Lappeenrannan elokuvatarjonta kasvaa merkittävästi Finnkino Strandin myötä

Finnkino avaa keskiviikkona 30. syyskuuta Lappeenrantaan IsoKristiina-kauppakeskukseen järjestyksessä 15. elokuvateatterinsa Suomessa. Finnkino Strandin myötä elokuvasalien määrä ja ohjelmiston tarjonta kasvavat Lappeenrannassa merkittävästi: Strand tarjoaa neljässä salissa yli 100 näytöstä viikkotasolla mukaan lukien maailmanluokan ensi-illat. Elokuvien lisäksi tarjolla on oopperaa, balettinäytöksiä sekä muita erikoisesityksiä, kuten konsertteja.

– Olen todella ylpeä saadessani avata Finnkinon viidennentoista elokuvateatterin Lappeenrantaan. Tavoitteenamme on olla Euroopan intohimoisin, luovin ja houkuttelevin elokuvateatteriketju ja se näkyy myös Lappeenrannassa, jossa olemme panostaneet erityisesti asiakaskokemukseen. Lappeenrannan elokuvatarjonta tulee olemaan totuttua runsaampi ja monipuolisempi, kun Finnkino Strandiin mahtuu neljän salin myötä enemmän leffoja, sanoo Finnkinossa keväällä toimitusjohtajana aloittanut Veronica Lindholm.

Finnkino Strandin ohjelmisto tulee olemaan avajaisista alkaen runsas, ja ensi-iltojen määrä sekä valikoima Lappeenrannassa kasvavat aikaisempaan verrattuna. Maailmanluokan ensi-iltoja näytetään samana päivänä kuin Hollywoodissa. Avajaispäivänä 30.9. ohjelmistossa ovat muun muassa Yksin Marssissa 3D (maailman ensi-ilta) sekä ennakkonäytöksessä Straight Outta Compton ja Onnelin ja Annelin talvi. Avajaisviikolla ensi-illassa ovat esimerkiksi Napapiirin Sankarit 2, Marnie - tyttö ikkunassa sekä Ooppera - trubaduuri. Koko avajaisviikon ohjelmistoon voi tutustua täällä*.

Ohjelmistossa on tarjolla niin komediaa, jännitystä, draamaa, koko perheen animaatioita, toimintaa, kotimaista elokuvaa, musiikkielokuvia, dokumenttia, seikkailua kuin sci-fiäkin. Finnkino huomioi myös eri kuluttajaryhmät tarjoomassaan; luvassa on vauvakinoa tuoreille vanhemmille, lasten sunnuntainäytöksiä koko perheelle sekä päivänäytöksiä koululaisille, vuorotyöläisille ja vapaapäivän viettäjille.

Finnkino Strand tarjoaa muutakin kuin elokuvia

Elokuvatarjonnan lisäksi Lappeenrannassa tullaan kokemaan erilaisia event cinema -kokemuksia. Finnkino Strand tarjoaa muun muassa oopperaa maailman huipulta; ohjelmistossa on yhden maailman arvostetuimman ooppera-talon, New York Metropolitan Operan esityksiä. Lisäksi tarjolla on Bolshoi balettipyhätön näytöksiä Moskovasta sekä muita erikoisesityksiä, kuten konsertteja.

– Finnkinon kaltaista toimijaa on kaivattu Lappeenrantaan jo pitkään ja toivotammekin nyt vihdoin lappeenrantalaiset tervetulleeksi Finnkino Strandiin. Näillä penkeillä on tarkoitus viihtyä ja nauttia, nauraa ja itkeä sekä jakaa unohtumattomia elämyksiä ystäviensä kanssa. Tavoitteenamme on rakentaa Finnkino Strandista kaupunkiolohuone, jonne kuka tahansa voi tulla viihtymään, kertoo Malla Sévon, lappeenrannasta kotoisin oleva Finnkino Strandin teatteripäällikkö.

Neljällä salilla ja modernilla 4K-tekniikalla varusteltu Finnkino Strand lupaa lappeenrantalaisille ennennäkemättömiä, korkealaatuisia elokuvaelämyksiä. Uuden elokuvateatterin jokaisessa salissa on porrastettu katsomo, ylelliset ja leveät leffapenkit isoine jalkatiloineen sekä hulppean kokoiset valkokankaat - isoimmassa salissa yli 100 neliön valkokangas. Uutta Lappeenrannassa on myös se, että elokuvaliput saa jatkossa mobiililippuna kännykkään perinteisen teatterin lippukassan lisäksi.

Painokelpoisia kuvia uudesta Finnkino Strandista voi ladata täältä: http://we.tl/qoQzCofIl9.

Veronica Lindholm, toimitusjohtaja, Finnkino Oy
puh. 040 676 3443, sähköposti:
veronica.lindholm@finnkino.fi

Malla Sévon, teatteripäällikkö, Finnkino Strand
puh.
040 184 9177, sähköposti: malla.sevon@finnkino.fi

Finnkino on Suomen suurin elokuvateatteriketju, joka myös maahantuo ja levittää elokuvia. Finnkino toimii yhdellätoista paikkakunnalla, joissa on yhteensä 15 elokuvateatteria ja 100 salia. Finnkino kuuluu pohjoismaiden ja Baltian suurimpaan elokuvateatteriketjuun Nordic Cinema Group AB:hen, jonka omistavat Bridgepoint ja Bonnier.

www.finnkino.fi || www.nordiccinemagroup.com

*http://www.finnkino.fi/news/lappeenrannan_avajaiset/