Höyhenenohut X1 Nano on kevyin ThinkPad™ koskaan[1] – Uraauurtava ThinkPad™ X1 Fold on nyt tilattavissa

Lenovo julkistaa uuden ThinkPad-sarjan jäsenen, ThinkPad™ X1 Nanon. Kaikkien aikojen kevyin ThinkPad painaa ainoastaan 907 grammaa1, mikä vie suorituskyvyn ja keveyden yhdistelmän aivan uudelle tasolle. Lenovon ensimmäinen ThinkPad, joka perustuu Intel® Evo™ -alustaan2 ja toimii 11. sukupolven Intel® Core™ -prosessoreilla, on huippunopea ja älykäs, mutta myös akunkestoltaan erinomainen4. Kapeakehyksinen, 13 tuuman 2K-näyttö 16:10-kuvasuhteella tarjoaa laadukkaan grafiikan, ja tietokoneen neljä kaiutinta sekä neljä 360 asteen säteellä toimivaa mikrofonia parantavat audiovisuaalisia ominaisuuksia. Mukaansatempaavan käyttökokemuksen takaamiseksi X1 Nano tukee Dolby Vision- ja Dolby Atmos® -tekniikoita. WiFi 65 mahdollistaa huipputason liitettävyyden ja valinnainen 5g6 entistä paremman laajakaistan toimivuuden.

Lisäksi maailman ensimmäinen taitettava PC7, ThinkPad X1 Fold, on nyt tilattavissa. Designin ja innovaatioiden huippulaite X1 Fold on ainutlaatuinen yhdistelmä huippuunsa viritettyä kannettavuutta ja monipuolisuutta. Tämän mahdollistavat Intel Core -prosessorit Intel Hybrid -tekniikalla. Ne ovat Intelin Project Athena -innovaatio-ohjelman helmiä. X1 Foldissa on yhdistetty älypuhelimista, tableteista ja kannettavista tietokoneista tutut toiminnot yhdeksi taitettavaksi pc-laitteeksi. Valinnaisen 5g6:n avulla käyttäjä voi luottaa nopeaan, optimoituun ja turvalliseen verkkoyhteyteen, joka on viimeistelty ThinkShield-suojausominaisuuksilla. Kevyin ThinkPad koskaanAlle kilon painoinen ThinkPad X1 Nano on kaikkien aikojen kevyin ThinkPad1. Se on äärimmäisen kevyt kannettava tietokone, jossa on erinomainen suorituskyky ja näyttö, huippuluokan ääni- sekä turvallisuusominaisuudet.

• X1 Nano sisältää 11. sukupolven Intel® Core™ i7 -prosessorit, Intel Iris Xe -näytönohjaimen, eli markkinoiden parhaat prosessorit ohuille ja kevyille kannettaville tietokoneille3. Ominaisuudet kasvattavat tehokkuuden 2,7-kertaiseksi8 ja lisäävät toimiston tuottavuutta jopa 20 %9. Pelaaminen ja suoratoisto nopeutuvat yli kaksinkertaisesti10.
  • Thunderbolt™ 4 mahdollistaa nopean yhden kaapelin yhteyden virtalähteeseen, näyttöihin, tallennuslaitteisiin ja moniin muihin ulkoisiin laitteisiin.
  • X1 Nano on ensimmäinen ThinkPad, joka sisältää päivitetyn tekoälyn ja biometriset ThinkShield-suojausominaisuudet. Ominaisuuksiin kuuluvat puheentunnistus, läsnäolotunnistus ja tuttu sormenjälkitunnistin.
  • X1 Nanon voi valita joko Windows 10 Pro:lla tai Ubuntu® Linux® -käyttöjärjestelmällä, ja siinä on valinnainen 5g6.
  • 13 tuuman Dolby Vision 2K -näyttö, jonka kuvasuhde on 16:10, takaa laajan kuvakulman ja 100% sRGB kirkkauden ja väritarkkuuden. Myös kosketusnäyttövaihtoehdot ovat käytettävissä.
  • Kaiutinjärjestelmässä on neljä kaiutinta, joissa on Dolby Atmos -tuki immersiiviselle äänelle. Yhdistettynä neljään 360 asteen mikrofoniin voidaan varmistaa, että ääni kuuluu ja on selkeä puheluiden tai videokokousten aikana.

Keveys, korkea suorituskyky, laadukas näyttö, selkeä ääni ja tulevaisuuteen luotaavat liitännät tarkoittavat, että ThinkPad X1 Nano on ihanteellinen kannettava hybridityöskentelyyn. X1 Fold taas määrittelee uudelleen, mitä ajattelemme pc:istä tai miten käytämme niitä. Katso video ThinkPad X1 Nanosta tästä >>

Suuri muutos pc:iden käytössäViisi vuotta kehitetty ThinkPad X1 Fold on ensimmäinen laatuaan uudessa pc-kategoriassa, määrittäen uudelleen suhtautumisemme teknologiaan. ThinkPad X1 Fold sopeutuu uusiin etätyö-, toimisto- ja hybridityöskentelymalleihin. Tietokoneen innovaatiot edistävät luovuutta, yhteistyötä ja viihteestä nauttimista mukautuen käyttäjien erityistarpeisiin.

