Fazer vahvistaa kahvilatarjontaansa Helsingin keskustassa

Fazer tiivistää otettaan Helsingin ydinkeskustan kahvila- ja ravintolatarjonnassa. Yritys avaa perjantaina 14.10. uuden kahvilan keskustan keskeisimpiin liikepaikkoihin kuuluvaan, Rautatieasemaa vastapäätä valmistuvaan kauppakeskus City-Centeriin. Myös Stockmannin 8. kerroksessa sijaitseva ravintolamaailma F8 on uudistunut. Sen á la carte -ravintoloiden tarjooma on päivitetty ja kokonaisuutta täydentää uusi, monipuolisen valikoiman ja asiantuntevan palvelun teehuone.

”Uusi Fazer Café City-Center on yksi tapa juhlistaa Fazerin 120. juhlavuotta. Emme kuitenkaan juhli pelkkää historiaa, vaan menemme koko ajan eteenpäin Karl Fazerin hengessä. Fazerille on aina ollut tärkeää tuotteiden korkea laatu, ensiluokkainen palvelu ja makuelämykset. Ne näkyvät asiakkaillemme myös uusimmassa kahvilassamme, Fazer Ravintoloiden toimitusjohtaja Päivi Harmaakorpi sanoo.

Fazer Café City-Center tarjoaa harkitun valikoiman Fazerin parhaita tuotteita; tuttuja klassikkoleivonnaisia ja kakkuja, maukkaita leipätuotteita, jäätelöä, salaattiannoksia, suklaata, ja erilaisia juomia. Uutta on asiakkaan valinnan mukaan koottava aamiainen. Sen kuten muutkin Fazerin herkut voi ostaa myös helposti mukaan ja nauttia vaikka työpaikalla tai kotona.

Fazer Café City-Center sijaitsee uuden kauppakeskuksen katutasossa, ns. Saarisen pihalla, vilkkaimman kävelyreitin varrella. Kahvilassa on 48 asiakaspaikkaa, ja kahvilan ulkopuolella lisäksi tilava katettu terassi. Kahvilan sisustus on tyylikkään viihtyisä ja lämminhenkinen. Väreissä korostuvat tummanruskea ja valkoinen puu, ja koko seinänkorkuisista ikkunoista voi seurata kaupungin vilskettä. Fazer Café City-Centerin sisustussuunnittelusta on vastannut Sisustusarkkitehdit Gullstén-Inkinen Oy.

”Olen ylpeä siitä, että Fazerin hieno kahvilaperinne Helsingissä jatkuu ja uudistuu. Jos isoisäni isä Karl Fazer perustaisi nyt ensimmäistä kahvilaansa Helsinkiin, se saattaisi hyvin olla juuri tällainen kuin Fazer Café City-Center on; moderni kohtaamispaikka, joka tarjoaa makuelämyksiä vailla vertaa – aivan kuten perinteikäs Karl Fazer Café jo 120 vuotta”, Majlen Fazer kertoo.

Fazer Café City-Center palvelee keskustassa liikkuvia aamuvarhaisesta iltamyöhään. Kahvila on avoinna maanantaista perjantaihin klo 7–23, lauantaisin klo 9–22 ja sunnuntaisin klo 11–18.30.

F8-ravintolamaailmaan uusi teehuone ja uudistettu á la carte -valikoima

Keväällä 2009 Helsingin keskustan Stockmannille avattu ravintolamaailma F8 on ravintoloiden, kahviloiden, baarien ja aisti-ilojen kokonaisuus kaupungin ykköspaikalla. Se tarjoaa jokaiselle jotakin ainutlaatuista päivän erilaisiin ruoka- ja herkutteluhetkiin varhaisesta aamusta iltaan saakka tavaratalon aukioloaikoina.

Kokonaisuuden uutuus on F8 Thé, monipuolisen valikoiman ja asiantuntevan palvelun teehuone. ”Teen nauttiminen on kasvattanut suosiotaan selvästi viime aikoina. Haluamme tarjota helsinkiläisille aidon teehuoneen henkeä ja paikan, jonka rauhoittavassa miljöössä voi hengähtää hetkeksi ja nauttia”, Fazer Ravintoloiden kehityspäällikkö Sauli Korvenoja kuvailee.

