Kotimaisen Familonin Muumi-peitteet ja -tyynyt ovat tutkitusti turvallisia myös pieneen petiin

Lapset vauvasta teini-ikään tarvitsevat oikeankokoiset vuodevaatteet, jotka takaavat tasapainoiset ja kehitystä tukevat yöunet. Kotimaisen Familonin lapsille ja nuorille suunnatusta valikoimasta löytyvät sopivat hyvän unen tuotteet eri kasvuvaiheisiin.  Tämän kevään valloittavat uutuudet, Familon Muumiystävät -peitteet ja -tyynyt, lanseerataan Tove 100 -juhlavuoden kunniaksi.

Hyvät yöunet tukevat lasten ja nuorten tervettä kasvua. Ei siis ole yhdentekevää, minkälainen tyyny, peite ja patja löytyvät lapsen sängystä. Silti noin puolet suomalaisista (48 %) kertoo olevansa epätietoisia petivaatteidensa alkuperästä. Tuotteiden kotimaisuus on kuitenkin tärkeää suomalaisille, sillä yli kolmasosa (34 %) valitsisi sänkyynsä aina mieluiten kotimaisen tuotteen.*

Familonin kotimaisiin laatutuotteisiin voi luottaa myös lasten vuoteessa. Familon on tehnyt kymmeniä vuosia tutkimusta ja tuotekehitystä, ja sen tuotteita on kehitetty yhteistyössä Allergia- ja Astmaliiton kanssa. Allergiatunnus® takaa tuotteen sopivuuden myös kaikkein herkimmille ja perheen pienimmille. Familonin ihastuttavat Muumi-tuotteet saattelevat perheen pienimmät hyvillä mielin unten maille.

Lapset tarvitsevat oikeankorkuisen tyynyn

Eri-ikäiset lapset tarvitsevat oman, oikeankorkuisen tyynyn, joka tukee päätä ja niska-hartia-aluetta yön aikana. Noin vuoden ikäinen lapsi voi alkaa käyttää ohutta vauvantyynyä, joka kannattaa vaihtaa lastentyynyyn 2−3-vuotiaalle. Kouluikäiselle lapselle sopii jo normaalinkokoinen, matala tyyny. Tyyny tulisi pestä 60 asteessa vähintään 3−4 kertaa vuodessa, lastentyynyjä voi pestä tarvittaessa useamminkin.

Myös peitteen on oltava lapselle oikeankokoinen sekä vuodenaikaan sopiva. Familonin valikoimasta löytyy lapsille suunnattuja pehmeitä peitteitä, jotka ovat helppohoitoisia ja konepestäviä.

Familon mukana Tove Janssonin juhlavuodessa – Muumiystävät valloittavat peitteissä ja tyynyissä

Familon juhlistaa taiteilija Tove Janssonin 100-vuotisjuhlavuotta tuomalla mallistoonsa ihastuttavat Muumiystävät-tyynyt ja -peitteet. Nämä hurmaavat vuodevaatteet ovat saatavilla vain juhlavuoden ajan ja vievät pienet ja isommatkin nukkujat makoisille unille Muumien seurassa. Familon Muumiystävät -tyynyt ja -peitteet ovat saatavilla pirteänä keltaisena lasten koossa ja hillittynä harmaana nuorellekin sopivassa aikuisten koossa.

Kaikki Familonin Muumi-peitteet ja -tyynyt on suunniteltu Tove Janssonin alkuperäispiirustusten pohjalta ja ne ovat aitoja ©Moomin Characters™ -lisenssituotteita.

Hinnat: Familon Muumiystävät -lastentyyny, 35x55 cm, 20 euroa, Familon Muumiystävät -tyyny, 50x60 cm, 24 euroa, Familon Muumiystävät -lastenpeite, 115x150cm, 46 euroa, Familon Muumiystävät -peite, 150x200 cm, 69 euroa

Familon Tarumuumi -peitteet ja -tyynyt vievät myös kaikkein pienimmät satumaisille unille

Herttaiset Familon Tarumuumi -peitteet ja -tyynyt tuudittavat jo vauvaikäiset unten maille. Tarumuumi-peite ja -tyyny ovat ihanteellinen valinta vauvan vuoteeseen, sillä ne ovat helppohoitoisia ja kestävät toistuvaakin konepesua hyvin. Vauvaikäisen tyyny ja peite myydään setissä, joka sisältää vauvan tyynyn ja pienen peitteen.

Familon Tarumuumi -tuotteet johdattelevat myös leikki-ikäiset Muumi-fanit satumaisiin seikkailu-uniin. Lasten Tarumuumi-tyyny on matala, ja lapsi voi vaihtaa siihen noin 2-3-vuotiaana. Tarumuumi-lastenpeite on lämmin ja pehmeä unikaveri leikki-ikäisille. Värivaihtoehdot sekä vauvaikäisten että lasten Tarumuumi-peitteissä ja -tyynyissä ovat vaaleansininen ja vaaleanpunainen.

Sekä Muumiystävät- että Tarumuumi-peitteet ja -tyynyt ovat saaneet Allergiatunnuksen® käyttöoikeuden.

Hinnat: Familon Tarumuumi -vauvansetti (sis. vauvantyyny 35x45 cm ja vauvanpeite 80x120 cm) 47 euroa, Familon Tarumuumi -lastentyyny, 35x55 cm, 20 euroa, Familon Tarumuumi -lastenpeite, 115x150cm, 46 euroa

*) Tulokset käyvät ilmi tutkimusyhtiö CINT:n Familonille syyskuussa 2013 tekemästä tutkimuksesta, johon vastasi 1 014 suomalaista 18−70-vuotiasta.

Tiia Antila, tuoteryhmäjohtaja, Familon

p. 020 721 3306, sähköposti: tiia.antila@finlayson.fi

www.familon.fi

Tuotetiedot:

Familon-peitteet ja -tyynyt: Mailis Linnola, mallistopäällikkö

p. 020 721 3611, sähköposti: mailis.linnola@finlayson.fi

Familonin kuva- ja kuvauslainapyynnöt:

Kaisa Neittaanmäki, Viestintätoimisto Manifesto

p. 050 347 7744 tai sähköposti kaisa.neittaanmaki@manifesto.fi

Tiedotteeseen liittyvät kuvat ovat ladattavissa suoraan osoitteesta:

Familon valmistaa kotimaisia hyvän unen laatutuotteita vaalien Finlaysonin perinteikästä yrityskulttuuria. Finlayson on ollut vuodesta 1820 suomalainen tekstiilialan edelläkävijä, joka suunnittelee ja valmistaa korkealaatuisia sisustustekstiilejä sekä nukkumiseen liittyviä tuotteita Finlayson- ja Familon-tuotemerkin alla. Finlaysonilla on yhteensä 22 omaa myymälää, tehtaanmyymälää ja shop-in-shopia Suomessa, Venäjällä ja Baltiassa. Familonin tuotteet valmistetaan Suomessa ja ne on kehitetty yhteistyössä Allergia- ja Astmaliiton kanssa. Finlayson Oy:n palveluksessa vuonna 2013 oli noin 270 henkilöä ja konsernin liikevaihto oli noin 45 miljoonaa euroa.

FAMILON – UNTEN MAILTA