Inspiroiva, omaperäinen ja rohkea

ThinkPad X1 Fold ja sen lisävarusteet ovat nyt tilattavissa. Bluetooth Mini Fold -näppäimistö voidaan tallentaa ja ladata langattomasti järjestelmän sisällä, Lenovo Mod Pen -kynällä käyttäjät voivat tehdä muistiinpanoja, merkitä tai allekirjoittaa asiakirjoja. Lenovo Easel Stand helpottaa tietokoneen sijoittamista pysty- tai vaaka-asentoon työpöydällä.

"Olemme tuomassa markkinoille kaksi uskomatonta laitetta, jotka muokkaavat käyttökokemusta kotona, toimistossa tai missä tahansa työskennellessä", kertoo Christian Teismann, yrityskäyttöön tarkoitettujen pc:iden ja älylaitteiden liiketoiminnan johtaja. "Olemme ylpeitä siitä, että tarjoamme käyttäjille hybridityöskentelyyn erinomaisesti sopivat, ultrakevyet tuotteet uraauurtavalla ääni- ja videokokemuksella sekä 5g-yhteydellä.”

"Nämä innovaatiot ja pc-työskentelyn muutos pohjautuvat yhteistyöhömme Lenovon kanssa", kertoo Gregory Bryant, Intelin varatoimitusjohtaja ja Client Computing Groupin toimitusjohtaja. "ThinkPad X1 Nano ja ThinkPad X1 Fold, jotka molemmat on luotu Project Athena -innovaatio-ohjelman avulla, ovat esimerkki asemastamme pc-kehityksen kärjessä ja sitoutumisestamme parhaiden kokemusten tarjoamiseen kannettavilla tietokoneilla.3

Hallitse ja määrittele Lenovon pc-käyttökokemus loppukäyttäjille ja it-järjestelmänvalvojille

Kaikissa Think-tuotteissa on yrityskohtainen Vantage-versio, joka saa tänä syksynä päivityksen. Commercial Vantage 1.2 on yritysasiakkaille suunniteltu asiakaspuolen sovellus, joka paitsi helpottaa loppukäyttäjien laitteistoasetusten päivittämistä, myös tarjoaa ohjakset erityisesti it-järjestelmänvalvojille, joiden tehtävänä on hallinnoida yrityksen laitekantaa. Uuden päivityksen avulla asennuskoko on puolitettu ja käyttöliittymä yksinkertaistettu, jotta ominaisuuksien löytäminen on helpompaa ja nopeampaa.

Commercial Vantage mahdollistaa akun suorituskyvyn mukauttamisen sekä mikrofonin, näytön ja kameran asetusten optimoimisen. Se parantaa myös tietoturvaa havaitsemalla epäluotettavat WiFi-verkot ja automatisoimalla BIOS- ja laiteohjelmistopäivitykset. It-tukipalveluja ei tarvita, kun loppukäyttäjien järjestelmäpäivitykset ovat vain klikkauksen päässä. Commercial Vantage -palvelun avulla järjestelmänvalvojat voivat ylläpitää kaikkia Think-laitteita ja päättää, milloin ohjelmisto tarkistaa ja asentaa päivitykset. Versioon on lisätty sisäänrakennetut järjestelmänvalvojan ohjausobjektit, jotta järjestelmien päivitykset voidaan suorittaa etänä. Tämän ansiosta laitteet pysyvät ajan tasalla huolimatta siitä, että it-henkilökunnalla ei ole pääsyä fyysiseen laitteeseen.

Hinta ja saatavuus11

ThinkPad X1 Fold Windows 10:llä on tilattavissa alkaen 2499 dollarin hintaan.

ThinkPad X1 Nanon odotetaan olevan saatavilla vuoden 2020 viimeisellä vuosineljänneksellä. Hinnan arvioidaan alkavan 1399 dollarista.

Lisätietoa ja kuvamateriaalia >>

Commercial Vantage -versio 1.2 on saatavana maailmanlaajuisesti 13. lokakuuta alkaen, ja se sisältyy kaikkiin uusiin Think-tuotteisiin ilman lisäkustannuksia. Samana päivänä nykyiset Think-tuotemerkin asiakkaat voivat myös ladata uusimman version Microsoft-kaupasta ja Lenovon tukisivustolta.

Lisätietoja osoitteessa http://www.lenovo.com/think/.

Hanna Schneider
Viestintätoimisto Manifesto
+358 (0)40 93 48 121
hanna.schneider@manifesto.fi

Lenovo
Lenovo on 50 miljardin Yhdysvaltain dollarin kokoinen globaali yritys, jolla on 63 000 työntekijää ja joka toimii 180 markkinoilla ympäri maailman. Lenovon rohkea visio on tarjota kaikille älykkäämpää teknologiaa. Kehitämme maailmaa muuttavia teknologioita, jotka rakentavat osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa. Suunnittelemalla ja rakentamalla maailman kattavimman älylaitteiden tuotevalikoiman olemme myös johtamassa älykästä transformaatiota. Pyrimme luomaan parempia kokemuksia ja mahdollisuuksia miljoonille asiakkaille ympäri maailman. Lisätietoja Lenovosta: https://www.lenovo.com/fi/fi/about. Seuraa meitä: LinkedIn, Facebook, Twitter, YouTubeInstagramWeibo.

