Frian gluteenittomat ja maidottomat pakasteleivonnaiset hurmaavat juhlapöydässä

Maukkaista leivistä ja herkullisista leivonnaisista palkitun ruotsalaisen Frian gluteenittomat ja maidottomat tuotteet ovat juhlapöydän pelastus. Frian tuotteet sopivat moneen erikoisruokavalioon ja ovat erinomaista tarjottavaa isollekin porukalle, esimerkiksi joulupöydässä tai uuden vuoden juhlissa. Valitse suosikkisi monista maistuvista tuotteista. Joulunajan suursuosikki on gluteeniton piparkakkutaikina.

Ruotsalainen Fria on palkittu perheyritys, joka on tarjonnut gluteenittomia leivontatuotteita ja edistänyt keliakia-tietoutta jo vuodesta 1996 alkaen. Frian herkulliset pakasteleivonnaiset ovat erikoisruokavaliota noudattavan arjen pelastus ja erinomaista ja helppoa tarjottavaa myös juhlapöydässä.

Frian tuotteet leivotaan gluteenittomassa ja maidottomassa tuotantoympäristössä yrityksen itse kehittämästä jauhoseoksesta, joka takaa herkullisen lopputuloksen. Tuoteturvallisuuden ja laadun takaamiseksi raaka-aineita ja lopputuotteita tarkastetaan jatkuvasti sekä leipomossa että laboratoriossa. Leivonnan jälkeen tuotteet pakastetaan, jolloin ne säilyttävät tuoreen makunsa ja koostumuksensa. Frian tuotteet löytyvät kauppojen pakastealtaasta ja ne ovat helppo sulattaa tai lämmittää kotona. Frian tuotteet ovat saaneet kiitosta erityisesti herkullisesta mausta, koostumuksesta, tuoreudesta ja laajasta valikoimasta.

Hurmaa perheenjäsenesi ja vieraasi Frian herkullisilla leivonnaisilla, jotka sopivat niin gluteenittomaan kuin maidottomaankin ruokavalioon. Frian tuotteita ei tarvitse paistaa, ainoastaan sulattaa. Halutessasi voit lämmittää leivonnaisia hetken aikaa uunissa tai mikrossa. Frian laajasta valikoimasta löytyvät esimerkiksi seuraavat herkulliset tuotteet.

Fria Mutakakku, 400 g, gluteeniton, maidoton

Frian mutakakku maistuu runsaasti suklaalle ja maussa on myös ripaus vaniljaa. Kakun voi tarjoilla sellaisenaan tai kuorruttaa kermavaahdolla ja tuoreilla marjoilla. Suosio on taattu kaikenikäisten lasten ja aikuisten juhlissa! Mutakakusta on helppo leikata viipaleita myös jäisenä, jolloin koko kakkua ei tarvitse sulattaa kerralla. Sekä kokonainen kakku että yksittäiset viipaleet sulavat nopeasti huoneenlämmössä. Vaihtelua saat leipomalla mutakakun uuteen muotoon! Frian helpolla kakkutikkarireseptillä* (resepti tiedotteen lopussa) syntyy juhlapöydän suloisimmat leivokset.

Hinta: noin 5 euroa

Fria Piparkakkutaikina, 500 g, joulun sesonkituote, gluteeniton, maidoton

Piparkakut kuuluvat olennaisesti jouluun, eikä niistä onneksi tarvitse luopua erikoisruokavaliosta huolimatta! Frian gluteeniton ja maidoton piparkakkutaikina sulaa huoneenlämmössä noin 5-8 tunnissa ja on heti valmis leivottavaksi. Voit luoda omat piparkakkuhahmosi koko perheen maisteltaviksi. Paista piparkakut uunissa ja koristele halutessasi jäähtyneinä.

