Innostava yrityskulttuuri siivittää Solitan nopeaa kasvua

Solita jälleen yksi Suomen parhaita työpaikkoja Great Place to Work 2014 -tutkimuksessa

6.2.2015 – Solita valittiin jälleen yhdeksi Suomen parhaista työpaikoista tämän vuoden Great Place to Work -tutkimuksessa. Sijalle 6 sijoittunut Solita kasvoi viime vuonna vahvasti: uusia osaajia palkattiin yli 100. Solita avasi hiljattain myös kolmannen toimipisteensä Ouluun, Tampereen ja Helsingin rinnalle. Kasvun mahdollistivat hyvä yrityskulttuuri ja koko henkilöstön yhtenäinen arvopohja.

”Solitan kasvu on perustunut vahvasti hyvälle yrityskulttuurille, jota vaalimme huolella. Olemme onnistuneet palkkaamaan ihmisiä, jotka jakavat yhteiset arvomme: välittämisen, rohkeuden ja intohimon”, toteaa Solitan yrityskulttuurista ja osaamisista vastaava johtaja Jonne Seppä. ”Olen hyvin ylpeä ja iloinen, että sijoitumme tänäkin vuonna Great Place to Work -tutkimuksessa Suomen parhaiden työpaikkojen kärkisijoille. Tutkimuksessa meille on tärkeintä se, mitä itse opimme ja miten voimme sen avulla kehittää Solitaa työpaikkana entistäkin paremmaksi”, Jonne Seppä korostaa.

Solitassa tutkimuksesta saatu palaute käydään yhdessä läpi omissa tiimeissä ja henkilökuntaa halutaan rohkaista avoimuuteen. Samalla halutaan herättää myös keskustelua sekä parhaiden käytäntöjen jakamista koko yrityksen väelle. Solitan kehittäminen nähdään kaikkien yhteisenä tehtävänä.

Solitalaiset tekivät Great Place to Work -tutkimuksen tulosten tiimoilta tänä vuonna esimerkiksi videoita, joissa käydään läpi, mikä omassa tiimissä on hyvää, mitä tulisi korjata ja mihin tulisi kiinnittää enemmän huomiota. Lisäksi tiimit kokosivat ideoita, millaisin toimenpitein esille tulleita haasteita ratkotaan.

”Haluamme, että meillä kaikilla on avoin keskusteluyhteys johtoporrasta myöten, ja että asioista voidaan puhua niiden oikeilla nimillä titteleistä välittämättä. Näin voimme kehittyä entistäkin paremmiksi ja syventää keskinäistä luottamustamme entisestään. Myös yhteisten onnistumisten juhliminen on tärkeää, eikä sitä pidä unohtaa kovankaan kiireen keskellä”, Seppä sanoo.

Solitan tulokset GPTW-tutkimuksessa säilyivät kautta linjan erinomaisen hyvinä. Erityisesti henkilöstö arvostaa välittämisen kulttuuria ja intohimoista asennetta työhön. Solitalaiset kuvailivat työpaikkaansa GPTW-tutkimuksen henkilöstökyselyn avoimissa kommenteissa mm. näin:

”Ihmiset luovat tästä hyvän työpaikan.”

”Rentous, voi rehellisesti olla oma itsensä.”

”Ihmisten jatkuva intohimo tehdä hyvää työtä ja jatkuvasti parantaa koko yrityksen tekemistä. Jos jotain kokeillaan ja se toimii, voidaan toimintatapoja vaihtaa työntekijöiden aloitteesta. On hienoa, että voimme itse vaikuttaa ja jakaa kokemuksiamme!

”En ole nähnyt näin vahvaa välittämisen kulttuuri missään muualla ja se tekee Solitasta erityisen työpaikan. Ihmisiä ei nähdä vain työntekijöinä, vaan jokainen on yksilö, jolla on myös oma elämä, heikkoudet ja vahvuudet.”

Great Place to Work eli Suomen parhaat työpaikat 2015 -tutkimuksessa selvitetään osallistuvien organisaatioiden työntekijöiden kokemukset työpaikastaan sekä arvioidaan organisaatioiden keskeisimmät johtamiskäytännöt. Tutkimuksen pisteytyksestä 2/3 koostuu työntekijöiden kokemuksesta ja 1/3 johtamiskäytännöistä. Great Place to Workin tutkimukseen osallistui viime vuonna Suomessa ennätykselliset 153 organisaatiota, jotka työllistivät noin 46 000 työntekijää.

Jonne Seppä, johtaja, kulttuuri ja osaamiset, Solita Oy
p. 040 8441 892, jonne.seppa(at)solita.fi

Solita on digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijayritys. Olemme asiakkaidemme matkaopas muuttuvassa maailmassa. Luomme uutta liiketoimintaa ja palveluja yrityksille ja julkishallinnolle yhdistämällä teknologian, liiketoimintaprosessit ja sisällöt uudella tavalla. Solita tuottaa digitaalisia ratkaisuja ja verkkopalveluita sähköiseen liiketoimintaan ja asiointiin sekä tiedolla johtamiseen. Vuonna 1996 perustettu Solita on kasvuyritys, joka on kasvanut kannattavasti yli 20 prosentin vuosivauhtia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 30,5 miljoonaa euroa. Solita työllistää yli 300 digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijaa Helsingissä, Tampereella ja Oulussa. www.solita.fi