Kaikille suomalaisille maksuton identiteettivakuutus – MySafety Oy osallistuu koronatalkoisiin

Viime viikkoina muun muassa Suomen poliisi ja Euroopan poliisivirasto Europol ovat varoittaneet lisääntyvistä rikoksista, joissa on varastettu muun muassa henkilötietoja koronakriisiä hyväksikäyttäen. Näissä tapauksissa on kyse identiteettivarkaudesta(*. Europolin arvion mukaan pelkästään korona-aiheisia verkkosivustoja on luotu Euroopassa yli 30 000, joista puolet on petollisia. Sivustoilla kalastellaan esimerkiksi ihmisten henkilötietoja. Huijaussivustoja on myös suomen kielellä.

”Identiteettivarkaudet ovat jo yksi yleisimmistä rikoksista Suomessa, mutta maailmanlaajuisen pandemian aikana rikokset voivat lisääntyä huomattavasti”, sanoo mySafety Oy:n toimitusjohtaja Niclas Fagerlund. ”Identiteetin suojaaminen on ydinosaamistamme ja tarjoamalla Identiteettivakuutusta maksutta, pyrimme kantamaan kortemme kekoon tässä yhteiskunnallisessa kriisissä”, jatkaa Fagerlund.

Pandemiakolikon kaksi puolta

Moni yksityishenkilö auttaa ikääntyneitä ja karanteenissa olevia ihmisiä. Suomalaiset yritykset osallistuvat kriisitalkoisiin tarjoamalla maksuttomia tuotteita, palveluita, kuljetusapua, muuta tukea tai esimerkiksi vuokravapautta yrityksille. Valitettavasti kriisin toisena puolena on nähty yllä mainittujen valesivustojen lisäksi huijausyrityksiä, kuten koteja kiertäviä valekoronatarkastajia ja etätyöskentelybuumiin iskeviä vale-it-tukihenkilöitä.

Koska identiteettivarkaat ja muut rikolliset ovat nyt sankoin joukoin liikkeellä, mySafety osallistuu koronatalkoisiin tarjoten kaikille suomalaisille kolmen kuukauden maksuttoman identiteettivakuutuksen. Vakuutukseen kuuluu henkilötunnuksen ja sähköpostiosoitteiden monitorointipalvelu, henkilökohtainen tuki aiheettomien laskujen ja luottojen kiistämiseen ja luottokiellon asettamiseen sekä luottokorttien ja puhelinliittymien kuolettamiseen. Lisäksi palvelu sisältää vahingonkorvauksen identiteettivarkauteen liittyvistä taloudellisista menetyksistä 20 000 euroon asti. Palvelu sisältää henkilökohtaisen 24/7-tuen puhelinsoiton päässä.

Maksuton kolmen kuukauden kokeilujakso päättyy automaattisesti kolmen kuukauden jälkeen, eikä se velvoita jatkotilaukseen. Tarjous on voimassa uusille asiakkaille 30.5.2020 asti. Vakuutuksenottajan tulee olla 18-vuotias.

Lisätietoja, usein kysytyt kysymykset ja maksuton Identiteettivakuutus ovat saatavilla täällä.

*)Identiteettivarkaus tarkoittaa toisen ihmisen henkilötietojen, kuten nimen, osoitteen tai puhelinnumeron oikeudetonta käyttöä.

Lisätietoja antaa:

Niclas Fagerlund, toimitusjohtaja, mySafety Oy
p. 050 31 50 207, niclas.fagerlund@mysafety.fi

MySafety on paikallisesti palveleva ihmisen ja yrityksen turva verkon rikoksia vastaan. Tarjoamme Suomen kattavimmat vakuutuspalvelut verkossa tapahtuvien rikosten ennaltaehkäisyyn ja seurausten minimoimiseen. Toimipisteemme sijaitsevat Helsingin Vallilassa ja Kuopiossa ja asiakkaitamme palvelee noin 50 asiantuntijaa. Konsernin pääkonttori on Ruotsissa, jossa yritys on toiminut vuodesta 1999. Suomessa olemme toimineet vuodesta 2008. Lisätietoja osoitteesta www.mysafety.fi.