1 Perustuu Lenovon sisäiseen tutkimukseen kaikista ThinkPad-malleista, joita joko IBM tai Lenovo on valmistanut maailmanlaajuisesti vuodesta 1992.
2
X1 Nano on osa Intelin Project Athena -innovaatio-ohjelmaa, ja sen odotetaan olevan ensimmäinen ThinkPad, joka perustuu Intel® Evo ™ -alustaan ja jota tukevat 11. sukupolven Intel® Core ™ -prosessorit.
3 Lähde: Intel. Alan vertailuarvon ja edustavien käyttöoppaiden mittaus ja 11. sukupolven Intel® Core ™ i7 -prosessorien testaus ja ainutlaatuiset ominaisuudet, jotka on kehitetty osana Intelin kattavaa kannettavien tietokoneiden Project Athena -innovaatio-ohjelmaa, testattiin, mitattiin ja varmennettiin premium-määritysten ja avainominaisuuksien mukaan. Lisätietoja suorituskyvystä ja vertailutuloksista on osoitteessa www.intel.com/Evo.
4 Akun kesto vaihtelee ja riippuu useista tekijöistä, kuten tuotteen kokoonpanosta ja käytöstä, ohjelmistosta, käyttöolosuhteista, langattomasta toiminnasta, virranhallinta-asetuksista, näytön kirkkaudesta ja muista tekijöistä.
5
Vaatii erikseen ostetun Wi-Fi-reitittimen ja -suunnitelman, joka voi vaihdella sijainnin mukaan. Lisäehtoja ja/tai maksuja sovelletaan. Wi-Fi 6 -nopeus on tyypillisesti jopa 9,6 Gbps verrattuna Wi-Fi 5 -nopeuteen, jonka nopeus on jopa 3,5 Gbps. Yhteyden nopeudet vaihtelevat sijainnin, ympäristön, verkko-olosuhteiden ja muiden tekijöiden mukaan
6 Edellyttää 5g-verkkopalvelua ja erikseen ostettua matkapuhelinverkon datapakettia, joka voi vaihdella sijainnin mukaan. Lisäehtoja ja / tai maksuja sovelletaan. Yhteyden nopeudet vaihtelevat sijainnin, ympäristön, verkko-olosuhteiden ja muiden tekijöiden mukaan.
7 Perustuu Lenovon kesäkuussa 2020 tekemään tutkimukseen tietokoneista, joita suurimmat PC-valmistajat myyvät yli miljoona yksikköä maailmanlaajuisesti vuosittain.
8
Lähde: Intel. Mitattu Content Creation: Photo Editing -käytössä. Lisätietoja suorituskyvystä ja vertailutuloksista on osoitteessa  www.intel.com/11thgen
9 Lähde: Intel. Mitattuna Microsoft Office 365 -käytöllä. Lisätietoja suorituskyvystä ja vertailutuloksista on osoitteessa www.intel.com/11thgen
10 Lähde: Intel. Peli- ja striimauskäytön mukaan mitattuna. Lisätietoja suorituskyvystä ja vertailutuloksista on osoitteessa www.intel.com/11thgen
11 Hinnat eivät sisällä veroja, toimituskuluja tai optioita ja voivat muuttua ilman erillistä ilmoitusta; muita ehtoja sovelletaan. Jälleenmyyjän hinnat voivat vaihdella. Päivämäärät voivat vaihdella maantieteellisesti, ja tuotteita voi olla saatavilla vain tietyillä markkinoilla. Kaikki tarjoukset saatavuuden mukaan. Lenovo pidättää oikeuden muuttaa tuotetarjontaa, ominaisuuksia ja teknisiä tietoja milloin tahansa ilman erillistä ilmoitusta.

LENOVO, YOGA, THINKBOOK, THINKVISION ja THINKPAD ovat Lenovon tavaramerkkejä. Intel, Intel Core, Intel EVO, Intel Iris ja Thunderbolt ovat Intel Corporationin tai sen tytäryhtiöiden tavaramerkkejä Yhdysvalloissa ja / tai muissa maissa. AMD ja RYZEN ovat Advanced Micro Devices, Inc: n tavaramerkkejä. NVIDIA on NVIDIA Corporationin tavaramerkki. TÜV on TÜV Rheinland Groupin rekisteröity tavaramerkki. EYESAFE on Healthe LLC: n rekisteröity tavaramerkki. WINDOWS on Microsoft Corporationin tavaramerkki. USB Type-C® ja USB-C® ovat USB Implementers Forumin rekisteröityjä tavaramerkkejä. Kaikki muut tavaramerkit ovat omistajiensa omaisuutta. ©2020, Lenovo Group Limited.