Hinta: noin 4 euroa

Fria Omenamuffinit, 200 g, 4 kpl, gluteeniton, maidoton

Frian omenahillolla täytetyt ja kanelilla maustetut herkulliset omenamuffinit sopivat erinomaisesti välipalaksi kahvin kanssa tai jälkiruoaksi juhlaan ja arkeen. Omenamuffinit sulavat huoneenlämmössä noin tunnissa. Mikäli haluat nauttia muffinit lämpiminä, voi niitä lämmittää uunissa 150 asteessa noin 5 minuuttia tai mikrossa matalalla teholla noin 1-3 minuuttia.

Hinta: noin 4,40 euroa/pakkaus

Fria Korvapuusti, 280 g, 10 kpl, gluteeniton, maidoton

Kahvipöydän klassikkoa, hurmaavaa kanelista korvapuustia voi onneksi nauttia myös gluteenittomana. Frian maukas kanelinen minikorvapuusti auttaa pieneen makeannälkään ja sopii sekä gluteenittomaan että maidottomaan ruokavalioon. Frian korvapuustit ovat juhlapöydän pelastus! Frian korvapuustit sulavat huoneenlämmössä noin tunnissa. Mikäli haluat nauttia korvapuustit lämpiminä, voi niitä lämmittää uunissa 150 asteessa noin 5 minuuttia tai mikrossa matalalla teholla noin 1-3 minuuttia.

Hinta: noin 3,90 euroa/pakkaus

Tiedotteessa esitellyt Frian tuotteet ovat saatavilla hyvin varusteltujen päivittäistavarakauppojen pakastealtaista.

Joululeivonnan hitti!

Frian tarjoiluehdotus:

Gluteenittomat ja maidottomat Cake Popsit eli kakkutikkarit, n. 12 kpl

½ Fria Mud Cake (200 g)

1 dl mantelijauhoa

Tikkaritikkuja (myydään leivontamyymälöissä)

Koristeluun sulatettua maidotonta suklaata tai Candy Melts -nappeja ja nonparelleja

Murustele sulanut mud cake ja sekoita aineksista tasainen massa. Pyörittele taikinasta palloja ja työnnä tikku pallon keskelle. Laita tikkarit hetkeksi pakastimeen kohmettumaan, sillä kuorrute tarttuu kohmeiseen pintaan paremmin. Sulata suklaa varovaisesti mikrossa tai vesihauteessa. Pyörittele kohmeiset tikkarit suklaassa. Ripottele pinnalle nonparelleja ja nosta tikkarit pystyyn astiaan, jonka olet täyttänyt esim. sokerilla. Säilytä viileässä tarjoamiseen saakka.

Vinkki: Tee toisesta mud cake -puolikkaasta leivoksia: ota muotilla pala kakkua leivoksen pohjaksi, pursota päälle kermaa tai moussea (esim. kookoskerma on maidoton vaihtoehto) ja koristele tuoreilla marjoilla.

Lisätiedot:

Annika Lybeck, Valora Trade, p. 0207 411 262, annika.lybeck@valoratrade.fi

Kuvapyynnöt:

Kaisa Neittaanmäki, Viestintätoimisto Manifesto, p. 050 347 7744, kaisa.neittaanmaki@manifesto.fi

Fria on ruotsalainen, palkittu gluteeniton leipomo, joka pyrkii lisäämään keliakiatietoutta ja parantamaan keliaakikkojen elämää tarjoamalla herkullisia ja ravitsevia leipomotuotteita. Fria on perheyhtiö, jonka johdossa ovat Lena ja Gunnar Adås. Fria on perustettu vuonna 1996, ja se on nykyään gluteenittoman pakasteleivän markkinajohtaja Pohjoismaissa. Frian tuotteet leivotaan erityisessä gluteenittomassa ja maidottomassa ympäristössä käyttäen yrityksen kehittämää jauhosekoitusta, jolla varmistetaan herkullinen lopputulos. Leivonnan jälkeen Frian tuotteet pakastetaan, jolloin ne säilyttävät tuoreen makunsa ja koostumuksensa.