Kungfu Kitchen yhdistää taidokkaasti eri mantereiden ruokakulttuureja

Helsingin uusimmassa ravintolassa Kungfu Kitchenissä ei säästellä asenteessa eikä makunautinnoissa. Cross kitchen -ravintolan makumaailmassa eurooppalainen bistro ja pohjois-amerikkalainen diner kohtaavat rohkeasti ja ennakkoluulottomasti aasialaiset katukuppilat.

Kungfu Kitchen on vuoden 2014 Masterchef -voittaja Miro Kurvisen uusi ja kunnianhimoinen ravintola, joka avaa ovensa vappuna 2017 täysin saneeratussa Haikara-korttelissa Lönnrotinkatu 18:ssa. Kurvisen filosofian mukaan ravintolassa yhdistyvät luovasti ja ennakkoluulottomasti aasialaisia makuja, amerikkalaista barbecue-kulttuuria ja skandinaavisia raaka-aineita modernilla ja raikkaalla tavalla.

­– Panostamme aitoihin, laadukkaisiin ja terveellisiin raaka-aineisiin, ja annokset ovat reiluja makua ja visuaalisuutta unohtamatta, kertoo Kurvinen.

Ravintola tarjoaa upeat puitteet kulinaarisiin elämyksiin niin yksityis- kuin yritysasiakkaillekin. Kesäksi Haikaran korttelin sisäpihalle aukeaa tunnelmallinen ja rento Kungfu Garden, jossa puuhiiligrilli luo täydellisen ympäristön urbaaniin herkutteluun ja hauskanpitoon.

Keittiössä huipputiimi Miro Kurvinen ja Mika Reijonen

Kurvisen lisäksi keittiömestarina toimii pitkän linjan keittiöammattilainen Mika Reijonen. Reijonen on työskennellyt vuosien saatossa useissa helsinkiläisissä huippuravintoloissa kuten Ravintola Torni, Havis, Savoy ja Chez Dominic.

­– Keittiössämme huippukokit päästetään toden teolla irti ja luvassa on paljon kulinaarista hulluttelua. Tavoitteenamme on, että asiakkaat saavat kokea, miltä huippukokkien kunnianhimoinen hauskanpito maistuu, Kurvinen sanoo.

– Ravintolan nimi kuvaa asennettamme. Kungfu on taitolaji, joka vaatii vuosien pitkäjänteistä ja kärsivällistä harjoittelemista ja itsensä kehittämistä. Kungfu Kitchenissä ruoanlaittoon asennoidutaan samalla intohimolla.

Neljän vuoden unelma omasta ravintolasta toteutuu

Miro Kurvinen on haaveillut omasta ravintolasta siitä lähtien, kun hän voitti Masterchef-kilpailun vuonna 2014.

– Kolme vuotta olen suunnitellut ja kehitellyt ravintolan konseptia, ja nyt vihdoin kaikki palaset loksahtivat paikoilleen. Avajaisviikolla järjestämämme vappubrunssi on jo täyteen buukattu. Odotan myös innolla Kungfu Garden -terassin avajaisia, kun hiiligrillit päräytetään käyntiin ensimmäistä kertaa, Kurvinen kertoo.

Masterchef-kilpailun jälkeen Kurvinen on toiminut Tony’s Delin toimitusjohtajana.

Miro Kurvinen, p. 040 848 6125, sähköposti miro@kungfukitchen.fi

Kungfukitchen.fi  |  Facebook  |  Pöytävaraukset