EmCen Nav-liiketoiminta sai uuden vetäjän liiketoiminnan moniosaajasta

5.11.2014 - Taloushallinnon ja toiminnanohjauksen sovelluksia pk-yrityksille toimittava EmCe Solution Partner Oy on palkannut Microsoft Dynamics NAV-liiketoiminnan uudeksi vetäjäksi Sami Tikkalan. Tikkala on aikaisemmin työskennellyt Finpron ja Accenturen konsulttina ja ollut perustamassa internetkäyttäjien sähköisiä tunnistusteknologioita kehittävää NorthID:tä.

EmCe Solution Partner Oy on ensimmäisiä Microsoft Dynamics NAV -jälleenmyyjiä Suomessa. Yhtiöllä on tällä hetkellä noin 100 Dynamics NAV -asiakasta, mikä tekee siitä yhden suurimmista toimittajista Suomessa.

”Markkinatilanne näyttää hyvältä. EmCellä on selkeä oma paikkansa markkinassa ja asiakkaamme ovat laatutietoisia ja vaatimukset kasvavat jatkuvasti. Myös NAV päivittyy koko ajan ja Microsoft tuo tähän uusia versioita aiempaa tiheämmällä tahdilla. Tämän vuoden puolella NAV:iin saadaan vielä mobiiliapplikaatiot. Uskon, että EmCen osaamisella ja NAV-ratkaisuilla pystymme hyvin vastaamaan markkinan tarpeisiin ja tuomaan asiakkaillemme lisäarvopalveluita”, toteaa Tikkala.

EmCellä hyvä asema markkinassa

Alalla on käynnissä kova kilpailu - markkinaan tulee jatkuvasti uusia ketteriä toimijoita ja asiakkaiden ostokäyttäytyminen muuttuu kuluttajamaisemmaksi. EmCen vahvuudet liittyvät mm. pitkään historiaan, hyviin asiantuntijoihin ja omiin ratkaisuihin.

”Työ tulee ilman muuta olemaan haastavaa. Vuosien liiketoiminnan konsultoinnin jälkeen on kuitenkin taas mukava kääriä hihat ja päästä mukaan operatiiviseen toimintaan, asiakasrajapintaan ja liiketoiminnan ytimeen. Olen vuosien varrella nähnyt laajan skaalan yrityksiä: suuria, pieniä, omia, kotimaisia ja ulkomaisia. Olen tehnyt konsultointia, koodausta, tuotekehitystä, myyntiä, johtamista ja niin edelleen. Tämä on hyvä jatke kaikelle aiemmin tehdylle ja tätä osaamista haluan nyt hyödyntää Emcen asiakkaille”, Tikkala sanoo.

”EmCellä on pitkä historia NAV:n parissa. Vuosien varrella kertynyt osaaminen ja usean osa-alueen komponentit ovat kilpailuetumme. Näiden paketointi tuotteiksi tulee tapahtumaan vielä loppuvuoden aikana. Haluamme tarjota asiakkaillemme helppoja pakettiratkaisuja yrityskohtaisen kustomoinnin lisäksi”, toteaa EmCe Solution Partnersin toimitusjohtaja Markus Backlund.

EmCe tarjoaa asiakkailleen Dynamics NAV -järjestelmän toimitusprojektin, käyttökoulutuksen sekä ylläpito- ja tukipalvelut. EmCen Dynamics NAV -asiakkaita ovat mm. Brunberg, Vallila Interior, Lippupiste, Finpro sekä Intrum Justitia. EmCe Enterprise Solutionsilla on Dynamics NAV:iin keskittyvät liiketoimintayksiköt Helsingissä, Oulussa, Tampereella ja Lahdessa. Yhtiössä työskentelee 14 NAV-asiantuntijaa.

Microsoft Dynamics NAV on toiminnanohjausjärjestelmä, joka yhdistää kriittiset talouden, varastoinnin, tuotannon, huollon, asiakkuudenhallinnan ja sähköisen kaupankäynnin toiminnot yhteen yksinkertaiseen, kaikenkattavaan ratkaisuun.

EmCe Solution Partner Oy, toimitusjohtaja Markus Backlund, markus.backlund@emce.fi, puh. +358 405520900

EmCe Enterprise Solutions Oy, Sami Tikkala, toimitusjohtaja, sami.tikkala@emce.fi, puh. +358 40 5542722

EmCe Enterprise Solutions Oy

EmCe Enterprise Solutions Oy yhtiöitettiin EmCe Solution Partner Oy:stä vuonna 2013. Yhtiö keskittyy Microsoft Dynamics NAV-toiminnanohjausjärjestelmien toimittamiseen PK-yrityksille. Yhtiössä työskentelee 15 henkilöä.

EmCe Solution Partner Oy

Vuonna 1980 perustettu EmCe Solution Partner Oy toimittaa talous- ja palkkahallinnon ratkaisuja sekä toiminnanohjauksen sovelluksia PK-yrityksille. Lisäksi se tarjoaa asiakkailleen monipuolisia asiantuntija-, konesali-, koulutus- ja tukipalveluita. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2012 6,8 miljoonaa euroa. Emce Solution Partner Oy työllistää noin 50 työntekijää ja sillä on toimipisteet Helsingissä, Tampereella, Oulussa ja Lahdessa.