solutionsilla on Dynamics NAV:iin keskittyvät liiketoimintayksiköt Helsingissä, Oulussa, Tampereella ja Lahdessa. Yhtiössä työskentelee 15 henkilöä.

Lisäarvoa yhdistämällä

EmCe Enterprise Solution Oy:n tavoitteena on parantaa kilpailukykyään ja vahvistaa markkina-asemaansa muun muassa rakentamalla Microsoft Dynamics NAV -pohjalta tuotteistettuja kokonaisratkaisuja valituille toimialoille. Tällaisia ovat muun muassa taloushallinnon palvelualustat, jotka sisältävät ratkaisut ICT-liiketoimintaan, tukku-, huolto- ja logistiikkatoimintaan.

”Suomen ERP-markkina on niin pieni, että menestyäkseen on pystyttävä tekemään kaikkea kyseiseen liiketoimintaan liittyvää. Haluamme kuitenkin panostaa erityisesti niihin toimialoihin, joista meillä jo on hyvää osaamista ja vahvoja näyttöjä. Me keskitymme omien lisäarvoratkaisujen hyödyntämiseen liittämällä päämiehen ja EmCen oman tuote- ja palvelutarjooman sekä palveluverkoston ratkaisuja yhteen”, EmCe Enterprise Solution Oy:n toimitusjohtaja Juha Kaivolainen.

ERP menee pilveen

Tällä hetkellä NAV-markkinoiden ajurina toimivat pilvipalvelut.

”ERPien pilvestä hankkiminen on vielä kohtuullisen alussa, mutta markkinapotentiaalia on selvästi näkyvissä. Aikaisemmin yritykset eivät ole olleet valmiita laittamaan yrityksen strategisesti merkittäviä järjestelmiä pilveen, mutta nyt tässä on näkyvissä selkeää muutosta - erityisesti ulkoistaminen kotimaisiin konesaleihin on kasvussa”, Kaivolainen kertoo.

Microsoft Dynamics NAV on keskisuurille ja kasvaville yrityksille kehitetty talouden- ja toiminnanohjauksen järjestelmä, joka skaalautuu muutaman käyttäjän ratkaisusta aina satojen käyttäjien tehokkaaksi ohjausjärjestelmäksi.

EmCe Solution Partner Oy, toimitusjohtaja Markus Backlund, markus.backlund@emce.fi, puh. +358 405520900

EmCe Enterprise Solution Oy, Juha Kaivolainen, toimitusjohtaja, juha.kaivolainen@emce.fi, puh. +358 40 450 1109

EmCe Enterprise Solution Oy

EmCe Enterprise Solution Oy yhtiöitettiin EmCe Solution Partner Oy:stä vuonna 2013. Yhtiö keskittyy Microsoft Dynamics NAV-toiminnanohjausjärjestelmien toimittamiseen PK-yrityksille. Yhtiössä työskentelee 15 henkilöä.

EmCe Solution Partner Oy

Vuonna 1980 perustettu EmCe Solution Partner Oy toimittaa talous- ja palkkahallinnon ratkaisuja sekä toiminnanohjauksen sovelluksia PK-yrityksille. Lisäksi se tarjoaa asiakkailleen monipuolisia asiantuntija-, konesali-, koulutus- ja tukipalveluita. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2012 6,8 miljoonaa euroa. Emce Solution Partner Oy työllistää noin 50 työntekijää ja sillä on toimipisteet Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Lahdessa.