Lenovo julkisti innovaatiovisionsa vuodelle 2021

Tuoteportfolio määrittää uudella tavalla yhdistettävyyden, mobiliteetin, viihteen käytön, pelaamisen, AR:n, etätyön ja tekoälyn saralla.

CES®-tapahtumassa vuonna 2021 Lenovo™ julistaa visiokseen määritellä uudelleen teknologian ja käyttökokemuksen. Innovaatio on perinteisesti aina keskittynyt uusiin teknologioihin ja muotoiluun, mutta 2020 on määritellyt uudelleen mielekkään innovaation ajatuksen. Ihmiset ovat etsineet laitteita ja teknisiä innovaatioita, jotka kohentavat heidän arkeaan: asumista, työntekoa ja opiskelua. Lenovo ennustaa, että älykäs teknologia määrittää tätä kuluvaa vuosikymmentä tuoden mukanaan esimerkiksi käyttäjäkokemuksen mullistavia innovaatioita.

Lenovon tapahtumassa julkistama uusi tuotevalikoima, ohjelmistot ja ratkaisut ovat paitsi älykkäämpiä, myös tuovat yhdistettävyyden eturintamaan vastaamaan muuttuneisiin käyttäjien tarpeisiin ja vaatimuksiin. Lisätietoja Lenovon CES-lanseerauksista täällä: https://www.lenovo.com/us/en/events/ces/

Entistä paremmin mukana kulkevia innovaatioita

Lenovo esittelee ylpeänä uusia laitteita ja ohjelmistoja, jotka keskittyvät parantamaan entisestään helppoutta erilaisissa tilanteissa, mukaan lukien kaikkien aikojen ohuimman1 ThinkPadin – ThinkPad™ X1 Titanium Yogan™. Uusi ThinkPad X12 Detachableyhdistää tehokkaan kannettavan ominaisuudet 12,3 tuumaisen irrotettavan tabletin joustavuuteen. ThinkBook™ Plus Gen 2 i 2 e-ink-näytöllä, ThinkBook 13x i, 2 ThinkBook 14p Gen 2 ja ThinkBook 16p Gen 2 on suunniteltu erityisesti pk-yritysten työntekijöiden käyttöön ja mukana ovat uusimmat ohjelmistopäivitykset Lenovo Vantageen 3, jotka mukauttavat käyttökokemusta edelleen ja ylläpitävät tietoturvaa tien päällä.

Viihdettä kaikkialla

On tärkeämpää kuin koskaan tuoda kuluttajille käyttöön tehokas, yhdistettävä, ja päivitetty laite, jota kaikkien perheenjäsenten on helppo käyttää. Uusi Lenovo Tab P11 -tabletti on varustettu 2K-näytöllä ja se on yhteensopiva räätälöityjen lisätarvikkeiden, kuten lisävarusteena saatavan näppäimistöpaketin sekä Lenovo Precision Pen 2:n kanssa, ja siihen on esiladattu Microsoft Office -sovelluksia. Tablettiin on saatavilla myös Kids Space from Google 4, joka sisältöineen auttaa pieniä lapsia oppimaan ja pitämään hauskaa. Se on myös yksi harvoista tableteista, jotka on sertifioitu striimaamaan Netflix-sisältöä HD-muodossa. Jokapäiväinen elämä on muuttunut, mutta käyttäjät haluavat silti nähdä uusimmat elokuvat, oppia etäyhteyden kautta ja pitää videopuheluita.

Tulevaisuuden immersiivinen pelaaminen ja tekoäly yhdistyvät

Lenovo Legion™ tarjoaa uudessa portfoliossaan tulevaisuuden pelikoneita ja lisävarusteita uuden sukupolven suorituskyvyllä. Pelaamisen merkitys sosiaalisen vuorovaikutuksen ja hauskanpidon näkökulmasta on kasvanut huimasti viime vuoden aikana.5CES:ssä Lenovo julkisti entistä älykkäämpiä ja tyylikkäämpiä pelivaihtoehtoja ja kokoonpanoja, jotka käyttävät tekoälyä saumattoman pelisuorituskyvyn hyödyntämiseksi. 16 tuuman QHD 165Hz -pelikannettavien tarjonta kaksikertaistuu Lenovo Legion 7:n ja Lenovo Legion 5 Pron myötä. 6

Etätyön vallankumous

Hajautetusta työvoimasta ja hybridityömalleista on tullut yhä enemmän todellisuutta monella alalla. Etätyötä helpottamaan Lenovo julkistaa uusia IPS-paneeleilla varustettuja L-sarjan näyttöjä eli Lenovo L24i-30:n ja Lenovo L27e-30:n. Molemmat näyttävät hyvältä kotitoimistoissa ja pitävät silmät tuoreina edistyneellä Eye Comfort -tekniikalla, jonka TÜV Rheinland on sertifioinut 7. Eye Comfort vähentää haitallisen sinisen valon määrää ja välkkymistä. ThinkPad X1 Carbon- ja X1 Yoga -laitteiden uudet Dolby Voice -ominaisuudet tarjoavat poikkeuksellisia videopuheluominaisuuksia hyödyntämällä spatiaalista äänitekniikkaa, joka erottaa äänet ja parantaa puheentunnistusta. Käyttäjät voivat myös mielellään kokea uusia Smart Dock -ratkaisuja ja integroida uusimmat innovaatiot, kuten sinisen valon suodattimet ja melunvaimennusominaisuudet, viimeisimpään ThinkBook-kannettavaan tietokoneeseen. Kun yritykset sopeutuvat uusiin toimintatapoihin ja hybridi-liiketoimintamalleihin, on entistäkin tärkeämpää, että henkilökunnalla on oikea tekniikka, joka antaa mahdollisuuden sopeutua mihin tahansa tilanteeseen.

