Henkilöstöpalveluyritys Bolt.Works laajentaa HoReCa-alalle

Vahvasti teknologiaan nojaava henkilöstöpalveluyritys Bolt.Works laajentaa toimintaansa HoReCa-alalle. Bolt on tullut aiemmin tutuksi etenkin rakennusalalta ja teollisuudesta. Yhteistyö HoReCa-alan ensimmäisen suurasiakkaan kanssa käynnistyy syksyllä 2020.

Bolt.Worksin tavoitteena on kasvattaa liikevaihtoaan 30 prosenttia tänä vuonna. Kasvua tavoitellaan muun muassa laajentamalla HoReCa-alalle, joka on iso toimiala vuokratyön osalta.

HoReCa-laajennus on ollut Boltin tulevaisuudensuunnitelmissa, mutta se sai nyt aikaisemman startin, kun valtakunnallinen asiakas pyysi Bolt.Worksin mukaan alalle. Yhteistyö ensimmäisen alan suurasiakkaan kanssa käynnistyy syksyllä 2020.

- HoReCa-alan kokonaispotentiaali on yli 300 miljoonaa euroa ja se on kasvussa koronan jälkeenkin. Ala on nyt valtaosin muutaman ison toimijan hallussa, takana on paljon yrityskauppoja ja joustavat toimijat ovat kadonneet. Me haluamme tarjota nopeaa ja ketterää palvelua, kertoo Bolt.Worksin kehitysjohtaja ja co-founder Timo Hakkarainen.

- Aiomme olla neljän vuoden kuluessa toimialan kolmen suurimman toimijan joukossa. Tämä tarkoittaa useiden kymmenien miljoonien liikevaihtoa.

Teknologia sopii nopeaan rytmiin

Bolt.Worksin HoReCa-toimintaa vetää toimialajohtaja Kai Karrenberg, jolla on vankka tausta alalta muun muassa VMP:n toimialajohtajana.

- Olemme aktiivisesti kontaktoineet asiakkaita, ja he toivottavat uuden toimijan tervetulleeksi alalle. Asiakkaat uskovat Boltin palvelukykyyn nopeana ja ketteränä haastajana yrityksille, jotka ovat toimineet alalla pidempään, Karrenberg sanoo.

Bolt hyödyntää töiden ja tekijöiden yhdistämisessä omaa sovellustaan. Karrenberg uskoo, että Boltin teknologiaan nojaava toimintatapa sopii hyvin HoReCa-alan nopeaan rytmiin.

- Alalla on tällä hetkellä paljon työntekijöitä vapaana, ja pystymme tavoittamaan heidät nopeasti ja tehokkaasti.

Faktaa Bolt.Worksista

- Bolt.Works välittää satoja työntekijöitä viikoittain. HoReCan lisäksi se toimii rakennusteollisuudessa, logistiikassa, kiinteistönhuollossa ja raskaassa teollisuudessa.

- Toiminnan ydin on yrityksen kehittämä tekoälyteknologia, joka löytää työnantajille parhaiten sopivat osaajat tarjolla olevista työntekijöistä.

- Boltin liikevaihto kasvoi 13,7 miljoonasta noin 31 miljoonaan euroon vuonna 2019. Tänä vuonna yhtiö tavoittelee 30 prosentin liikevaihdon kasvua koronaepidemiasta huolimatta.

- Boltilla on 5000 rekisteröitynyttä asiakasta ja noin 30 000 rekisteröitynyttä työntekijää.

- Yhtiön pääkonttori on Helsingissä ja sen palveluksessa on noin 80 toimihenkilöä. Toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Hyvinkäällä, Joensuussa, Jyväskylässä, Kokkolassa, Kouvolassa, Kuopiossa, Oulussa, Seinäjoella, Tampereella, Turussa ja Vaasassa.

Timo Hakkarainen

p. 050 3666 333

timo.hakkarainen(at)bolt.works

Kai Karrenberg

kai.karrenberg(at)bolt.works

Bolt.Works on henkilöstöpalveluyritys, joka yhdistää työt ja tekijät uudella tavalla. Sekä työntekijät että työn tilaajat voivat arvioida ja suositella toisiaan. Hyville tekijöille maksetaan parempaa palkkaa ja asiakkaat saavat parempia työntekijöitä. Bolt työllistää tuhansia työntekijöitä vuosittain teollisuuden, rakentamisen, logistiikan ja kiinteistöhuollon toimialoilla ympäri Suomea. Yrityksen toimitilat sijaitsevat Helsingissä, Hyvinkäällä, Jyväskylässä, Kokkolassa, Kouvolassa, Kuopiossa, Oulussa, Seinäjoella, Tampereella, Turussa ja Vaasassa, mutta palvelemme juuri siellä missä asiakkaamme ovat.