Ergonominen Back App -toimistotuoli vahvistaa lihaksia ja vähentää kipuja

Back App -toimistotuoli on suunniteltu parantamaan ja ehkäisemään istumatyöläisen selkävaivoja. Back App -tuolin käyttäjälle tarjoama ainutlaatuinen tasapainoharjoitus parantaa ryhtiä ja kuormittaa kehoa huomattavasti vähemmän kuin tavalliset toimistotuolit. Tuolin on useissa tieteellisissä tutkimuksissa todettu vahvistavan selkälihaksia ja vähentävän selkäkipuja. Designistaan palkitun Back App -tuolin suosio kasvaa vauhdilla käyttäjien ja asiantuntijoiden keskuudessa.

Istumme vuorokauden aikana keskimäärin noin 13 tuntia, suurimmaksi osaksi työpaikalla. Huono työergonomia ja pitkäaikainen, passiivinen istuminen aiheuttavat terveysongelmia, jotka pahimmassa tapauksessa johtavat pitkiin sairauspoissaoloihin ja työkyvyttömyyteen.

”Liputamme terveellisen, aktiivisen ja mukavan istumisen puolesta. Ergonominen Back App -tuoli on kehitetty kaikille istumatyöläisille, jotka haluavat ylläpitää lihaskuntoaan ja terveyttään”, kertoo Back Appin Suomen maajohtaja Atte Salminen.

Norjassa kehitetyn Back App -toimistotuolin on useissa tieteellisissä tutkimuksissa todistettu vähentävän selkäkipuja ja parantavan työergonomiaa, ja tuolit ovat saaneet hyvän vastaanoton työterveyden ja -ergonomian asiantuntijoilta kaikkialla Pohjoismaissa.

Myös käyttäjät ovat vahvistaneet tulokset: Kolme käyttäjää neljästä on kokenut positiivisen vaikutuksen omaan terveyteensä, noin puolella lihassäryt ovat vähentyneet, ja joka neljäs kertoo saaneensa lisää lihasvoimaa. Peräti 96 prosenttia käyttäjistä suosittelisi Back App -toimistotuolia.*

”Back App mahdollistaa rennon ja aktiivisen istuma-asennon. Tuolilla istuessa koko vartalo on jatkuvassa liikkeessä, minkä ansiosta syvät tukilihakset saavat tauotta harjoitusta ja vahvistavat selkää. Myös ryhti paranee huomattavasti. Tuolin liike syntyy pohjassa olevasta pallosta, joka on kosketuksessa lattiaan. Jalat lepäävät jalkalevyllä”, Salminen lisää.

Back Appin tasapainoharjoitus vastaa samaa kehon kuormitusta kuin kävely, melonta tai ratsastus. Tasapainoharjoitusta voi säätää pohjassa olevalla pallolla - mitä alemmas pallo on säädetty, sitä enemmän työtä tasapainon säilyttäminen vaatii ja harjoitus tehostuu.

Back Appilla istuminen vaatii aluksi hieman totuttelua. Harjoittelun jälkeen tuolilla voi tutkitusti istua koko työpäivän ajan”, Salminen toteaa.

Terveellisyyden lisäksi Back App panostaa designiin

Terveellisen istumisen lisäksi Back App panostaa tyylikkyyteen. Vuonna 2007 Back App palkittiin ”Design Excellence Award” -muotoilupalkinnolla Norjassa.

Suomessa Back App -tuoleja on saatavilla hyvin varustelluilta jälleenmyyjiltä kautta maan. Tuolista on saatavilla useita eri väri- ja verhoiluvaihtoehtoja ja punaisen pallon lisäksi on saatavilla myös musta vaihtoehto. Back App -tuolin hinta on alkaen 675 euroa.

Back Appin suosio maailmalla on huikeassa kasvussa. Back App -tuolit ovat esillä parhaillaan käynnissä olevilla OrgaTec-messuilla Kölnissä 23.−27.10.

* Riippumattomaan käyttäjäkyselyyn vastasi yhteensä 278 henkilöä Pohjoismaista.

Tuotekuvia: www.backapp.eu/fi/lehdisto/
Video Back Appin toiminnasta:
www.backapp.eu/fi/miten-back-app-toimii/video/

Freddy Johnsen, Back Appin kehittäjä ja toimitusjohtaja
p. +47 977 56 505, freddy@backapp.eu

Atte Salminen, Back Appin Suomen maajohtaja
p. 040 378 0478,
atte@backapp.fi

Tuotekuva- ja testituolipyynnöt:

Kaisa Neittaanmäki, Viestintätoimisto Manifesto
p. 050 347 7744, kaisa.neittaanmaki@manifesto.fi

Back App

Back App -toimistotuoli kehitettiin vuonna 2004. Tuolit valmistetaan ainutlaatuisella, patentoidulla menetelmällä Anderstorpissa, Ruotsissa, Back App Europen toimesta. Vuonna 2007 Back App palkittiin ”Design Excellence Award” -muotoilupalkinnolla Norjassa. Back Appia myydään Pohjoismaissa 200 jälleenmyyjää käsittävän verkoston kautta. Useat tieteelliset tutkimukset ovat todistaneet, että Back App -tuolilla istuminen vahvistaa selkälihaksia ja poistaa selkäkipuja. Tähän mennessä Back App -tuoleja on myyty jo yli 31 000. Lisätietoa Back App -tuolien hyödyistä ja jälleenmyyjistä saa osoitteesta www.backapp.fi.