Lauri Seppälä nimitetty Solitan asiakkuusjohtajaksi

DI Lauri Seppälä (46) on nimitetty it-palveluyritys Solitan asiakkuusjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi 31.10.2011 alkaen. Seppälällä on useiden vuosien kokemus yritysvalmennuksesta sekä myynnin kehittämisestä ja johtamisesta muun muassa Mercuri Internationalista, jossa hän on viimeksi työskennellyt seniorikonsulttina ja asiakkuusjohtajana.

Uudessa tehtävässään Seppälä vastaa Solitan myynnin ja asiakkuuksien kehittämisestä sekä markkinoinnista ja viestinnästä. ”Haluamme olla asiakkaan paras kumppani informaation hyödyntämisessä”, sanoo Solitan toimitusjohtaja Jari Niska. ”Asiakas odottaa meiltä näkemyksiä, joita ei voi syntyä ilman heidän liiketoimintansa syvällistä ymmärtämistä. Asiakastyö on muuttunut luonteeltaan konsultoivammaksi, jolloin pitkäjänteisten suhteiden rakentaminen ja ylläpitäminen on entistäkin tärkeämpää. Olen iloinen, että saimme Laurin asiakkuustiimimme johtoon. Olemme tehneet yhteistyötä jo aiemmin, joten Lauri tuntee meidät hyvin. Uskon, että hän pystyy vahvalla kokemuksellaan ja energisellä otteellaan kehittämään asiakastyötämme ja sitä kautta tukemaan kasvustrategiaamme”, Niska jatkaa.

Lauri Seppälä siirtyi Solitalle Mercuri Internationalista, jossa hän toimi seniorikonsulttina ja asiakkuusjohtajana vastaten myös ict-toimialasta. Seppälä on työskennellyt yritysten ylimmän johdon valmentajana erilaisissa muutosjohtamisen sekä myynnin kehittämisen hankkeissa. Lauri Seppälän työhistoria kattaa it-alan monipuolisesti aina systeemisuunnittelijasta johtotehtäviin asti.

”Viime kädessä asiakas ratkaisee Solitan menestyksen”, sanoo Lauri Seppälä. ”Mielestäni meillä on oivallettu hyvän asiakastyön ydin, ja meillä on hyvä tiimi kasassa. Solitalaisilla on asenne kohdallaan ja asiakkaista välitetään. Jotta pysymme kilpailukykyisinä ja pystymme tarjoamaan ylivertaisia asiakaskokemuksia, on meidän oltava yhä ennakoivampia suhteessa asiakkaiden tarpeisiin. On hienoa päästä mukaan rakentamaan tätä kasvutarinaa. Solitalla on vaikuttava lista asiakkuuksia niin yksityiseltä kuin julkiseltakin sektorilta, ja haluamme palvella heitä entistä paremmin.”

Solita Oy, toimitusjohtaja Jari Niska, puh. 040 5246 400, jari.niska(at)solita.fi

Solita Oy

Solita Oy on vaativiin tietojärjestelmäratkaisuihin ja IT-asiantuntijapalveluihin erikoistunut suomalainen yritys. Keskeisiä palveluita ovat asiakaskohtaiset ohjelmistoratkaisut, sähköisen liiketoiminnan sekä tiedolla johtamisen ratkaisut. Solitan asiakkaina on merkittäviä suomalaisia yrityksiä ja julkishallinnon organisaatioita kuten Ilmatieteen laitos, Liikennevirasto, Maanmittauslaitos, Nokian Renkaat, Rautakirja Oy Lehtipiste, Sponda ja SPR Veripalvelu. Vuoden 2011 ennustettu liikevaihto on 21 miljoonaa euroa. Yhtiö on perustettu 1996, ja sillä on Helsingissä ja Tampereella 190 työntekijää. www.solita.fi