F8 Thé on tunnelmallinen kohtaamispaikka Helsingin kattojen yllä ja tarjolla on valikoima maailman parhaita teelaatuja, jossa mustat, valkoiset, vihreät ja maustetut teet sekä rooibosit suosikkilaatuineen ja erikoisuuksineen muodostavat mielenkiintoisen kokonaisuuden. Teen kanssa voi nauttia pieniä suolaisia tai makeita herkkuja, avéciakaan unohtamatta.

Myös F8-ravintolamaailman pöytiintarjoiluravintolat ovat uudistuneet. Aiemmat F8 Fine ja Easy ovat yhdistyneet uudeksi, tyylikkään mutkattomaksi F8 Tema -ravintolaksi. Nimensä mukaisesti ruokalistat on rakennettu useiden ruokateemojen ympärille, joissa korostuu laatu, ja jotka sopivat erilaisiin nautiskeluhetkiin yksin, kaksin, porukalla tai perheen kanssa.

Ruokalistojen teemat ”Nordic Seasons”, ”Classic”, ”Fresh”, “Fast”, “Spicy”, “Sweet” ja ”Fazer” antavat viitteitä makuelämyksistä. Monipuolisella listalla on niin klassikkoannoksia kuin eksoottisempiakin makuja ja yhdistelmiä, jotka tyylikäs esillelaitto ja mielenkiintoiset nyanssit viimeistelevät.

Fazerin avoimen sektorin kahvila- ja ravintolatoiminnasta vastaava Fazer Ravintolat on osa Fazer Food Servicesin liiketoimintaa. Fazer Ravintoloilla on Suomessa ja Ruotsissa noin 50 kahvilaa ja ravintolaa tavarataloissa, kauppakeskuksissa ja erilaisissa juhlakiinteistöissä. Helsingin ydinkeskustassa Fazerilla on Fazer Café City Centerin ja F8-ravintolamaailman lisäksi kahvila Forumin kauppakeskuksessa ja Kluuvikadulla perinteikäs Karl Fazer Café. Fazer Ravintoloiden liikevaihto Suomessa vuonna 2010 oli yli 40 miljoonaa euroa ja yrityksen palveluksessa on noin 650 henkilöä.

toimitusjohtaja Päivi Harmaakorpi, Fazer Ravintolat, puh. 0400 418 825
kehityspäällikkö Sauli Korvenoja, Fazer Ravintolat, puh. 0400 504 902

Viestinnän yhteyshenkilö ja kuvapyynnöt:
viestintäpäällikkö Tuomo Antikainen, Fazer Food Services, puh. 040 550 1890

Kuvia Fazer Café City-Centeristä Fazerin kuvapankista.

www.fazer.fi/citycenter

www.fazer.fi/f8

Fazer-konserni
Fazer-konserni sai alkunsa vuonna 1891 perustetusta perheyrityksestä, kun Karl Fazer avasi ensimmäisen konditoriansa Helsinkiin. Tänään Fazer-konserni tarjoaa ruokailupalveluja sekä leipomo- ja makeistuotteita. Toimintaa on kahdeksassa maassa.  Asiakaslähtöisyys, laadukkuus ja yhteistyö ovat Fazerin toiminnan perusta. Konserniin kuuluu kaksi liiketoiminta-aluetta, Fazer Food Services ja Fazer Leipomot & Makeiset, jotka luovat makuelämyksiä omilla aloillaan.

Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2010 oli yli 1,5 miljardia euroa. Henkilöstön määrä vuonna 2010 oli noin 16 500.

Fazer Food Services on Pohjoismaiden johtava ruokailupalveluyritys, joka tarjoaa hyvää ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja. Fazer Food Servicesillä on lähes 1 200 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa Tanskassa ja Venäjällä.

Fazer Leipomot & Makeiset
Fazer on Suomen johtava leipomoyritys ja yksi johtavista Itämeren alueella ja Venäjällä. Leipiä ja leivonnaisia valmistetaan Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä, jossa Fazer toimii nimellä Hlebnyi Dom. Makeistoimialalla Fazer on Suomen johtava yritys sekä vahva toimija Itämeren alueella. Makeistehtaat sijaitsevat Suomessa: Vantaalla (suklaat), Lappeenrannassa (sokerimakeiset) ja Karkkilassa (purukumit).