Finlayson valitsi Manifeston viestintätoimistokseen – tavoitteena vahvistaa Finlaysonin asemaa sosiaalisessa mediassa

Finlayson on aloittanut yhteistyön Viestintätoimisto Manifeston kanssa. Manifeston tehtävänä on ylläpitää ja kehittää Finlaysonin mediasuhteita sekä tuote- että yritysviestinnän alueilla sekä vahvistaa Finlaysonin asemaa sosiaalisessa mediassa.

– Kaipasimme uutta virtaa PR-aktiviteetteihimme, ja vakuutuimme Manifeston tuoteviestinnän näkemyksistä ja vankasta sosiaalisen median osaamisesta. Haluamme kehittää läsnäoloamme sosiaalisessa mediassa ja erityisesti bloggaajasuhteiden aktivointi on viestinnän strateginen tavoite vuodelle 2012, Finlaysonin tuotesuunnittelujohtaja Mailis Linnola kommentoi valintaa.

– Olemme ylpeitä, että perinteikäs ja vahva suomalainen brändi valitsi Manifeston viestintätoimistokseen. Lähes 200 vuotta yrityshistoriaa tekee nöyräksi. On aina kunnia-asia olla seuraava tarinan kertoja pitkässä ketjussa, sanoo Manifeston toimitusjohtaja Harri Kammonen.

Manifesto on sosiaalisen median ja erityisesti bloggaajasuhteiden vahva osaaja. Manifesto muun muassa julkaisee vuosittaisen Blogibarometrin, jossa selvitetään suomalaisten blogien kehityssuuntia.

– Sosiaalisen median merkitys yritysten markkinoinnissa ja viestinnässä vahvistuu koko ajan. Tällä hetkellä jokainen b-to-c-asiakasprojektimme pitää jo sisällään sosiaalisen median elementin. Kuluttajamarkkinassa toimivan yrityksen on oltava läsnä siellä missä heidän asiakkaansakin ovat, Kammonen jatkaa.

Päivittäisen mediasuhteiden ja sosiaalisen median toimenpiteiden ohella Manifesto vastaa Finlaysonin viestinnästä eri messujen ja mallistolanseerausten yhteydessä. Esimerkiksi lokakuussa Finlayson lanseeraa kevätmallistonsa ja osallistuu Terveymessuille.

– Yhteistyö Manifeston kanssa on alkanut paremmin kuin hyvin, ja odotamme innolla ensi vuotta, jolloin yhteistyö jatkuu Manifeston luoman uuden viestintäsuunnitelman pohjalta, Linnola sanoo.

Manifeston asiakkaita ovat muun muassa Byggmax, Capgemini, Fazer, Henkel, Joutsenmerkki, Oracle ja Twinings.

Harri Kammonen, toimitusjohtaja, Viestintätoimisto Manifesto, p. 040 500 1120, harri.kammonen@manifesto.fiMailis Linnola, tuotesuunnittelujohtaja, Finlayson Oy, p. 020 721 3611, mailis.linnola@finlayson.fi

Manifesto lyhyesti
Viestintätoimisto Manifesto auttaa asiakkaitaan viestimään tuloksellisesti. Viestintätoimiston palveluita ovat muun muassa viestinnän strateginen suunnittelu ja johtaminen, yhteiskuntasuhteet, mediasuhteiden suunnittelu ja toteuttaminen, markkinointi-PR sekä kriisiviestintä- ja tutkimuspalvelut. Manifesto on myös edelläkävijä sosiaalisen median ja erityisesti blogisuhteiden osaamisessa. Manifesto on perustettu vuonna 2000 ja sen palveluksessa työskentelee 11 viestinnän ammattilaista . Vuonna 2010 yrityksen liikevaihto oli lähes miljoona euroa. Manifesto kuuluu kansainväliseen IPREX-viestintätoimistoketjuun ja toimii yhteistyössä yhteiskuntasuhteiden neuvonantajan Fipran kanssa. www.manifesto.fi

Finlayson lyhyesti