Gigaset vaihtaa litium-ioniakut SL910-sarjan langattomista puhelimistaan

Tuotevaroitus: Akku voi ylikuumentua harvinaisissa tapauksissa

Gigaset Communications GmbH vaihtaa litium-ioniakut SL910-sarjan langattomiin puhelimiin (Gigaset SL910, Gigaset SL910A ja Gigaset SL910H), koska puhelimen energialähde voi ylikuumentua joissakin harvinaisissa tapauksissa. Laatutuotteiden valmistajana Gigaset on päättänyt varotoimenpiteenä vetää myynnistä kaikki ne puhelimet, joissa on saman valmistajan toimittama akku. Gigaset ei halua ottaa kuluttajien turvallisuutta vaarantavia riskejä.

Gigaset kehottaa riskien välttämiseksi kaikkia SL910-sarjan puhelimen käyttäjiä lopettamaan kyseisen akun käytön välittömästi ja palauttamaan ne kierrätystä varten. Palautettuja akkuja vastaan Gigaset antaa korvaavan turvallisen tuotteen.

Gigaset pahoittelee tapahtunutta ja siitä aiheutuvaa vaivaa. Gigaset korvaa veloituksetta uuden akun jokaiselle SL910-sarjan puhelimen akun palauttavalle asiakkaalle (tuonnempana tarkemmin tietoa palautuksista).

Seuraavat akut tulee vaihtaa välittömästi:

Gigaset SL910-sarjan akut (valmistusnumero V30145-K1310-X447), jotka on valmistettu viikkoon 38 vuonna 2011 asti. Kyseisellä aikavälillä valmistetun akun tunnistaa tuotteen päällä olevasta valmistuspäivämäärästä (esimerkiksi: “DATE: HY3811”). Kaksi ensimmäistä numeroa kirjaimien HY jälkeen kertovat valmistusviikon. Takaisinveto koskee siis kaikkia tuotteita, joissa on valmistuspäivämäärä DATE: HY3811 tai sitä aiempi viikkonumero. Takaisinveto ei koske akkuja, joissa on tuotantopäivämäärä DATE: HY3911 tai siitä myöhempi viikkonumero. Nämä toimivat moitteettomasti.

< kuva 1 >

Gigaset SL910 puhelinyksikkö

< kuva 2 >

Litium-ioniakku, jossa on päivämäärä: HY ja 27 (tarkoittaa viikkoa 27) ja 11 (tarkoittaa vuotta 2011)

>> Tiedotteessa julkaistut kuvat ovat nähtävissä ladattavassa pdf-tiedotteessa. Linkki ladattavaan tiedotteeseen löytyy tämän viestin lopuusa.

Vaikka litium-ioniakkuihin liittyviä tapauksia on äärimmäisen harvoja, Gigaset on raportoinut asiasta vastaaville viranomaisille mahdollisen syttymisriskin vuoksi. Gigasetin laatuosasto on yhdessä akun valmistajan kanssa ryhtynyt toimenpiteisiin ongelman ratkaisemiseksi ja löytänyt tapaukseen luotettavan ratkaisun.

Akun vaihtaminen ja lisätietoja varoituksesta:

Gigaset antaa veloituksetta korvaavan akun kaikille SL910-sarjan puhelimen akun palauttaville asiakkailleen. Suomalaiset asiakkaat voivat tilata uuden akun soittamalla numeroon (09) 2311 3425. Puhelinpalvelu on avoinna maanantaista perjantaihin klo 9–18. Tilauksen voi hoitaa myös netissä osoitteessa http://gigaset.com/fi/fi/cms/PageContact.html

Akkuongelmat ovat erittäin harvinaisia, ja ne koskevat ainoastaan SL910-sarjan litium-ioniakkuja. Ongelma ei koske muita tuotteita Gigasetin laajassa tuotevalikoimassa.

Lisätietoa löytyy Gigasetin verkkosivuilta osoitteessa www.gigaset.com/fi.

Tämä tiedonanto täyttää Gigaset Communications GmbH:n lakisääteisen velvollisuutensa toimia asiakkaidensa hyväksi ja taata heille paras mahdollinen turvallisuus.

Gigaset Communications GmbH on yksi maailman suurimmista langattomien puhelimien valmistajista ja DECT-puhelimien markkinajohtaja Euroopassa. Gigasetin pääkonttori on Münchenissä ja se kehittää, valmistaa ja jakelee laadukkaita tuotteita. Yrityksen tuotevalikoima kattaa kiinteitä puhelimia ja Voice Over IP-puhelinlaitteita sekä puhelinjärjestelmiä. Tuotantoa on päasiassa Bocholtissa, Saksassa, jossa Gigasetin tuotteet valmistetaan tarkkojen laatu- ja ympäristövaatimusten mukaisesti. Lisätietoja osoitteessa: http://gigaset.com/se/sv/pages/index.html.

Lisää mediatiedoitteita on ladattavissa osoitteesta http://www.gigaset.com

Lisätietoja Gigaset Communicationsista ja Gigaset Pro:sta löytyy osoitteesta http://www.gigaset.com

Mediayhteydet:

Gigaset Communications Sweden AB