HBM toi kestävää mittausteknologiaa rankkoihin ja vaativiin olosuhteisiin

Testaus- ja mittausteknologiaa globaalisti toimittava HBM on laajentanut yleiskäyttöisten QuantumX-mittausjärjestelmien mallistoa MX840AP-moduulisarjalla. Tavoitteena on saavuttaa mittaustuloksia nopeasti ja vaivattomasti myös kaikkein vaativimmissa ympäristöolosuhteissa. Tyypillisiä sovelluksia ovat kentällä tehtävät testimittaukset, liikkuvat koneet, mittaukset merellä sekä yleiset mittaukset ulkokäytössä.

Uudet MX840AP-moduulit vastaavat korkeita IP67-suojaluokan vaatimuksia. Testauksissa ei ole havaittu vaikutusta mittaustuloksiin, vaikka tärinän voimakkuus on jopa 10 g:tä sekä ravistuksen tai muiden iskujen voimakkuus jopa 75 g:tä. Moduulien sopivuutta mittaukseen todella haastavissa olosuhteissa parantaa myös laajempi käyttölämpötila-alue -35 °C - +80 °C.

"Tiedonkeruu tapahtuu nykyisin yhä vaikeammissa olosuhteissa, kuten meriteollisuudessa, öljy- ja kaasuteollisuudessa ja metsäteollisuudessa," sanoo Jyri Niinistö HBM Finlandista. "Silloin kun kenttätutkimukset muodostavat suurimman osan testaustoimenpiteistä, mittauslaitteiden toimivuudella on ratkaiseva merkitys. HBM toimittaa kestäviä tiedonkeruun ratkaisuja lähes jokaiseen maailman kolkkaan. Uuden MX840A-sarjan avulla me nostamme tarkkuuden ja kestävyyden vaatimukset uudelle tasolle osana kehittämäämme QuantumX-mittausjärjestelmää."

Alun perin HBM toimitti neljä erilaista MX840AP-moduulin versiota, joilla voitiin mitata käytännössä kaikki yleisesti mitattavissa olevat suureet ja mukauttaa laaja valikoima antureita. Vahvistimia on saatavissa neljällä, kahdeksalla tai kuudellatoista universaalilla sisääntulolla, ja mallisto käsittää myös moduulin neljällä taajuuskanavalla tai huippunopealla sisääntulolla. Kuudentoista kanavan analoginen moduuli on niin ikään saatavissa.

Moduuleissa on QuantumX-mittausjärjestelmille tyypillinen modulaarinen rakenne. Se vähentää asennuskustannuksia, koska moduulit voidaan toimittaa helposti käyttökohteen tarpeiden mukaan ja kytkeä kätevästi tukevan liittimen avulla.

Lisätietoa:

Jyri Niinistö, HBM Finland

Puhelin: 050 301 5621

Sähköposti: jyri.niinisto(at)hbm.com

Harri Kammonen, viestintätoimisto Manifesto

Puhelin: + 358 40 500 1120

Sähköposti: harri.kammonen(at)manifesto.fi

HBM Test and Measurement

Vuonna 1950 Saksassa perustettu Hottinger Baldwin Messtechnik (HBM Test and Measurement) on testaus- ja mittaustoimialan teknologia- ja markkinajohtaja. HBM:n tuotevalikoima sisältää ratkaisuja kaikkiin mittausketjun vaiheisiin virtuaalisesta testauksesta fyysiseen testaukseen. HBM:llä on tuotantolaitoksia Saksassa, Yhdysvalloissa ja Kiinassa. Yhtiö on edustettuna 80 maassa eri puolilla maailmaa, myös Suomessa.