FENESTRA YHDISTÄÄ JA VISUALISOI HANKINNASTA MAKSUUN -PROSESSINSA BASWAREN ALUSTALLA-

Espoo, 24.6.2013 – Laadukkaiden ja energiatehokkaiden ovi- ja ikkunaratkaisujen toimittaja Fenestra Oy on valinnut Baswaren Alustan hankinnasta maksuun -prosessinsa tehostamiseen ja Basware Analyticsin prosessin tuottaman tiedon analysointiin Fenestra on sähköistänyt laskujen käsittelynsä jo useamman vuoden ajan Baswaren ratkaisuilla. Nyt Fenestra tehostaa koko hankinnasta maksuun -prosessinsa automatisoimalla hankintaprosessin sekä laajentaa laskuautomaation koskemaan tilausten ja toistuvaislaskujen käsittelyä. Tämä mahdollistaa Fenestralle paremman kassavirran näkyvyyden ja hallinnan sekä parempien ostaja-toimittaja-suhteiden saavuttamisen. Nyt työmailla voidaan tehdä niin alihankintatyö kuin tavaratilauksetkin ja tilaustietoon päästään heti kiinni helpoilla ja visuaalisilla raporteilla.

Baswaren Alusta-teknologiaan perustuva käyttäjäystävällinen hankintajärjestelmä Basware Purchase täydentää hankinnasta maksuun -prosessin. Järjestelmä hyödyntää mobiiliratkaisua, jotta käytön omaksuminen olisi mahdollisimman sujuvaa loppukäyttäjille.

Hankintakäytäntöjen soveltaminen on helppoa, sillä ratkaisun käyttö on vaivatonta ja käyttäjien sisällyttäminen nopeaa. Lisäksi Alustalla ostolaskujen automatisointi ja hankinnasta maksuun -prosessi toimivat yhdessä saumattomasti. Suunnittelussa on otettu mallia toimivimmista verkkokauppasivustoista, joten ratkaisu on nopea omaksua.

Loppukäyttäjät arvostavat hankintaehdotusten luomista yhdellä napsautuksella ja tietojen jatkuvaa saatavuutta mobiili- ja tablet-sovelluksilla. Basware Analyticsin kattavat raporttimallit ja KPI-mittarit ovat heti käytössä ja mahdollistavat tiedon analysoinnin.

”Hankintaratkaisulla saamme myös systemaattisen tilaustenkäsittelyn piiriin kaikki ne hankinnat, jotka tähän saakka ovat olleet sen ulkopuolella. Isona kokonaisuutena tilaustenkäsittelyn piiriin tulee sekä asennustyömaiden kaikki tarvike- ja ulkopuolisten palveluiden hankinnat, että hallintoon ja markkinointiin liittyvät epäsuorat hankinnat. Myöskin toistuvaislaskujen ja erilaisiin sopimuksiin perustuvien laskujen käsittelyyn saadaan paljon uutta automatiikkaa”, toteaa Fenestran talousjohtaja Saila Metsä-Ketelä.

Moni suomalainen organisaatio on samassa tilanteessa, kun Fenestra laskuautomaation osalta. Paperisista laskuista on luovuttu ja prosessit sähköistetty, mutta nyt on aika kehittää toimintaa.

”Entinen Invoice Processing (IP)-järjestelmä alkoi tulla tiensä päähän, joten meillä oli joka tapauksessa versiovaihdos edessämme.   Baswaren Alustassa on paljon uutta automatiikka, jolla pystymme vähentämään laskujen kierrätykseen ja tiliöintiin liittyvää manuaalityötä ja saamme sitä kautta tehostettua ja nopeutettua prosessia.  Lisäksi pystymme parantamaan kontrolleja ja tiliöinnin luotettavuutta monessa kohdin, joka on ensiarvoisen tärkeää.   Saamme myös laskujen arkistoinnin hoidettua samalla järjestelmällä ”, kertoo Fenestran talousjohtaja Saila Metsä-Ketälä.

”Olemme iloisia, että Fenestra on päättänyt lähteä tehostamaan hankintatoimeaan ja samalla siirtynyt uuden sukupolven laskuautomaatio- ja hankintaratkaisuun. Basware on aina tarjonnut huippuluokan suorituskykyä, mutta Alusta vie tarjontamme aivan uudelle tasolle. On mukava nähdä, että asiakkaamme kehittävät toimintaansa hyödyntämällä Baswaren ratkaisuja entistä laajemmin ”, kertoo Baswaren toimitusjohtaja Esa Tihilä.

Lisätietoja: Esa Tihilä, Basware Oyj, toimitusjohtaja, esa.tihila@basware.com, puh. +358 40 4807 098

Fenestra Oy - parempaa palvelua ovista ja ikkunoista

Fenestra palvelee paremmin tarjoamalla asiakkaan tarpeen mukaisia ovi- ja ikkunaratkaisuja. Korkeatasoinen palvelu perustuu luotettavaan toimintaan aina suunnittelusta asennukseen. Yhtiö toimittaa vuosikymmenten kokemuksella ratkaisuja kuluttaja- ja ammattirakentajille valtakunnallisesti ja vientiin.

Fenestra valmistaa vuosittain noin 230 000 ikkunayksikköä ja noin 320 000 ovea. Liikevaihto on noin 100 miljoonaa euroa ja henkilöstön määrä noin 600. Fenestran tuotantolaitokset sijaitsevat Kuopiossa, Viitasaarella, Alavudella, Posiolla ja Tallinnassa. Alueellisesti palvelevat myyntikonttorit sijaitsevat Vantaalla, Turussa, Tampereella, Kuopiossa ja Oulussa. www.fenestra.fi