Lenovo julkistaa uuden ennakoivan SaaS-palvelun älykkäämpään PC-kaluston hallintaan

Lenovo Device Intelligence -työkalu tarjoaa yritykselle ennakoivasti ja proaktiivisesti tietoa, jonka avulla laitteisto- ja järjestelmäongelmat voidaan tunnistaa ja korjata ennen niiden ilmenemistä.

Uusimman Software as a Service (SaaS) -palvelun myötä Lenovo™ ottaa haltuun digitaalisen käyttökokemuksen monitoroinnin. Lenovo Device Intelligence, pilvipohjainen SaaS-palvelu, auttaa paitsi PC-ongelmien diagnosoinnissa myös järjestelmävikojen tunnistamisessa ennaltaehkäisevästi.

Työkalu on kehitetty IT-järjestelmänvalvojille, jotka hallinnoivat työntekijöiden PC-kalustoa. Se valvoo Lenovo Think -merkkisten kannettavien sekä muiden valmistajien tietokoneiden kuntoa ja suorituskykyä. Tekoälyä ja koneoppimista hyödyntämällä se tarjoaa IT-järjestelmänvalvojille ennakoivaa tietoa laitteista sekä suosittelee tarvittavia korjaustoimenpiteitä. Näin ongelmat saadaan ratkaistua nopeammin. Samalla kohennetaan työntekijöiden digitaalista kokemusta.

Lukuisten tietokoneiden hallinta voi olla haastavaa varsinkin etätyön yleistyessä. Erityisesti yleisten teknisten ongelmien tunnistaminen, diagnosoiminen ja ratkaiseminen on tällöin haastavaa ja aikaa vievää. Tietokoneiden määrä ja hajautuneisuus muodostavat esteen ongelmien nopeaan ratkaisemiseen, mikä heikentää työntekijöiden digitaalista kokemusta.

Techaislen syyskuussa julkistaman tutkimuksen mukaan IT-henkilöstön ajasta 77 % kuluu ylläpitoon ja tukeen. Puolet vastaajista kokee, ettei heidän tiimeillään ole riittävästi resursseja tunnistaa ja ratkaista ongelmia nopeasti. Lenovo Device Intelligence -työkalu pureutuu suoraan tähän kipupisteeseen. Se vähentää seisokkeja, lisää työntekijöiden tuottavuutta sekä auttaa IT-henkilöstöä tunnistamaan ja ratkaisemaan mahdolliset ongelmat nopeasti.

Ongelmien tunnistamisessa Lenovo Device Intelligence hyödyntää koneoppimista. Pilvessä ja tietokoneella toimivat mallit analysoivat telemetriatietoja ja tunnistavat ennalta ne tekijät, jotka voivat aiheuttaa yleisiä teknisiä ongelmia. Näitä ovat paitsi laitteistoviat myös monimutkaisemmat systeemiset ongelmat, jotka voivat johtaa suorituskyvyn heikkenemiseen, järjestelmän hidastumiseen tai jopa pelätyn sinisen kuolemanruudun ilmestymiseen.

Tiedot ovat helposti luettavissa hallintapaneelista, joka näyttää, missä kunnossa jokainen yksittäinen tietokone ja toisaalta kalusto kokonaisuudessaan ovat. Näin koko kaluston kunto on yhdellä silmäyksellä nähtävissä. Lenovo Device Intelligence määrittää kunkin tunnistetun ongelman vakavuustason, mikä auttaa IT-järjestelmänvalvojia tekemään tietoon pohjautuvia päätöksiä kiireellisimmistä työtehtävistä.

Tiukkojen tietoturvasäännösten mukaisesti kaikki asiakastiedot suojataan ja tallennetaan tietoturvalliseen pilvipalveluun. Lisäksi jokaisen yksittäisen tietokoneen kuntotiedot ovat salattuja ja tallennetaan erilliseen tietokantaan, johon pääsy on vain rajatulla määrällä auktorisoituja käyttäjiä.

Perinteisesti tämän tason vianmääritysten ja analyysien tekeminen on ollut aikaa vievää ja vaatinut paljon manuaalista työtä IT-järjestelmänvalvojilta. Lenovo Device Intelligence -palvelun avulla prosessin virtaviivaistaminen ja ennakkotiedon tarjoaminen mahdollisista järjestelmän kaatumisista parantavat työn tuottavuutta ja vähentävät seisokkeja. Teknisten ongelmien ratkaiseminen ennakkoon vähentää IT-tuen saamia kontaktipyyntöjä ja huoltokustannuksia sekä parantaa työntekijöiden digitaalista käyttökokemusta.

Palvelu on maailmanlaajuisesti saatavilla vuoden 2021 aikana. Tilauslisensseille on tarjolla määrän mukainen hinnoittelu.

Lue lisää palvelusta: https://techtoday.lenovo.com/us/en/lenovo-device-intelligence

Hanna Schneider
Viestintätoimisto Manifesto
+358 (0)40 93 48 121
hanna.schneider@manifesto.fi

Lenovo
Lenovo on 50 miljardin Yhdysvaltain dollarin kokoinen globaali yritys, jolla on 63 000 työntekijää ja joka toimii 180 markkinoilla ympäri maailman. Lenovon rohkea visio on tarjota kaikille älykkäämpää teknologiaa. Kehitämme maailmaa muuttavia teknologioita, jotka rakentavat osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa. Suunnittelemalla ja rakentamalla maailman kattavimman älylaitteiden tuotevalikoiman olemme myös johtamassa älykästä transformaatiota. Pyrimme luomaan parempia kokemuksia ja mahdollisuuksia miljoonille asiakkaille ympäri maailman. Lisätietoja Lenovosta: https://www.lenovo.com/fi/fi/about. Seuraa meitä: LinkedIn, FacebookTwitterYouTubeInstagramWeibo.