5g-yhdistettävyys

Kun kotioloissa yhä useampi käyttää wifi-yhteyksiä ruuhkatunteina, on entistä tärkeämpää, että yhteydet ovat luotettavia. Niinpä Lenovo tuo markkinoille uuden 14-tuumaisen Lenovo IdeaPad™ 5G -koneen, joka on yksi ensimmäisistä 5g-yhteydellä varustetuista8kannettavista hintaluokassaan. Lenovon laaja X1-mallisto sisältää uudistetut ThinkPad X1 Carbon- ja ThinkPad X1 Yoga -laitteiden lisäksi ThinkPad X1 Fold- ja ultrakevyt ThinkPad X1 Nano -premium-koneet8. Motorola on mukana Lenovon työssä  5g-yhteyksien demokratisoimiseksi esitelle Motorola one 5G acen. 5g-nopeuden lisäksi laite ylittää käyttäjän odotukset erinomaisella akunkestolla, kameroilla ja näytön laadulla.

Innovaation rajat määrittyvät uudelleen

Lenovo tiedotti myös innostavista uusista innovaatioista tuottavuuden parantamiseksi ja työn muuttamiseksi kaikilla tasoilla pienyrityksistä suuriin globaaleihin yrityksiin. ThinkReality ™ A3: n uudet älylasit ammattilaisille ja teollisuustyöntekijöille ovat kattava digitaalinen ratkaisu räätälöityistä virtuaalinäytöistä AR-avusteisiin työnkulkuihin ja 3D-visualisointiin. Lisäksi Lenovon yhteisyritys NECPC esittelee kaksi tyylikästä tuotetta: erittäin mobiili, taskukokoinen LAVIE MINI, uuden konseptin muunnettava tietokone, joka tarjoaa peliliitettävyyden lisävarusteiden kanssa, ja kevyt 13 tuuman LAVIE Pro Mobile -kannettava uusimmilla Intel-suorittimilla. Uusi taskukokoinen NEC LAVIE MINI -pc-prototyyppi on yksi pienimmistä, ja siinä on jopa 11. sukupolven Intel® Core ™ i7 -mobiiliprosessorin ja Intel Iris® Xe -näytönohjaimen teho ja suorituskyky.

Median käyttöön tarkoitettuja tiedotteita:

Markus Hilden
Viestintätoimisto Manifesto
lenovo@manifesto.fi

Lenovo
Lenovo on 50 miljardin Yhdysvaltain dollarin kokoinen globaali yritys, jolla on 63 000 työntekijää ja joka toimii 180 markkinoilla ympäri maailman. Lenovon rohkea visio on tarjota kaikille älykkäämpää teknologiaa. Kehitämme maailmaa muuttavia teknologioita, jotka rakentavat osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa. Suunnittelemalla ja rakentamalla maailman kattavimman älylaitteiden tuotevalikoiman olemme myös johtamassa älykästä transformaatiota. Pyrimme luomaan parempia kokemuksia ja mahdollisuuksia miljoonille asiakkaille ympäri maailman. Lisätietoja Lenovosta: https://www.lenovo.com/fi/fi/about. Seuraa meitä: LinkedIn, FacebookTwitterYouTubeInstagramWeibo.

1 Based on Lenovo internal research of all ThinkPad models manufactured worldwide by either IBM or Lenovo since 1992

2 Inclusion of a lowercase letter ‘i’ in the Lenovo PC’s name denotes an Intel CPU.

3 Between January and April of 2021, these Vantage updates will be made available on any consumer or SMB PC that is configured for “home and office use” during device setup. Updates will be available in the Microsoft Store for manual download.

4 Kids Space requires a Google Account for your child. Parental controls require the Family Link app on a supported Android, Chromebook, or iOS device. Books and video content not available in all regions. Video content subject to the availability of YouTube Kids app. Books content requires the Play Books app. Availability of apps, books and video content may change without notice. Google Assistant is not available in Google Kids Space.

5 Deloitte Insights, 2020, “Digital Media Trends,” https://www2.deloitte.com/us/en/insights/industry/technology/video-game-industry-trends.html

6 Based on research conducted by Lenovo (November 25, 2020) on consumer laptops sold by major PC manufacturers shipping more than one million units worldwide annually.

7 A TÜV Rheinland certification mark signifies that a product has been examined according to strict safety requirements by an accredited third-party and is supported by regular factory inspections.

8 Requires 4G or 5G network service and separately purchased cellular data plan that may vary by location. Additional terms, conditions and/or charges apply. Connection speeds will vary due to location, environment, network conditions and other factors.

LENOVO, THINKPAD, THINKBOOK, THINKREALITY, LENOVO LEGION, YOGA, and IDEAPAD are trademarks of Lenovo. MOTOROLA and MOTO are trademarks of Motorola Trademark Holdings, LLC. CES is a trademark of the Consumer Technology Association. GOOGLE, ANDROID, GOOGLE PLAY, YOUTUBE and GOOGLE ASSISTANT are trademarks of Google LLC. TÜV is a registered trademark of the TÜV Rheinland Group. Dolby Voice is among the registered and unregistered trademarks of Dolby Laboratories, Inc. in the United States and/or other countries. Microsoft Office is among trademarks of Microsoft Corporation. Wi-Fi is a trademark of Wi-Fi Alliance. Intel is a trademark of Intel Corporation or its subsidiaries in the U.S. and/or other countries. NEC Personal Computers, Ltd., is a joint venture company of Lenovo and NEC Corporation. All other trademarks are the property of their respective owners. ©2020, Lenovo Group Limited.