Fazer Food Services uudistaa ravintolatarjontaansa avoimelle sektorille

Gastro NOM Helsinki – uudenlainen street food -ravintola Helsingin ydinkeskustaan

Katuruuan ystävät saavat uuden makunystyröitä hivelevän kohtauspaikan Helsingin ydinkeskustaan, kun ravintola Gastro NOM Helsinki avaa ovensa perjantaina 6. kesäkuuta. Uudelle Töölönlahden alueelle, Kansalaistorin laidalle avautuva ravintola tarjoilee street gourmet -ruuan lisäksi parhaita kansainvälisiä ja kotimaisia suosikkeja. Ravintoloitsijana toimii Fazer Food Services.

Gastro NOM Helsinki tarjoilee laadukasta, herkullista, nopeaa ja helppoa street gourmet -ruokaa. Päivittäin vaihtuvalta ruokalistalta löytyvät muun muassa gourmet-hampurilainen, pulled pork hot dog, simpukka-wok, kurpitsa-wrap ja punajuuri-halloumiburger. Lisäksi tarjolla on sesongin parhaita kotimaisia suosikkeja, esimerkiksi rapeaksi paistettuja silakkapihvejä. Ravintolan konseptin ja ruokalistan taustalla ovat Fazer Food Servicesin huippuammattilaiset, heidän lisäksi Toni Toivanen ja Eric Räty, jotka tunnetaan Chez Dominique’in keittiöstä, ovat osallistuneet reseptiikan kehitystyöhön. Keittiömestari Ari Lappalainen johtaa Gastro NOM Helsingin keittiötä jatkossa. Ravintola on Fazerille aivan uusi aluevaltaus avoimessa ravintolatoiminnassa.

”Otamme nyt ensimmäisen askeleemme kohti uusia liiketoimintamahdollisuuksia avaamalla täysin uudentyyppisen ravintolan, jossa yhdistämme ennen näkemättömällä tavalla työssä käyvien ruokailutarpeita ja avoimen ravintolaliiketoiminnan lainalaisuuksia. Samalla lähdemme vahvemmin toimimaan avoimella sektorilla”, kertoo Jaana Korhola, Fazer Food Servicesin Suomen liiketoiminnasta vastaava toimitusjohtaja.

”Katuruoka on nouseva ruokatrendi ja haluamme palvella ydinkeskustassa liikkuvia joustavasti ilman kiinteitä lounasaikoja – sama mutkaton lista on saatavilla koko aukioloajan arkisin klo 11–21. Lista vaihtelee päivittäin ja illaksi tulee muutama uusi annos mukaan. Kerromme tarjonnastamme myös aktiivisesti sosiaalisessa mediassa. Keittiömestarimme kehittää tiiminsä kanssa jatkuvasti uusia tarjottavia ja haastaa myös asiakkaat aktiivisesti mukaan ruokalistan uudistamiseen”, Korhola kertoo.

Laajentumismahdollisuuksia Pohjoismaihin

Sopimusruokailupalveluiden ammattilaisena tunnettu Fazer Food Services lähtee uuteen avoimen sektorin ravintolaliiketoimintaan. Fazer Food Services -liiketoiminta-alueen toimitusjohtaja Andreas Berggren kannustaa kehittämään uusia liiketoimintamalleja, kokeilemaan rohkeasti ja yhdistämään ennakkoluulottomasti uutta ja vanhaa.

”Ruokailutottumukset ja makumieltymykset ovat muuttuneet ja laatutietoisuus kasvaa. Siksi myös sopimusruokailussa on panostettu yhä enemmän huippumakuihin ja ruokatrendeihin, ja yhä useampi Fazer Food Servicesin sopimusravintola toimii myös kaikille avoimena ravintolana. Etenkin kaupunkilaiset haluavat helppoa, nopeaa ja mutkatonta ruokailua, jossa tuoreet ruokatrendit yhdistyvät perinteisiin makuihin. Näemme, että meillä on valtava potentiaali avoimella sektorilla, koska meillä on vuosikymmenten kokemus ravintolaliiketoiminnasta ja alan huippuammattilaisia”, Andreas Berggren toteaa.

Hän korostaa, että yhteiskunnan muuttuessa on tärkeää löytää uusia, innovatiivisia ratkaisuja positiivisessa kasvussa olevan liiketoiminnan kehittämiseksi.

”Gastro NOM Helsinki on erittäin mielenkiintoinen uusi avaus, jonka kehittymistä seurataan kiinnostuneena myös muissa toimintamaissamme. Ravintolakonseptia pilotoidaan ensimmäisenä nyt Suomessa, jonka jälkeen harkitaan konseptin vientimahdollisuuksia myös muihin maihin kuten Ruotsiin, Tanskaan ja Norjaan.”

Ravintola Gastro NOM Helsinki sijaitsee Helsingin ydinkeskustassa päärautatieaseman kupeessa KPMG-talossa, jossa se palvelee myös KPMG:n henkilöstöä. Uusi 120-paikkainen ravintola avataan yleisölle perjantaina 6.6.2014. Ravintolan viihtyisä lounge toimii kaupunkilaisten olohuoneena, jossa voi pistäytyä tekemässä etätöitä tai nauttimassa after work -tunnelmasta työpäivän jälkeen. Ravintolassa on myös ilmainen wifi ja terassi ilta-aurinkoon. Ravintola on auki arkisin klo 11–21 ja lauantaisin klo 13–21

Jaana Korhola, toimitusjohtaja, Fazer Food Services Suomi, jaana.korhola@fazer.com, p. 020 729 6446
Ritva Laine, johtaja, markkinointi ja viestintä, Fazer Food Services Suomi, ritva.laine@fazer.com, p. 040 674 0773

www.facebook.com/NOMHelsinki

www.twitter.com/NOMHelsinki

www.restaurantnom.fi

Fazer-konserni Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää